Vänta på paket-tråden! Del. II

Ny cross på väg:

Skrmklipp.PNG

Jamis-Renegade-Expert-700x422.jpg

Väntar på paket med lite verktyg och delar från Planet X. Så det känns att jag kan få vänta ett tag på det. Först fick jag två mail om att det är skickat med ett trackingnummer som aldrig fungerade. Men sedan efter 10 dagar och flera försök till kontakt med dom för att be dom dubbelkolla mitt trackingnummer visar det sig att min order aldrig lämnat deras lager. Nu ska det dock vara på väg enligt deras nya email, fast nu har de glömt att skriva trackingnummer. Undrar hur lång tid det ska ta att få reda på det. Borde ha lärt mig förra gången att aldrig mer beställa saker från Planet X.

twinzer sa:
Väntar på paket med lite verktyg och delar från Planet X. Så det känns att jag kan få vänta ett tag på det. Först fick jag två mail om att det är skickat med ett trackingnummer som aldrig fungerade. Men sedan efter 10 dagar och flera försök till kontakt med dom för att be dom dubbelkolla mitt trackingnummer visar det sig att min order aldrig lämnat deras lager. Nu ska det dock vara på väg enligt deras nya email, fast nu har de glömt att skriva trackingnummer. Undrar hur lång tid det ska ta att få reda på det. Borde ha lärt mig förra gången att aldrig mer beställa saker från Planet X.

Kontakta trimate för hjälp är mitt tips.

ompan sa:
fredrik168 sa:
ompan sa:
fredrik168 sa:
ompan sa:
Blev lite ändrade planer...

Grymt avis om du beställt en sån! Men grattis isåfall???

Japp, det blir en lång väntan tills oktober :)

ram 9.8 eller 9.9 ?

9.9
Hade beställt en remedy 9.9 först, men ångrade mig när slashen kom.

har ju en Remedy 9.8 så jag ska väl inte klaga:-(

Väntar på ny finpendlare/vardagsåk/åka-och-fiska-och/eller-tälta-cykel med tillhörande väskor (som förövrigt ingick i priset!)

/P

Bilagor

• awol.jpg
    awol.jpg
    71 KB · Besök: 50
  • ortlieb-back-roller-classic-2.jpg
    ortlieb-back-roller-classic-2.jpg
    109.5 KB · Besök: 43
Jag blev precis uppringd av DHL, han ville bara berätta att han är på väg till mig nu på förmiddagen för att leverera min nya hoj :-)

Trevlig helg allihopa, det kommer jag att ha.

1442497962738-h3t9qzxgd6kr-700-80.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Lite samma för mig, min skickades från Storbritannien 21:a och kom till Danmark 23:e.. där vart den liggandes på ett lager några dagar, sen skickades den till Malmö (hur långt kan det vara egentligen? typ 500 meter? #kränkt) och nu har den legat i Malmö 4 dagar! Kul!

Nytt nav till nästa års bygge, inga klackar i navet, 2 st fjäderkopplingar istället, oändligt med greppunkter och inget som ligger emot när man fridjular.

73704.jpg

Min fru passade utmärkt på min något för korta HT. Detta satte käppar i hjulet för mitt monstercross-bygge, så nu blev det en GT Grade till stallet istället.

Jahapp, då blev det äntligen lite shopping igen då...

Olive + Insert
TF-333222342944-1.jpg

Bromsslang
F_73_54563_Shimano_Bremsleitung_SM-BH90-SB_1000_mm_Zee_schwarz_Box.jpg

Controltech Terminator
Controltech-Terminator-Lenkerendstopfen-black-univ-0c8c24fea56e04365bb6c13db00d7891.jpeg

Xenofit Gel. 10 x peppermint + 10 x citrus
xenofit_gel_mix_2015.jpg

WTB Volt
blog_0-WTB-Volt.jpg

Clickfast™ Liner
Endura-Padded-Clickfast-Liner-Shorts-Lycra-Cycling-Shorts-Black-SS16-E0062-3.jpg

Endura ST3 Navy
endura-singletrack-iii-mtb-cykelshorts-navy-1019c4_2.jpg

Vaude Moab SL Royal
2172134_1.sccp2hjtav.jpg

Klavikel sa:
Jahapp, då blev det äntligen lite shopping igen då...

Olive + Insert

Bromsslang

Controltech Terminator

Xenofit Gel. 10 x peppermint + 10 x citrus

WTB Volt

Clickfast™ Liner

Endura ST3 Navy

Vaude Moab SL Royal

Snygga shorts!

Dom deä Terminatorerna vad är dom till?

Tackar.
Velade länge mellan skrikgröna och tjejlila, fick bli de sistnämnda =)

Det är styrförlängare.
Tänkte jag skulle prova mitt gamla kolstyre igen som "bara" är 725mm.

Edit: §tavning

Senast ändrad:
Klavikel sa:
Tackar.
Velade mellan skrikgröna och tjejlila, fick de sistnämnda =)

Det är styrförlängare.
Tänkte jag skulle prova mitt gamla kolstyre igen som "bara" är 725mm.

Ahaa finns det förlängare!? Jag svarvade egna i alu med presspassning förut? Hede varit liite enklare å köpt sånna där!

Troligen jaaa =)
Men feta poäng för att du svarvar dina egna cykeldelar. Coolt!!

Om du (eller nån annan) är nyfiken på ett par så finns de bl.a på bike-komponent.de för typ €14 vilket ungefär 10-15% mot att köpa ett nytt styre i stället.
Sök på "lenkerendstopfel"

Oj oj oj tight beställning på nya hjul till Kalmar IM ifrån utlandet.
Hoppas dom skickas idag då kanske jag till och med hinner få dom innan jag åker ner.

Bilagor

• 2016-08-11 11-18-21.png
    2016-08-11 11-18-21.png
    21.6 KB · Besök: 56
Väntar på en oval 36T från Garbaruk. Men postnord var vänliga nog att skicka avin till fel person så mycket oklart om jag hinner få den inför helgen...

La en fin order på en massa grejor från BC till gaffelservice plus lite smått och gott innan förra helgen.
Allt var i lager.
Insåg dan efter att jag lagt en slang i korgen, som har 7 dagars leveranstid, på impuls det sista jag gjorde!
Väntar nu bittert. De har inte skickat det än. Slangj#¤%el.

Mange. sa:
Jensen sa:
Nytt nav till nästa års bygge, inga klackar i navet, 2 st fjäderkopplingar istället, oändligt med greppunkter och inget som ligger emot när man fridjular.

Har kikat på de där, du får gärna berätta mer om dom senare

du får påminna mig om ett uttalande :D kommer nog dock inte monteras förät till nästa år. ska bli jäkligt kul att testa. Baksidan är väll lite vikten även om de nu lyckats lätta dem 42-75 gram (beroende på sram/shimano) och att de är så satans dyra

Tillbaka
Topp