Vänta på paket-tråden! Del. II

Man brukar väl i regel få räkna med två-fyra veckor leverans från Kina, och själva flyg- eller båtresan tar ju knappast så länge, så det är väl ganska logiskt att det mesta av den tiden tillbringas i väntan på sortering och vidaresändning.

svalgis skrev:
-------------------------------------------------------
> Man brukar väl i regel få räkna med två-fyra
> veckor leverans från Kina, och själva flyg-
> eller båtresan tar ju knappast så länge, så
> det är väl ganska logiskt att det mesta av den
> tiden tillbringas i väntan på sortering och
> vidaresändning.

Oki.... Tack! :)
Första gången jag har handlat av kinesen...

Klickade precis hem ett Ritchey WCS Low Rizer Carbon styre(15mm/31,8mm/660mm) + 2st Conti SuperSonic 26" slangar + 2st Conti Race King 2,2 SuperSonic däck+ 2st Ritchey Foam handtag!
Satt sen å kollade priserna här i Sverige å tror jag "sparat" ca 800:- :)
Sen att frakten bara är 55:- hem till dörren är ju helt otroligt!!

Stumpy skrev:
> Inget är som väntans tider.
> Planet X XLS Shimano Ultegra Cyclocross Bike

Byggdes och skickades idag. Det borde innebära att TNT inte hinner leverera innan julhelgen. Suck!

Fick telefonsamtal av min mamma om paket på posten idag :) Carbon-Ti+X01 :) Hämta de på lördag.

Sen har jag beställt en ny cykel med. Ska börja cykla på märket jag nästan ogillar lika mycket som Canyon. Ska bli riktigt spännande. Ingen toppmodell men tror den kommer duga åt mig med lite tuning. :D

Stumpy skrev:
> Stumpy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Inget är som väntans tider.
> > Planet X XLS Shimano Ultegra Cyclocross Bike
>
> Byggdes och skickades idag. Det borde innebära
> att TNT inte hinner leverera innan julhelgen.
> Suck!

Ja, så skulle man lätt kunna tro.
När jag kom hem från jobbet ikväll stod ett paket i hallen. Tre dagar från England får anses bra. Tack för det PlanetX, TNT/DPD och tomten som måste förstått att jag ville inviga den på tomtecrossen imorgon.

Bilagor

• PlanetXXLS.JPG
    PlanetXXLS.JPG
    77.6 KB · Besök: 63
Stumpy skrev:
> Ja, så skulle man lätt kunna tro.
> När jag kom hem från jobbet ikväll stod ett
> paket i hallen. Tre dagar från England får anses
> bra. Tack för det PlanetX, TNT/DPD och tomten som
> måste förstått att jag ville inviga den på
> tomtecrossen imorgon.

Riktigt najs! Färgblind färgsättning men ser ut som en riktigt kompetent cross minsann, extra bromshandtag?

Jag hatar för övrigt DHL, deras ologiska logistik är ett skämt punkt!

Beställer från tyskland (vilka andra använder dem?) i två omgångar men från Rose kan jag åtminstone välja att inte använda DHL i Svedala. Ok, DHL ringer mitt på blanka dan och antar att jag inte är hemma, nä för ni kör väl inte ut annars (?) med ett visst medhåll. Hade jag dock varit lite vaken så hade jag bett att få möta upp budbilshelvetet på dennes runda men det kom jag på först efteråt och föraren behaga inte att svara, tre försök, efter det.

Ok, eftersom jag redan förutspått detta och pratat med deras kundtjänst innan så visste jag att paketet skulle komma tillbaka till deras depå på Arlanda efter 17:00. Fått adressen, Fraktvägen 32, och knappar in den på gps´n när jag sätter rekordtid ut till Arlanda. Vägvisarhekvetet lurar upp mig mitt i smeten och jag får åka otaliga åttor i detta virrvarv som leder till olika gate´r, backa ut från en taxiinfart uppepå en av ramperna för att tillslut stå öga mot enkelriktad skylt åt höger medan gps´n talar om för mig att svänga vänster... Ok vägen har två filer och det står en Busskylt vänd åt mitt håll åtminstone, fakkit jag kör. Fram kommer jag till någon baksida av Arlanda för lastbilsgods och jag ser inte skymten av DHL, gaaah. Ok knappar in "DHL Arlanda" på gps´n och får en ny rutt, sladdar runt och rundar alla Shlm's uslaste förare = något taxikfik och vidare till andra sidan av Arlanda som ser ungefär likdadant ut utan en skymt av DHL. Men va fan, har jag fått rätt adress!? Surfar in på DHL.se och får fram "Cargo Cityvägen Hus 81", Märsta säger gps´n och jag gissar på att det är uppe vid Arlanda stad medan jag blir omdirigerad. Tillslut kommer jag fram fast från ett annat håll till där jag var först och vände, jaha men då måste det ju vara här någonstans och ser nu en skylt där det står "Fraktvägen 25-45" på ett ungefär.

Kör in där och hamnar på någon köplats likt ett inför en färja där filerna är uppdelade med två lastbilsfiler och en personbilsfil varav jag naturligtvis prickat fel. Kommer en lastbil o ställer sig bredvid mig så jag backar och ställer mig i personbilsfilen. Långa minuter senare får jag grönt ljus och kör fram Men det finns ingenstans för mig att ställa mig då alla parkeringsrutor är upptagna så jag parkerar som en stockholmare i mitten och kliver ur. Nu ser jag DHL-byggnaden inne på området, dock inhägnat nå jävulskt. Finns en dock en sån där snurrgrind, tänk Gröna Lund, som jag ger mig på, men icke då den går bara åt ett håll = utåt. Tittar mig runt men det enda jag ser är tullbyggnader, grindar och lastbilar, försöker igen med grinden men dött lopp. Nu har en av vakterna fått ögonen på mig vid ena tullbyggnaden och jag stövlar fram till honom.

"Hej! Hur f-n kommer jag till DHL?"

"Ja inte genom den grinden, detta är säkrat område och du kan inte parkera där för då kommer du få några tusen i böter."

"..."

"Ställ dig nere på våran gästparkering, 50m ditåt, en grusplan och så kommer du upp hit sen"

"Check"

Parkerar bilen och går upp till och in i tullhuset.

"Vad gör jag nu?"

"Har du nycklar på dig?"

"Jag har allt på mig."

"Ok lägg de i den gröna korgen där och gå igenom metalldetektorn."

*Rasslar av mig alla prylar och går igenom*

"Men skicka igenom lådan genom röntgen"

Tar upp lådan, går igenom metalldetektorn som vrålar gaphals, följer order och sedan är de nöjda.

"Hur kommer jag till DHL?"

"Gå ut där och sen ditåt så ser du"

Går "ditåt" men ser DHL på ett annat ställe, går lite till och vänder om mot DHL-skylten istället. Läser "Drop off" så jag antar att jag kommit rätt.

Plingar på klockan då ingen är på plats varav intelligensreserven kommer fram.

"Hej ska du hämta paket?"

"Stämmer bra."

Skickar över lappen som jag skrivit upp kollinr. på vilket är ett långt nr. så det står på två rader,

"De två övre raderna" förklarar jag.

"Ok" knapp knapp, tilt.

Tilt

Tilt

Tilt

En kollegs har vägarna förbi,

"Kan du hjälpa mig?"

"Knapp knapp tilt."

"Alltså de två övre raderna sitter ihop." förtydligar jag...

Knapp knapp tilt."

*Ja alltså du ska skriva ihop de här siffrorna med de här.* förklarar kollegan för intelligensreserven...

*...*

*Jaha.. Bingo*

*Vänta så kommer jag strax*

Paketet kommer, jag legittimerar mig, lämnar signatur och sedan är det klart. Går tillbaka samma väg jag kom men nä, dörrjäven går inte att öppna från detta håll. Nehe, går till det andra tullhuset men samma sak där. Visst ja rundgrinden, går dit.. hmm ser trångt ut, mitt paket är inte direkt litet men så jättstort är det ändå inte. Går in med paketet "på magen" och fastnar. Grindjäveln sväljer inte mig och paketet hur som helst, testar att backa men stopp eftersom den bara går åt ett håll. Klämmer mig framåt och kommer med nöd o näppe ut, smart konstruktion...

Hata DHL!!1

Gött mos. Verkar lite lätt onödigt med uthämtningen inne på flygplatsområdet.

Fast tyskarna brukar väl använda tyska DHL = Posten i Sverige?

Annars tyckar jag DHL funkar bra, jag är ofta hemma på dagarna och kan boka en ny utkörning som passar.

Stalltipset annars: Beställ till jobbet.

Väntar på Formula T1 m 203/180 skivor, Xt drivlina, raceface klinga och MPR AMG och lite diverse verktyg/bra att ha prylar. Hoppas de kommer i mellandagarna så semestern är räddad

Egentligen tycker jag att man ständigt går & väntar på ett eller annat paket ;)

Nu är väntan på Kina-fulfibern över. Ganska precis 1 månad efter beställning kom tillslut paketet till utlämningstället.

Eftersom jag inte har beställt ngt fr Kina förr så hade jag nada aning om hur det brukar funka med tull & annat.

Nu var paketet dock oöppnat (märkt av säljaren som "Gift") & inga avgifter behövde betalas. Tackar jag ju inte nej till ;)
Dock var kanske inte varorna helt enlig beskrivning men det är väl sånt man får räkna med om man beställer fulfiber ;)

Just nu väntar jag på paket från ActionSports med en hel hög med småpryttlar som kommer behövas för att kunna färdigställa mitt bygge.
Bla hade jag ingen aning om att FunWorks-hjulen man köper fr AS levereras utan fälgtape, det vet jag nu :)

God hjul på er!

Snyggt Stumpy.

I år kommer tomten med ett nytt styre förhoppningsvis. Zipp contour sl, kommer blir grymt på nya jonnen som ska fotas i soffa när allt är på plats. Ho ho ho..

Fick mail idag där ja erbjöds att köpa ramar från Team Vacansoleil då jag redan har en Oltre blev valet lätt, så nu kommer julhelgen kännas extra lång.. *suck* Hon berättade vidare att på lördag bommar de igen kontoret för laget, lite trist faktiskt.

Nu är det "bara" en Bianchi Infinito CV-ram, gaffel och sadelstolpe + styrmstam som kommer, men ack så trevligt.

God jul!

/Fritz

Bilagor

• getimage.jpg
    getimage.jpg
    104.9 KB · Besök: 54
cerro skrev:

> Sen har jag beställt en ny cykel med. Ska börja
> cykla på märket jag nästan ogillar lika mycket
> som Canyon.

Canyondale?

Nä, inga cykelprylar har inhandlas nu men annat godis. Idag skickades sargen till en thorens
skivspelare från rumänien! Samtidigt så köptes det en thorens td 165 spelare från tyskland.
Så nu är det väl bara att vänta till efter nyår så blir det skivspelarbygge!
Kan nog bli en OT byggartråd framöver!!

Billiga e-baygrejer från Kina

IMG_0679.JPG

IMG_0682.JPG

IMG_0683.JPG

Stolpen var 120g lättare än original så den åkte på men tyvärr, stammen var lite tyngre än Cannondale originalstam så den åkte i lådan.

Att vänta på paket just nu är en modern variant av blindbock känns det som....

Efter branden i Evry's datahall så ligger ju posten.se och all möjlighet att spåra den vägen nere :-/

Ja, det är ju ett skämt det där. Verkar som att (SMS-)aviseringarna inte kommer fram utan Posten tycker man ska gå till sitt ombud och fråga om försändelsen kommit än, säkert jätteskoj för dem på ICA/Statoil/Nisses Tobak eller var det nu kan tänkas vara.

Verkligen.... Anar att detta kommer att kosta Evry en nätt slant :-O

Visst skulle man kanske kunna ringa kundtjänst men jag har en viss misstanke att de stackarna redan har tillräckligt att göra för att behöva hantera en nyfiken & otålig snubbe med dagens i-landsproblem ;-)

NLC skrev:
> Ja, det är ju ett skämt det där. Verkar som att
> (SMS-)aviseringarna inte kommer fram utan Posten
> tycker man ska gå till sitt ombud och fråga om
> försändelsen kommit än, säkert jätteskoj för
> dem på ICA/Statoil/Nisses Tobak eller var det nu
> kan tänkas vara.

Säkert. Jag gjorde precis det ikväll men min paket fanns (och jag var ganska säker på att det skulle finnas). Dock inga cykelprylar i det.

JLarsson skrev:
> cerro skrev:
> -----
>
> > Sen har jag beställt en ny cykel med. Ska
> börja
> > cykla på märket jag nästan ogillar lika
> mycket
> > som Canyon.
>
> Canyondale?

Inget C, A, N, Y eller O i namnet ens.

Men man ska aldrig säga aldrig med cyklar, för plötsligt får man en deal man inte kan motstå ;)

Blev glad som fan när posten kom med ett stort paket som skulle vara min On-one Fatty men när jag öppnade packet visade sig att de var fel cykel närmare bestämt en racer. Nu är min helg lite förstörd.

Massor av saker beställda till MTB v.2.

Hope hoops evo 2 med ztr crest från winstanley bikes.

Xt 10speed long cage bakväxel shadow+, kassett 11-36, Xt växelreglage från merlincycles.

10speed KMC kedja, race face narrow wide 34t, kedjelås och växelvajrar från wiggle.

Det kommer bli roligt i skogen i vår! :D

Försening på srthjulen på grund av leveransstrul från tune. Som plåster på förseningssåren fick jag 75€ till att spendera. La till ett Nasdorowje på ordern! :)

image.jpg

Project321 nav beställda och sägs skickas imorrn och sen en ny klinga till crossen, lite större som kommer till mig imorrn :D

Fick idag hem denna. Den enda qr jag känner mig riktigt bekväm med när det gäller mtb'n. Sitter som satan och helt omöjliga att råka slå upp när man går på grenar eller dylikt.
QR1924B.jpg

Klicka även hem en ANT+ sticka för trainerroad.
Suunto-Movestick-Mini-2903.png

Fick ta del av följande information ifrån Postnord (fd Posten) nu precis. Spännande (säkerligen en del cykeldelar..):

"
Försenade pall och paket
2014-01-08 11:35

Vi har förseningar i vår distribution som påverkar mottagare i hela landet.

4 000 importpaket som kommit utan avisering från Tyskland till mottagare i hela Sverige.
"

lindengbg skrev:
> Fick ta del av följande information ifrån
> Postnord (fd Posten) nu precis. Spännande
> (säkerligen en del cykeldelar..):
>
> "
> Försenade pall och paket
> 2014-01-08 11:35
>
> Vi har förseningar i vår distribution som
> påverkar mottagare i hela landet.
>
> 4 000 importpaket som kommit utan avisering från
> Tyskland till mottagare i hela Sverige.
> "

Låter spännande. Får väl se om man får några paket. Alltid den svenska biten i leveranskedjan som krånglar.

newfarm skrev:
> Hittade en ny kedja på ebay! Man kan aldrig ha
> för mycket celeste på cykeln.. eller hur Happy!
> :)
>

Länk? Skulle sitta fint på min footie :)

Cerb skrev:
> lindengbg skrev:
> -----
> > Fick ta del av följande information ifrån
> > Postnord (fd Posten) nu precis. Spännande
> > (säkerligen en del cykeldelar..):
> >
> > "
> > Försenade pall och paket
> > 2014-01-08 11:35
> >
> > Vi har förseningar i vår distribution som
> > påverkar mottagare i hela landet.
> >
> > 4 000 importpaket som kommit utan avisering
> från
> > Tyskland till mottagare i hela Sverige.
> > "
>
> Låter spännande. Får väl se om man får några
> paket. Alltid den svenska biten i leveranskedjan
> som krånglar.

Hmm, väntar paket från planetx. Är det Düskland eller UK?
Det skumma är att den 3:e fick jag en lapp i lådan att dom försökt dela ut det dagen innan. Nu är det tydligen som bortblåst. Känns jobbigt när dom bad mig att beskriva innehållet exakt, och om jag visste hur paketet såg ut. Lät lite som att dom skulle skicka ut någon på lagret för att börja leta... :)

Tillbaka
Topp