Vänta på paket-tråden! Del. II
Tempocykel på G från PlanetX - har sökt igenom närliggande paketnummer och de allra flesta till Sverige har nått sina mottagare - dock inte mitt och en annan. Gemensamt för de som inte kommit fram är att de vart adresserade till privatpersoner och skickade som EPS consumer delivery (EU) och inte Global delivery / global package. Samma status sen den 2:a juni.
PostNL säger att de skickat paketet till Sverige, har även fått DPD-numret för tracking på Posten.se samt DPD.com. Det ger bara att elektronisk förhandsinfo har kommit till DPD och det gjorde det förra veckan, den 2:a.
Posten känner inte igen paketet alls. Bör dock ringa dem en gång till.
Undantaget det uppenbara att kontakta PlanetX, vad mer kan jag göra? Tar också gärna emot råd om hur jag kan jobba med PlanetX effektivt.
30-5-2014:
The parcel has been announced to PostNL and can be tracked
30-5-2014:
Parcel sorted for country of destination
30-5-2014:
Parcel sorted at sorting centre
30-5-2014:
Shipment send on transport
2-6-2014:
PostNL säger att de skickat paketet till Sverige, har även fått DPD-numret för tracking på Posten.se samt DPD.com. Det ger bara att elektronisk förhandsinfo har kommit till DPD och det gjorde det förra veckan, den 2:a.
Posten känner inte igen paketet alls. Bör dock ringa dem en gång till.
Undantaget det uppenbara att kontakta PlanetX, vad mer kan jag göra? Tar också gärna emot råd om hur jag kan jobba med PlanetX effektivt.
30-5-2014:
The parcel has been announced to PostNL and can be tracked
30-5-2014:
Parcel sorted for country of destination
30-5-2014:
Parcel sorted at sorting centre
30-5-2014:
2-6-2014: