Vänta på paket-tråden! Del. II

Väntat på paket i snart 3 veckor från BMO nu... Lite lätt less på dom, hoppas dom kan splitta frakten eller liknande.

Men var intressant nu när jag hjälpte pappa beställa lite grejor på en annan sida, bland annat ett övre och ett nedre styrlager. Plötsligt kommer ett mail att det ena lagret inte fanns i lager och pengarna var på väg tillbaka... Varför ringer dom inte och frågar om man vill ha något annat, kommer ju inte så långt på ett av två lager?! Vilka stjärnor!

Väntar på en liten laddning från Fresh Tripe, hösten ska välkomnas med snygga skärmar och lite annat smått & gott :-)

Fick idag mina paket. Ett från Addnature med fiveten freerider vxi till mig och keen pjuk till frun.
Och från crc kom nya dmr v12 pedaler och ett växelöra.

Spännande väntan när, var och hur UPS kommer att leverera mitt tyska paket, nu när jag tydligen bor i ett avlägset område som inte trafikeras dagligen.

Äntligen bekräftat att Värmland och centrala Karlstad är som ett bromsspår i Sveriges kalsong.

Marren skrev:
-------------------------------------------------------
> Mitt paket har tagit sig från Durango till
> Albaquerque samt lämnat A.
>
>
> "hot dog,
> jumping frog
> Albaquerque..."

Next stop LA, CA90009.

Fick ett mail om lampa från Kina:

"We’re writing to inform you that the package xxx from your order xxx has failed to pass the airline security check as it contains lithium batteries/knives or products that contain liquid which are now under extra scrutiny in world air cargo services.

We therefore have switched it to another delivery channel to ensure the order is sent to you as soon as possible."

Blir det landvägen då tro? =) Häst och vagn. Flaskpost. Brevduva?

g0x skrev:
> Fick ett mail om lampa från Kina:
>
> "We’re writing to inform you that the package
> xxx from your order xxx has failed to pass the
> airline security check as it contains lithium
> batteries/knives or products that contain liquid
> which are now under extra scrutiny in world air
> cargo services.
>
> We therefore have switched it to another delivery
> channel to ensure the order is sent to you as soon
> as possible."
>
>
> Blir det landvägen då tro? =) Häst och vagn.
> Flaskpost. Brevduva?

Djonk!

beställde en mycket rolig sak igår ganska sent, från England. Hoppas det skickas idag och hoppas jag har det till nästa helg! Annars blir jag lite ledsen i ögat. Man vet ju aldrig när det gäller UK, kan gå på tre dagar, eller två veckor!? Arghh!!

Sedan den 4/8 så går jag och väntar och väntar på ett SMS från CC i Karlstad. Jag vill så gärna hinna köra slut på dem i år. mina nya Tufo, Elite Ride däck, röd/svart, 25-622. Men näpp inget SMS.

Produkten finns i leverantörs lager, skickas från oss inom 3-6 vardagar.

http://www.cyclecomponents.com/komp...k_bredd_etrto=5023&dack_cykeltyp=5017&farg=19

Men å andra sidan jag cyklar ju inte i regn och det har det gjort nu ett tag. Regnat satan.

Suck, påminn mig att inte använda mig av Parcelforce igen. Beställde från cyclestore.co.uk och tog Parcelforce istället för gratisfrakten. Cyclestore var snabba och skickade paketet samma dag men sen tog det stopp. Långsammare frakt har jag inte varit med om, flyg till Danmark och sen bil till Sverige? Nu var det två dagar sen paketet lämnade Danmark. Parcelforce underbara svar:

"your parcel is currently progressing through the Network as it is not yet due for delivery"

En kompis beställde nyligen en Nishiki hos Länna Sport på postorder. Det paketet försvann på vägen mellan Skogås och innerstan, så nu skulle Länna skicka en ny cykel. Hur kan ett så stort paket försvinna på den korta vägen? Svårt att inte misstänka nån typ av brottslighet.

sunken75 skrev:
>
> "your parcel is currently progressing through the
> Network as it is not yet due for delivery"

De kör runt med det lite, eftersom det inte är dags för leverans ännu?

frause skrev:
> sunken75 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > "your parcel is currently progressing through
> the
> > Network as it is not yet due for delivery"
>
> De kör runt med det lite, eftersom det inte är
> dags för leverans ännu?

Taking the scenic route? ;)

Mer seriöst.. Hoppas det dyker upp snart!

Vernersson skrev:
> frause skrev:
> -----
> > sunken75 skrev:
> >
>
> > -----
> > >
> > > "your parcel is currently progressing through
> > the
> > > Network as it is not yet due for delivery"
> >
> > De kör runt med det lite, eftersom det inte
> är
> > dags för leverans ännu?
>
>
> Taking the scenic route? ;)
>

Har man betalt för den dyra frakten, vill man ju få valuta för pengarna. Paketet måste ju få åka tills pengarna är slut! Hur skulle det se ut om de bara lämnade av paketet direkt?

12mm axelkonverterings-kit till Hadleynavet på väg från Colorado Springs.

Shipment Activity Location Date & Time
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Departed USPS Facility AURORA, CO 80011 August 23, 2014 3:44 am
Arrived at USPS Origin Facility AURORA, CO 80011 August 23, 2014 1:43 am
Departed Post Office COLORADO SPRINGS, CO 80919 August 22, 2014 5:40 pm
Picked Up COLORADO SPRINGS, CO 80919 August 22, 2014 1:42 pm
Pre-Shipment Info Sent to USPS

Äh jag blev så såld på plattisar att jag beställde följande..

canvas.png

canvas2.png

Väntar på litet UPS-paket från Canyon, och det ska komma på fredag em enligt UPS. Vet redan att jag inte kan vara hemma. Kommer dom ringa på mobilen innan? Vad händer när leveransförsöken är slut? Måste man hämta ut det själv från UPS center?

Fjällpipare skrev:
> Väntar på litet UPS-paket från Canyon, och det
> ska komma på fredag em enligt UPS. Vet redan att
> jag inte kan vara hemma. Kommer dom ringa på
> mobilen innan? Vad händer när leveransförsöken
> är slut? Måste man hämta ut det själv från
> UPS center?
De ringde mig innan (visste inte att det skulle komma med UPS, isf hade jag bokat till jobbet). Det var chauffören själv som ringde, sade att jag inte var hemma och han kunde ju ta det till UPS-centralen så kunde jag komma och hämta det själv, samma dag. Annars hade det tagit en dag till och det vill man ju inte vänta! :) Dock lite på håret att få hem paketet, det var ju inte litet :) men hade ett spännband som höll fast det medans jag körde med öppen baklucka hem.

Det går också att ändra leveransadress, sägs det, men UPS har jag ingen vidare erfarenhet av så det har aldrig funkat.

...jag har inte fått nåt mail om att mitt paket är skickat, trots att det står på deras hemsida att paket skickas inom en arbetsdag och inte svarar de på mail heller :( någon som beställt från i-ride.co.uk och har det isf funkat bra?

Fjällpipare skrev:
> Väntar på litet UPS-paket från Canyon, och det
> ska komma på fredag em enligt UPS. Vet redan att
> jag inte kan vara hemma. Kommer dom ringa på
> mobilen innan? Vad händer när leveransförsöken
> är slut? Måste man hämta ut det själv från
> UPS center?

De gör en utkörning och är du inte hemma då får du boka nästa själv. Eller hämta på centralen. Eller så har man som i mitt fall snälla grannar som kan hjälpa till.

NLC skrev:
> De gör en utkörning och är du inte hemma då
> får du boka nästa själv. Eller hämta på
> centralen. Eller så har man som i mitt fall
> snälla grannar som kan hjälpa till.

Jo, hittade till slut den infon på UPS sida, men tack ändå! Det jag däremot inte kan hitta är var mitt UPS paketombud ligger. UPS har ingen egen central i min stad.

La en beställning på Cyclecomponents klockan 15:27 igår. Nu klockan 15:08 fick jag ett sms att paketet kommit till mitt utlämningsställe. Och detta med defaultfrakten för 29:-

Jag hann aldrig börja vänta :(

JLarsson skrev:
> La en beställning på Cyclecomponents klockan
> 15:27 igår. Nu klockan 15:08 fick jag ett sms att
> paketet kommit till mitt utlämningsställe. Och
> detta med defaultfrakten för 29:-
>
> Jag hann aldrig börja vänta :(

Samma här

x-ride-20-1404b_1380020641557314.jpg

Väntar på denna Ridley X-Ride 20 som jag beställt från Wiggle idag. Tar vanligtvis 4-6 dagar..vi får väl se! :) Svår abstinens just nu!

Sambal Oelek skrev:
> ...jag har inte fått nåt mail om att mitt paket
> är skickat, trots att det står på deras hemsida
> att paket skickas inom en arbetsdag och inte
> svarar de på mail heller :( någon som beställt
> från i-ride.co.uk och har det isf funkat bra?

Bara för att återkoppla... fick det och det tog en vecka från beställning, som väntat från början. Störande dock när man inte får nåt meddelande om att det är skickat och framförallt störande att de inte svarar på mail. Men men, prylen kom till helgen så det var ju bra!

JLarsson skrev:
> La en beställning på Cyclecomponents klockan 15:27 igår. Nu klockan 15:08 fick jag ett sms att
> paketet kommit till mitt utlämningsställe. Och detta med defaultfrakten för 29:-

> Jag hann aldrig börja vänta :(

Ha livet är orättvist. Jag har snart fått nöjet att vänta på mina däck från CC i en månad. Ha ha ha. Lyckliga jag som får gå och vänta ;7)

Hmmmmmm... Tyska DHL:s nättjänst säger att paketet finns att hämta ut, men försändelsenumret ger inget resultat på Postnords hemsida, trots att det numera ska göra det. Kundtjänsten är förstås stängd.

Hur bär man sig åt för att komma åt det svenska kollinumret? Och viktigast av allt; varför i hela helvete behåller de inte samma nummer när paketet övergår från DHL till Postnord?

Den här gången ringde till och med budet när jag var på jobbet, men han kunde inte uppge något kollinummer. Mitt ombud är dock öppet till 22:00, så det vore trevligt att cykla och hämta lampan jag väntar på:-/

De (Posten alltså) påstår ibland att det ska gå att söka på DHL-numret hos Posten/Postnords sida, men jag har aldrig fått det att funka utan blir hänvisad till att ringa kundtjänst, sitta i telefonkö och ta det muntligt.

Notera t.e.x. vilken sida som länken under "Hur söker jag paket som skickas till eller från utlandet?" på http://www.postnordlogistics.se/sv/kundservice/Sidor/home.aspx# går till ...

NLC skrev:
> De (Posten alltså) påstår ibland att det ska
> gå att söka på DHL-numret hos Posten/Postnords
> sida, men jag har aldrig fått det att funka utan
> blir hänvisad till att ringa kundtjänst, sitta i
> telefonkö och ta det muntligt.

För min del har det faktiskt funkat ett antal gånger, men nu gick jag bet. Cyklade iväg till ombudet som inte kunde hjälpa mig heller, trots att paketet troligen ligger där och väntar. Klåpare:-(

> Notera t.e.x. vilken sida som länken under "Hur
> söker jag paket som skickas till eller från
> utlandet?" på
> http://www.postnordlogistics.se/sv/kundservice/Sid
> or/home.aspx# går till ...

Spännande strategi att länka till sidan man redan är på! Klåpare:-(

Jaja, jag ska inte sörja för mycket. Det var en lampa jag väntade på som nog inte behövs i helgens dager. Å andra sidan har det trillat in lite delar till den som ska bygga min nästa cykel:-)

bild3.JPG

Väntar på en styrstam och en näve nödlysen i silikon från Aliexpress sedan 19 augusti.
Väntat färdigt har jag gjort på paketet från bike-components :-) Nu kan det bli vinter om det vill.
Levererades av postnord till dörren den här gången, som var var någon hemma.

Bilagor

• DSC_0488.JPG
    DSC_0488.JPG
    73.5 KB · Besök: 58
Senast ändrad:
Väntar på
Nukeproof.jpg

Nukeproof Conversion Kit 15mm to QR
Quantity: 1
Köper man fel gaffel som jag får man komplettera.
Hoppas på att snart få prova min nya X fusion slide 120mm.

Rumpan väntar på att få skava sönder denna:

specialized-phenom-expert-mtb-saddle.jpg

Från Evans via DPD, nån som vet hur den sen levereras i Sverige? paketutlämning Post Nord/utkörning etc?

garfunkah skrev:
> Sista jag beställde från Evans fick jag det hem
> till dörren. Tror det var med Postnord.

Tack, då har man en vända med chaffisen att se fram emot...

japp där kom den:

10:30
Segeltorp (SE)
Delivery attempt not successful
SE •12061 • 0312

Ahhgr- Nej jag är inte hemma hela dagarna trots att jag skulle vilja det och bara sitt o vänta på paket med cykelgrejer.

Tillbaka
Topp