Vänta på paket-tråden! Del. II

Äntligen är den på väg.
Blev ett par nya pedaler också.

Bilagor

• Untitled-6.jpg
    Untitled-6.jpg
    72.8 KB · Besök: 45
Fick minsta försändelen från Kina! En USB-kabel, kostade typ ingenting. Gratis frakt. Men är det inte lite lustigt, de måste ju ha sjukt bra deal på frakt för att kunna skicka så mycket grejjer fraktfritt. Skulle jag skickat en USB-kabel till Kina hade det ju kostat en timlön.

.........

Sedan väntar jag på att Bike-Discount ska få arslet ur vagnen och skicka mina saker jag beställde i helgen! Ekrar skulle de ta hem direkt men det skulle ta någon dag extra bara. Sedan beställde jag en till grej i förrgår. Inget är skickat, som jag väntar! Men det är lika bra att jag inte har fått prylarna nu, det är bra stressigt som det är denna vecka och helgen.

Surt att de vägrar ändra på en order som ligger på hold sådär. De skrev att jag får skicka tillbaka prylen och lägga en ny beställning istället. Smidigt som UPS. Men men. Det får la bli så då, får ta den frakten.

Bilagor

• Minsta-paketet.jpg
    Minsta-paketet.jpg
    41.7 KB · Besök: 41
Jo. 2 par cykelskor schimano och a600 pedaler å lite annat jåll från wiggle som sändes i måndags

Och kläder. För 8000:- från rapha med gratisfrakten bör landa till veckan dyrt men hoppas man blir nöjd

Mange. skrev:
-------------------------------------------------------
> Paketet har legat hos svenska tullen nu en vecka,
> hur lång tid tar dom på sig att handlägga?

Senast jag hade något som tullades tog det en dag, det var ett armbandsur från japan. En vecka hade jag definitivt ringt och frågat.

fick idag min bell super 2r.
tråkigt dock att den var förliten "tror" jag skall testa en L istället för M
tänkte ifall nån vill slippa vänta på frakt å är sugen på att köpa den av mig ?
använd 1 minut när jag provade den :P.

storlek 55-59 huvudomkrets.
pris: 1857.14kr

kan ta med den till jobbet, finns i gbg

MVH Erik

0737464398

Bilagor

• Bell-super2r_infrared-680x680.jpg
    Bell-super2r_infrared-680x680.jpg
    46 KB · Besök: 36
Sambal Oelek skrev:
> Sedan väntar jag på att Bike-Discount ska få
> arslet ur vagnen och skicka mina saker jag
> beställde i helgen! Ekrar skulle de ta hem direkt
> men det skulle ta någon dag extra bara. Sedan
> beställde jag en till grej i förrgår. Inget är
> skickat, som jag väntar! Men det är lika bra att
> jag inte har fått prylarna nu, det är bra
> stressigt som det är denna vecka och helgen.
>
> Surt att de vägrar ändra på en order som ligger
> på hold sådär. De skrev att jag får skicka
> tillbaka prylen och lägga en ny beställning
> istället. Smidigt som UPS. Men men. Det får la
> bli så då, får ta den frakten.

Nä nu har det ordnat sig allting. Igår skrev jag och frågade om det är något problem eftersom ordern aldrig skickas. Ja, ekrarna verkar dröja. Så frågade de om jag vill skippa ekrarna så skickar de ordern som den är nu. Jatack! Sade jag, och kan man passa på att skippa den andra prylen (framgaffel) som jag inte ville ha på samma gång vore jag väldigt lycklig. Jodåvars, det gick visst nu, så nu har de strukit de prylarna och skickar antagligen imorgon!!! Haha!! Vad bra!!! Då slapp jag skicka tillbaka gaffeln till Tyskland, hade ju blivit tråkig extrautgift. Tur i oturen!!!

Idag kom också den andra gaffeln som jag beställde istället! Kolla så vacker! :) nu väntar jag bara på resten av prylarna så jag kan börja bygga, så skoj det ska bli!!

Bilagor

• Rock Shox Paragon.jpg
    Rock Shox Paragon.jpg
    88 KB · Besök: 45
Jag väntar väldigt spänd på 2 paket. En grupp med stam och styrlinda från Tyskland. Sen en ram, styre, sadelstolpe och sadel från Nederländerna. Håller verkligen tummarna för att de ska hinna fram i tid.

Sambal Oelek skrev:
> det gick visst nu, så nu har de strukit de
> prylarna och skickar antagligen imorgon!!! Haha!!
> Vad bra!!! Då slapp jag skicka tillbaka gaffeln
> till Tyskland, hade ju blivit tråkig extrautgift.
> Tur i oturen!!!

ja.... lyckan varade några timmar iaf. Tills jag såg nyss att jag beställt fälgar för fälgbroms!! men!!! man ska inte sitta uppe halva natten och verkligen pressa sig för att slutföra en sådan omfattande beställning. Vad surt, någon som vill köpa ett par Mavic A719-fälgar? :)

Har under dagen beställt lite delar till hojbygget... Allt utom drivlina beställt

Breda AM-kolfälgar Glossy UD
29.jpg

DT Swiss Competition samt mässingnipplar
SI1280.jpg

Gucka från Onza
95301_00_d.jpg

Sittpinne från Ritchey
4g11weavg44.jpg

Bakskärm Zéfal No Mud
mg_no_mud_universal1.jpg

Framskärm Zéfal Deflector fm20
100419_00_d.jpg

Tubeless tape från WTB
P1060701.jpg

Hope Pro Evo-2:or
p4pb10303483.jpg

Väntar på dotterns Islabikes Cnoc14, ska komma med UPS imorgon!
Häftigt om hon lär sig hoja så tidigt, fyller 3 i augusti, springcykeln hanterar hon fint.
Ser fram emot mycket joggande bredvid i början :-)

Mange. skrev:
> Paketet har legat hos svenska tullen nu en vecka,
> hur lång tid tar dom på sig att handlägga?

Har ring och mailat och jagat. Ingen lycka. Bara att vänta på ett brev från tullen

Semestern börjar om cirkus en vecka. Behöver lite gotter

Bilagor

• ladda ned (1).jpg
    ladda ned (1).jpg
    8.5 KB · Besök: 36
  • 1326667681-maredsous-10-triple-33cl.png
    1326667681-maredsous-10-triple-33cl.png
    29.3 KB · Besök: 48
  • ladda ned.jpg
    ladda ned.jpg
    7.2 KB · Besök: 39
...fick inte mitt paket från DHL idag för det hamnade hos ombud istället för på jobbet. Där fick man för man försökte vara lite smart denna gång :-)

...sedan börjar jag bli jävla irriterad på Bike Discount. 2 Veckor har gått utan att min ram gått iväg. Vad händer?! Märkligt ställe det där.

Ja får se hur det känns när den kommer. Skulle tycka några gröna eller gula fält vore snyggt för att bryta av lite.
Men misstänker den kommer vara mest brungrå iallafall sen ;)

Äntligen är mina karbång-fälgar från Nextie på väg:-) Men trackingnumret jag fått går till en redan levererad vara i Australien! :-O Brian på Nextie verkar medveten om detta, så jag fattar inte riktigt vad som hänt.

Nån annan som har liknande erfarenheter av TNT? Jag har fått ett referensnummer också som visar en rad levererade varor vid olika tillfällen. Antar att det är Nexties "kanal" så att säga.

Edit: Nu så! :-) Hoppas inte skiten fastnar i tullen bara.

ScreenShot2015-05-31at11.15.54.png

Senast ändrad:
Cerb skrev:
> En hyfsat stor del av årets cykelbudget fick gå
> till objektet nedan som förhoppningsvis anländer
> i mitten av juni.
>
>

Grattis!

Bike24 har ekrarna som saknas för att färdigställa mitt hjulset, beställde i torsdags och hoppas att få en leverans i mitten av veckan.. Skulle vara najs med nya hjul till lida loop

...jag har fått ekrar och grejjer dessa dagar, imorgon kommer fälgarna också! Senare i veckan kommer ramen och resten!! Rena hjulafton ju!! :)

Här har jag slitit ur hjärtat ur systemet och ska börja bygga hjul imorrn!

Bilagor

• Hubmotor.jpg
    Hubmotor.jpg
    87.6 KB · Besök: 38
I måndags beställdes från wiggle nya skor (Shimano R107) och pedaler (Time Xpresso 4) till racern inför en tur på lördag. Tog fraktalternativet som skulle lyckas få fram sakerna inom fem dagar. Än så länge har varorna inte rört sig verkar det som. Blir intressant.

Förra gången jag beställde från wiggle och gick med på gratisfrakt tog det nästan två veckor. Strejk i Tyskland som ju spelade in men i den efterföljande mailkonversationen verkade de inte bry sig så mycket om att jag var synnerligen missnöjd. :/

Mellanfrakt-alternativet hos Wiggle verkar rätt värdelöst, nästa gång jag vill ha saker vid en viss tidpunkt kommer jag att ta den dyra "dagen efter"-frakten.

Jag har beställt massa uppgraderigar till min single-speed karate monkey 29" från rose och chainreaction, bla Rockshox Reba gaffel. 1x10 drivlina och stans flow ex fälgar på hope nav.

Jag fick några email igår att allt har skickats iväg. Rose använder DHL och när jag spårar paketet står det bara att de (DHL) fått informationen om leveransen. När det gäller chainreaction, som använder trak pak, men sökfunftionen hittar inte sändningen.

Är det så att när man får email om att nätbutiken skickat varorna, så har de inte lämnat huset, utan bara packats ihop och beställning av leverans har gjorts?

Förra året när jag beställt saker från en mängd ställen så har spårningen alltid antydit att sakerna faktiskt lämnat nätbutiken.

Tillbaka
Topp