eketjall sa:
Dalmans sa:
Nu är det väl inte riktigt min stil att sitta och skryta över mig egen fullkomlighet på internet, men har under mina sex år åt postnord inte bluffat en enda leverans tackar som frågar...
Av nyfikenhet; Hur går snacket internt ang sk falska leveranser, för det gör det väl?
Hur högt upp i hierarkin är det accepterat?
Kundtjänst verkar ju iaf inte ta det vidare av någon anledning så det lär väl finnas någon inofficiell intern policy.
Kan bara prata om hur det fungerar på min terminal, där är det absolut oacceptabelt... skulle helt klart tro att det förekommer även hos oss men vet att vi är en av de bättre terminalerna på detta, de sämsta är de som jobbar med många entrepenörer och inhyrt folk. men dom fuskar mer med att inte ta en kvittens än att avisera (dom har oftast minsta procent bomkörning pga av detta) Många hyllar såklart chaufförer som kastar av gods utan kvittens men skulle något sådant uppdagas skulle man få kicken direkt, det är ett grovt regelbrott även om man har kundens tillåtelse per telefon...
Från och med för någon månad sedan har kundtjänst dessutom bättre koll på oss... När vi aviserar ett paket så talar GPS-en i våran handdator om vart vi står, och då syns det direkt om vi aviserar paketet medans vi fikar på statoil eller om vi står utanför eran dörr...
Många kunder ringer in och säger att dom varit hemma hela dagen, men sen visar det sig att "just ja, jag var ju ut med hunden en halvtimme".