Vänta på paket-tråden! Del. II

bokeh.PNG

Yes!!!

Vänta på paket gör jag iofs fortfarande från Spanien men idag så lades det order på nya hjul från Kinesen, tyvärr ska han ha semester och nyår och allt så inget paket att vänta förrän i mitten på Mars.

Den som väntar på något gott........

Sambal Oelek sa:
Vad sugigt, jag beställde två grejjer från USA i början av December. Skickas med UPS Mail Innovations (dvs, USPS -> Postnord). Det ena kom fram i mellandagarna. Det andra sitter fortfarande fast i tullen!!! :( tur det inte är något viktigt, men börjar ändå bli väldigt otålig. Har nu kontaktat alla jag kan komma på och ser vad som händer...

UPS säger att jag ska kontakta avsändaren
Avsändaren säger att jag ska kontakta Postnord
Postnord säger att jag ska kontakta avsändaren
Tullverket som paketet ligger hos enligt UPS, säger att jag ska kontakta UPS

det är ju f-n ett skämt

Senast ändrad:
marr sa:
Vernersson sa:
marr sa:
JTF sa:
ante_hedis sa:
Väntar på en stor kartong med hyfsat lätt men riktigt dyrt innehåll ifrån sambra/Sambike. Om Gud vill så får jag ta emot det på långa lugnet nästa helg.
#BMC
Om Gud vill så går cykeln sönder snart.

Köpt för stulna pengar? :p

Happridevarianten av smslån? ?

Swishlån

Räntefritt ??

Vernersson sa:
marr sa:
Vernersson sa:
marr sa:
JTF sa:
ante_hedis sa:
Väntar på en stor kartong med hyfsat lätt men riktigt dyrt innehåll ifrån sambra/Sambike. Om Gud vill så får jag ta emot det på långa lugnet nästa helg.
#BMC
Om Gud vill så går cykeln sönder snart.

Köpt för stulna pengar? :p

Happridevarianten av smslån? ?

Swishlån

Räntefritt ??

Kostnadsfritt

Nu blev en sådan period när jag väntar på en hög paket varav några tröga, t ex passade jag på att beställa några saker från Kina innan det blir besvärligare i mars. För att göra en lång historia kort, ett bra sätt att hålla koll på sina sändningar inkl kina-post är Aftership, https://www.aftership.com/ där kan man lägga in sina paket och funkar både på deras hemsida där och appen. Fast jag föredrar ju hemsidan, man loggar in via Google-kontot bara, kanon tyckte jag!

Nya sommar cykel pjuck och nya klossar på väg hem. Röda cykelskor första gången någonsin. Helt crazy!

Behöver bara få hem dem och få upp termometern 10 grader nu!

Bilagor

• product.jpeg
    product.jpeg
    59.8 KB · Besök: 94
Bengt-re sa:
Nya sommar cykel pjuck och nya klossar på väg hem. Röda cykelskor första gången någonsin. Helt crazy!

Det blir en beställning av den skomodellen för mig med nästa månad (velar mellan röd eller svart) men slår till på strl 50 (normal bredd) för att få den att passa enl mått-tabellen & få mest sko per krona ?

Idag trillade det in några paket, här är stigvårds-kitet jag köpte mig nu när det blåst ner träd på två av mina favoritstigar, det kommer aldrig röjas verkar det som så jag får ta tag i det själv istället :)

P1040208.jpg

Väntar på att min reklamations-retur till Wiggle skall komma fram, enligt deras sida brukar det ta 10-14 dagar.. Paketet redan i Helsingborg efter 1 dygn, vad är er erfarenhet?

Vill att det går snabbt och enkel reklamation med återbetalning, så jag kan handla ny trainer asap :D

Hireliath sa:
Bengt-re sa:

Det blir en beställning av den skomodellen för mig med nästa månad (velar mellan röd eller svart) men slår till på strl 50 (normal bredd) för att få den att passa enl mått-tabellen & få mest sko per krona ?

Får enligt postnord hem mina på måndag - för kallt ute för att testa dem ute, men går ju utvärdera storleken iaf. Körde 44w i m088 och tog samma på dessa. Spännande att se om de passar. (Och hur röda de är...)

Sambal Oelek sa:
Sambal Oelek sa:
Vad sugigt, jag beställde två grejjer från USA i början av December. Skickas med UPS Mail Innovations (dvs, USPS -> Postnord). Det ena kom fram i mellandagarna. Det andra sitter fortfarande fast i tullen!!! :( tur det inte är något viktigt, men börjar ändå bli väldigt otålig. Har nu kontaktat alla jag kan komma på och ser vad som händer...

det är ju f-n ett skämt
Nu äntligen har jag fått ett svar. Det visar sig att UPS har lämnat över till Postnord. Sedan där har jag inte fått någon information om var paketet fanns någonstans. Det har legat hos mitt ombud i över en månad. Men verkar ha blivit returnerat nu!! ...saknar ord!! detta är ju så frustrerande så det finns inte!!

Sambal Oelek sa:
Sambal Oelek sa:
Sambal Oelek sa:

det är ju f-n ett skämt
Nu äntligen har jag fått ett svar. Det visar sig att UPS har lämnat över till Postnord. Sedan där har jag inte fått någon information om var paketet fanns någonstans. Det har legat hos mitt ombud i över en månad. Men verkar ha blivit returnerat nu!! ...saknar ord!! detta är ju så frustrerande så det finns inte!!
Mycket tråkigt!
Hoppas du reklamerar den misslyckade leveransen till avsändaren, så kanske det finns en liten möjlighet att Postnord får leveransreklamation, klagomål och ev. ersättningskrav från avsändaren.

Zhientex sa:
Väntar på att min reklamations-retur till Wiggle skall komma fram, enligt deras sida brukar det ta 10-14 dagar.. Paketet redan i Helsingborg efter 1 dygn, vad är er erfarenhet?

Vill att det går snabbt och enkel reklamation med återbetalning, så jag kan handla ny trainer asap :D
De samlas där och skickad i bulk till Wiggle så du kommer inte kunna spåra längre än så. Räkna med att det tar åtminstone en dryg vecka till.

JTF sa:
Sambal Oelek sa:
Sambal Oelek sa:
Sambal Oelek sa:

det är ju f-n ett skämt
Mycket tråkigt!
Hoppas du reklamerar den misslyckade leveransen till avsändaren, så kanske det finns en liten möjlighet att Postnord får leveransreklamation, klagomål och ev. ersättningskrav från avsändaren.
ja, det ska jag göra. Måste bara vänta på svar från PN om var paketet är just nu.

Detta hade ju varit en enkel sak om PN's trackingnummer överförts till UPS-systemet där det lämnades över ifrån. Då hade jag sett att det fått ett nytt trackingnummer och kunnat spåra och se när det kommit fram och hämta ut utan avisering.

Jaja, whatever. Köpte från eBay, de är väl bra på att hantera reklamationer. Sedan blir det en fight eBay vs Säljaren där det rimligtvis borde hamna hos PN i slutändan.

Jag verkar alltid ha sådan otur med frakt, här i Sverige fraktar Postnord gärna från tex Örebro - Härryda - Borås - Härryda - Borås - Mitt utlämningsställe

Å nu har UPS fått för sig att frakta min cykel 70 mil söderut istället för upp mot Sverige, härligt

Bilagor

• ups.png
    ups.png
    15.5 KB · Besök: 119
Verkar vänta för evigt på titanskriv från uk :( trots extra skickad försändelse verkar det inte anlända något här.

Om jag skriver här kanske mina grejer kommer fram snabbare! Väntar på en stor jävla låda med grejer från bike-discount samt färg o annat småttigt från bilfärg..

Ja jag fick meddelande om att mitt Kinapaket kom till Sverige i torsdags och jag tänker minsann inte chansa så jag kommer besöka mina ombud med jämna intervaller ett tag framöver för att vara säker på att de inte skickar tillbaka det utan att ha notifierat mig.

Uppgraderar lite på cykeln inför barmarkssäsongen.
P2M NGeco + Rotor 3D+ vevar + C-Bear vevlager - klart
20180124_210859.jpg

Syncroshift uppgraderingskit med batteri, BT-sändare och kabel - väntar på paket från ebäj
s-l300.jpg

Ergon CF3 sadelstolpe - väntar med installation tills nya batteriet anlänt
cf3procarbonsetback.jpg

Funderar på en chaincatcher också så sommarens grusvägsturer blir skönare.
SRAMs nya eller WickWerks Sentinel

Senast ändrad:
Väntar nu på:
* Giro Code VR70 skor, eftersom ett av mina par Giro Gauge börjar bli utslitna.
* Ergon CF3 Pro Carbon Sadelstolpe, så att gubben skall kunna sitta bekvämt i sommar.

Nog för jag kan vara tålmodig, men detta börjar ta lååång tid nu - och dessutom så var det folk hemma när de påstod att de hade gjort leveransförsök... *suck*

Svårt att få hem en framgaffel ibland...

February 23, 2018 13:42 SWEDEN ATTEMPTED DELIVERY - SCHEDULED FOR ANOTHER DELIVERY ATTEMPT TODAY
February 22, 2018 18:47 SWEDEN CUSTOMS CLEARANCE PROCESSING COMPLETE
February 20, 2018 10:49 SWEDEN PROCESSED THROUGH FACILITY
February 20, 2018 10:49 SWEDEN CUSTOMS CLEARANCE
February 19, 2018 09:10 SWEDEN PROCESSED THROUGH FACILITY
February 19, 2018 09:10 SWEDEN CUSTOMS CLEARANCE
February 14, 2018 10:45 COPENHAGEN,DENMARK DEPARTED
February 14, 2018 06:50 LONDON,UNITED KINGDOM DEPARTED
February 12, 2018 21:54 MIAMI,UNITED STATES DEPARTED
February 12, 2018 13:45 MIAMI,UNITED STATES ARRIVED
February 10, 2018 21:22 ISC MIAMI FL (USPS) PROCESSED THROUGH FACILITY
February 10, 2018 21:22 ISC MIAMI FL (USPS) ARRIVED AT FACILITY
February 10, 2018 19:06 MIAMI FL INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER ARRIVED AT USPS REGIONAL FACILITY
February 10, 2018 12:33 IN TRANSIT TO NEXT FACILITY
February 9, 2018 12:33 IN TRANSIT TO NEXT FACILITY
February 8, 2018 22:33 CHATTANOOGA TN DISTRIBUTION CENTER ARRIVED AT USPS REGIONAL FACILITY
February 8, 2018 10:23 CHATTANOOGA,TN,37416 USPS PICKED UP ITEM
February 7, 2018 PRE-SHIPMENT INFO SENT TO USPS, USPS AWAITING ITEM

Tillbaka
Topp