Vänta på paket-tråden! Del. II

Impulsköpte ett sånt här kit på rea så det kommer att monteras på pendlaren i samband med vajerbyte i vår.
cinta-Sram-rosa.jpg

garfunkel skrev:
-------------------------------------------------------
> Om du inte fått en lapp i brevlådan så lär
> postgubben inte varit i närheten av din
> ytterdörr.

Nope, ingen lapp i lådan och grannen var hemma hela tiden och höll utkik men ingen knackade på och ingen postenbil skymtades vid den tiden

Blir så förbannad.

Trodde helgen var räddad då det är ett komplett XT-grupp som jag skulle smälla på cykeln

Edit: nu står det "försändelsen transporteras" igen och "beräknat leveransdatum 22/1 efter klockan 18:00"

Betyder det att posten kör ut till utlämningsställen på kvällar också?

Senast ändrad:
JockeS skrev:
> garfunkel skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Om du inte fått en lapp i brevlådan så lär
> > postgubben inte varit i närheten av din
> > ytterdörr.
>
>
> Nope, ingen lapp i lådan och grannen var hemma
> hela tiden och höll utkik men ingen knackade på
> och ingen postenbil skymtades vid den tiden
>
> Blir så förbannad.
>
> Trodde helgen var räddad då det är ett komplett
> XT-grupp som jag skulle smälla på cykeln
>
> Edit: nu står det "försändelsen transporteras"
> igen och "beräknat leveransdatum 22/1 efter
> klockan 18:00"
>
> Betyder det att posten kör ut till
> utlämningsställen på kvällar också?

Klassiskt! Händer varje gång PostNord "försöker" leverera till min hemadress. Därför har jag numera bett att få allt levererat till min arbetsplats. Det hjälper dock föga när idioten som levererar glömmer lasta av paketet (som idag).

Ringde kundtjänst kl 17:55.
35 i kö.
Hann duscha, dricka 2 finöl och en 12 årig Highland Park innan det blev min tur.
Stackarn flicka i luren. Bad dock om ursäkt för att jag idiotförklarade hela Postnord, det var ju inte hennes fel att vissa är födda i farstun.

Paketet får jag på måndag = helgen sabbad.

Hon sa något intressant. Om det inte är lämnat någon avi så är sannolikheten att min gissning är sann, dvs att föraren helt enkelt inte orkar kliva ur bilen för att se om jag var hemma.

Senast ändrad:
Nån som vet varför det aldrig går att spåra paket med TrakPak? Beställt en pryl från CrC som skickades för mer än ett dygn sen, men kollinumret ger fortfarande noll resultat på TrakPak:s sida (som är länkad till i mailet från CrC).

Sen fattar jag inte skillnaden mellan dessa:

Shipping carrier: P2P
Carrier service: Trak Pak

Är det Postbajs som tar över i Sverige?

mikipedia_ skrev:
> Prova sök hos Bring, det har funkat på mina
> trakpak paket iaf.

Inte i det här fallet tyvärr:-/ Funkar inte hos P2P heller (fast jag har lite svårt att hitta nåt som verkar vara privatpaket där, ser mest ut att vara pall).

Ett stycke 800mm Nukeproof styre
5657-18341-full-handlebars03-128.jpg

Ett stycke sadel SDG Patriot - lika som på bild men i skinnimitation.
2888853034_895aa41fb9.jpg

Clarks lock on
clo-276-lock-on-grip.jpg

Fox 40 RC2 fjäder
fox-feder-spring-40-rc2.jpg

Sen är även ett servicekit inkl. bälg +annat påväg så att gaffeln kanske känns lite fräschare. Även nya Fox 40-klibbor har anlänt från Slik Graphics.

Senast ändrad:
Väntar på ett luftningskit till Avids bromsar.
avid.JPG

Sen upptäckte jag att skrapringar inte ingick i det andra kittet. Så det är också beställt. Fan vad det blir dyrt fort...

Kung_Gustaf skrev:
> Väntar på ett luftningskit till Avids bromsar.
>
>
>
> Sen upptäckte jag att skrapringar inte ingick i
> det andra kittet. Så det är också beställt.
> Fan vad det blir dyrt fort...

Du vet att avidkitet är typ samma som till reverb?

mikipedia_ skrev:
> Kung_Gustaf skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Väntar på ett luftningskit till Avids
> bromsar.
> >
> >
> >
> > Sen upptäckte jag att skrapringar inte ingick
> i
> > det andra kittet. Så det är också beställt.
> > Fan vad det blir dyrt fort...
>
>
> Du vet att avidkitet är typ samma som till
> reverb?

Jag vill ha ett Avid-kit :P Nu är jag komplett liksom. Nu har jag ett kit per olja så att säga. Ett till Shimanobromsarna, ett till stolpen och ett till Avidbromsarna :)

572kr för lite olja och skrapringar....... :O

Senast ändrad:
Kikon skrev:
> Fyndade på ebay och den här skickades till mig
> igår från Italien. Jag hoppas den kommer fram
> hel.

Spännande!

Väntar på nav och ekrar från CRC. Beställde i söndags och det går fortfarande inte att spåra paketet, precis som vanligt:-(
Beställde samtidigt en grej från bike-components.de som kom fram igår och gick att spåra så fort paketet skickats.

Är det nån som nånsin fått "Trakpak" att funka? Min erfarenhet är att man inte ser ett jota förrän paketet är framme (Bring tar visst den sista delleveransen). Helt värdelöst.

Edit: Ser just att jag skrev precis samma sak förra gången jag beställde, hehe. Vore det inte för att de ekrar jag vill ha bara fanns hos CRC skulle jag inte handla där, just på grund av värdelös frakt.

Senast ändrad:
Sambal Oelek sa:
åå... jag är så jävla less på posten!!!

orkar knappt skriva om det.

väntade på ett paket 1 ½ månad. Det visar sig att det gick tillbaka till avsändaren i Kina.

beställde en annan liknande produkt från Tyskland, den skickas snabbt av DHL men lämnas över till posten som klantar till det. Felsorterar det. Skickar hit det tydligen i samma kolli-id som ett helt annat paket. Hur det nu är möjligt. Det går lite kringelkrokar innan det till slut hamnar på min butik där det ska hamna. En timme senare visar det sig att de tar tillbaka det!!! Och nu är det på väg tillbaka till Tyskland. Vad i h-vete håller de på med!!! Är ju inte första gången det krånglar om man säger så... *suck*
Ja, nu har det andra paketet också kommit och gått :) det är ju ett skämt detta. Fast denna gången vänder det i Småland bara :)

Tyskbutiken skickade nya produkter, det första paketet verkar ha försvunnit i DHL's leverans tillbaka till Tyskland, butiken vill att jag jag jagar paketet men jag kan ju inte göra så mycket åt det. Men men, väntar några dagar till.

Iaf, det andra paketet från tyskbutiken skickades via "Eurodis" som lämnade över till Bring. Som inte kan leverera till privatpersoner så de lämnade över till DHL i Göteborg. Som har skickat det till Jönköping för sortering, det verkar fastnat där på något vis. Men borde komma hit snart.

Så... ca 4 månader ska det ta att få ett nytt lyse till pendlarhojen! :) en sak fick jag lära mig iaf, om Tyska DHL skickar med 12-siffrigt kolli-ID så blir det Postnord som har hand om det!

Makten sa:
Är det nån som nånsin fått "Trakpak" att funka? Min erfarenhet är att man inte ser ett jota förrän paketet är framme (Bring tar visst den sista delleveransen). Helt värdelöst.

Är inte Trakpak ospårbart i grunden? De senaste gångerna (från Wiggle) har det inte gått att spåra förrän Bring tagit över paketet (men då har jag valt det billigaste, inte spårbara alternativet). När Klarna bjöd på spårbar frakt nån gång förra året (eller två år sen?) så fick man en fin sån lista på Trakpak också.

Jag väntar på en ny kassett till räsern och en halvful dhb-tröja som kostade jättelite. Bara för att det var rea.

GustafH sa:
Är inte Trakpak ospårbart i grunden?

Snacka om ironiskt att namnet på tjänsten betyder "spåra paket" (om än med fånig stavning) om det inte ska gå att spåra paket. Lite som att gå in i en affär för sprit och vapen och finna att de bara säljer hallonsaft och gosedjur.

Jo, Bring tar över i Sverige och då verkar trackingen funka. Varför man har två olika tjänster istället för att hänvisa till den första speditören istället för värdelösa Trakpak kan man undra. De tjänar väl pengar på att göra absolut ingenting, får man förmoda.

Nu är paketet till slut i Malmö, med det kryptiska meddelandet "The consignment's measurements/weight have been corrected."
Antar att det legat på nån hylla nånstans för att det var en hekto för tungt eller nåt. Pajaserier! Nu får jag vänta till nästa helg med att bygga hjul:-/

Sambal Oelek sa:
Sambal Oelek sa:
åå... jag är så jävla less på posten!!!

orkar knappt skriva om det.

väntade på ett paket 1 ½ månad. Det visar sig att det gick tillbaka till avsändaren i Kina.

beställde en annan liknande produkt från Tyskland, den skickas snabbt av DHL men lämnas över till posten som klantar till det. Felsorterar det. Skickar hit det tydligen i samma kolli-id som ett helt annat paket. Hur det nu är möjligt. Det går lite kringelkrokar innan det till slut hamnar på min butik där det ska hamna. En timme senare visar det sig att de tar tillbaka det!!! Och nu är det på väg tillbaka till Tyskland. Vad i h-vete håller de på med!!! Är ju inte första gången det krånglar om man säger så... *suck*
Ja, nu har det andra paketet också kommit och gått :) det är ju ett skämt detta. Fast denna gången vänder det i Småland bara :)

Tyskbutiken skickade nya produkter, det första paketet verkar ha försvunnit i DHL's leverans tillbaka till Tyskland, butiken vill att jag jag jagar paketet men jag kan ju inte göra så mycket åt det. Men men, väntar några dagar till.

Iaf, det andra paketet från tyskbutiken skickades via "Eurodis" som lämnade över till Bring. Som inte kan leverera till privatpersoner så de lämnade över till DHL i Göteborg. Som har skickat det till Jönköping för sortering, det verkar fastnat där på något vis. Men borde komma hit snart.

Så... ca 4 månader ska det ta att få ett nytt lyse till pendlarhojen! :) en sak fick jag lära mig iaf, om Tyska DHL skickar med 12-siffrigt kolli-ID så blir det Postnord som har hand om det!
Yes!!! Äntligen fick jag det. Det gick fort bara de hade bestämt sig för att leverera. Vad übersnurrigt detta var, skönt att det löst sig. Då ska jag kontakta butiken och höra om han fått tillbaka det första paketet :)

Bilagor

• B-M light kit.jpg
    B-M light kit.jpg
    90.1 KB · Besök: 52
Klickade hem en Orbea mx 24 dirt från Bikester i morse till sonen och besked att den skickats kom nyss. So far so good - nu är det upp till PostNord.

Dalmans sa:
Det är inte i den här tråden man blir en populär snubbe om man berättar att man jobbar åt postnord va?

Nja, jag ska inte raljera. Nu är jag ingen stormottagare av paket, men jag har aldrig drabbats av fejkade utkörningar.
Ska väl kanske tillägga att jag har drygt 30 år i företaget men sade upp mig i december och studerar numera :-)

Dalmans sa:
Rattnalle sa:
Dalmans sa:
Det är inte i den här tråden man blir en populär snubbe om man berättar att man jobbar åt postnord va?
Det beror nog helt på vad du gör ;)

Ibland ligger det paket från bland annat wiggle, rosebikes osv i min skåpbil...

sköter mig såklart exemplariskt och snackar gärna cykel med dessa kunder !

Hemma på min gata i stan, ja alltså Eksjö.
Där sköter sig Postnord exemplariskt och har så gjort så länge jag har handlat utrikes ifrån. :)

Edit to add: Dock ingen chaffis som har snackat cykel med mig ännu ;)

Senast ändrad:
Vernersson sa:
Dalmans sa:
Rattnalle sa:
Dalmans sa:
Det beror nog helt på vad du gör ;)

Ibland ligger det paket från bland annat wiggle, rosebikes osv i min skåpbil...

sköter mig såklart exemplariskt och snackar gärna cykel med dessa kunder !

Hemma på min gata i stan, ja alltså Eksjö.
Där sköter sig Postnord exemplariskt och har så gjort så länge jag har handlat utrikes ifrån. :)

Samma hos mig. Lokala postnord killen som kör företagspaket är själv mtb cyklist. Han är exemplarisk!

Väntar på...

2st Dh slang
Maxxis Highroller II
Maxxis Shorty
IXS hammerjacket överkroppsskydd
Sex par bromsbelägg
Tre bromsskivor 160, 180, 203
Sadelstolpe svart
Styrstam vit direct mount
Sadel
Sadelstolpsklämma
Luftningskit

Blev en lång lista idag.

Summerade ihop alla mina köp hos B-C senaste två åren också. Det var inte så blodigt som jag hade väntat mig faktiskt.

Bilagor

• Screenshot (12).png
    Screenshot (12).png
    21.4 KB · Besök: 49
Det är på väg ett styre, linda och vajrar från Düskland.
Det är förhoppningsvis det sista som behövs för att min pendlarhybrid ska bli ekonomiskt oförsvarbart bockifierad.

BuTTuS sa:
Vad betyder "Försändelse hålls kvar ARLANDA - SWEDEN"?
DHL, paketet skickat från Tyskland.

Det betyder att DHL väntar på att du ska kontakta dem för att boka en utkörning. Eventuellt kommer du få ett brev hem med instruktioner.
Efter att du varit hemma och väntat förgäves under den överrenskomna tiden får du åka till ett industriområde långt ute i ingenstans och hämta ditt paket.

cubeforce sa:
Klickade hem en Orbea mx 24 dirt från Bikester i morse till sonen och besked att den skickats kom nyss. So far so good - nu är det upp till PostNord.

Fick ett samtal från chaffisen i morse att hojen skulle levereras mellan 10-14 och nu står den i garaget.
Bra jobbat, vi har en glad gosse när han kommer hem från skolan :-D

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp