Makten
Aktiv medlem
Vänta på paket-tråden! Del. II
Rattnalle skrev:
-------------------------------------------------------
> Makten skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Väntar på en sån här liten tjofräs för
> att
> > kunna köra Philips-lampan med extern
> Li-Ion-ack:
> >
> >
> http://www.3dcontentcentral.de/showmodels/CONTENTC
>
> >
> ENTRAL%5CTraco%20TRS%201-2450%5CTraco%20TRS%201-24
>
> > 50.JPG
>
> Det kommer en bygglogg på det där sen va?
Appselut! Det blir en väldigt enkel modd. Grunkan är en DC/DC-konverterare som ger 5 V ut, med typ vad-som-helst in. Så jag ämnar riva ut Ni-MH-cellerna i lampan, borra ett hål för kabel ut och där emellan installera grunkan (som är typ 1 cm bred och lång). Sen kan jag köra Magicshine-ackar som också funkar till min hjälmlampa:-)
Konverteraren tycks ge minst 90% verkningsgrad när skillnaden mellan in- och utspänning är låg (vi snackar 7,4 V in här, så det är den). HåkanC gjorde en sån modd, men då på en äldre Philips-lampa som stänger av sig med ett tidrelä. Det tror jag inte finns i min version, så det bör funka.
-------------------------------------------------------
> Makten skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Väntar på en sån här liten tjofräs för
> att
> > kunna köra Philips-lampan med extern
> Li-Ion-ack:
> >
> >
> http://www.3dcontentcentral.de/showmodels/CONTENTC
>
> >
> ENTRAL%5CTraco%20TRS%201-2450%5CTraco%20TRS%201-24
>
> > 50.JPG
>
> Det kommer en bygglogg på det där sen va?
Appselut! Det blir en väldigt enkel modd. Grunkan är en DC/DC-konverterare som ger 5 V ut, med typ vad-som-helst in. Så jag ämnar riva ut Ni-MH-cellerna i lampan, borra ett hål för kabel ut och där emellan installera grunkan (som är typ 1 cm bred och lång). Sen kan jag köra Magicshine-ackar som också funkar till min hjälmlampa:-)
Konverteraren tycks ge minst 90% verkningsgrad när skillnaden mellan in- och utspänning är låg (vi snackar 7,4 V in här, så det är den). HåkanC gjorde en sån modd, men då på en äldre Philips-lampa som stänger av sig med ett tidrelä. Det tror jag inte finns i min version, så det bör funka.