Spacekitty
Aktiv medlem
Vänta på paket-tråden! Del. II
Dags för dämparservice?
Det var min coronacykel, Bring lurade mig med fel avsändare i SMSet.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dags för dämparservice?
Det ser ut att vara en tung cykel, då gaffeltrucken måste fram.
Edit: ser att det är löst
Grattis! Helgen är räddad :)
Leverans till dörren vid 14 tiden i Fredags! :-)Beställde kinetics ant+ sticka i Måndags, Österrike, ska dyka upp på Fredag. ups
Paras ihop med dessa eftersom det inte går att få fram 240-nav i närtid.Väntar på 2 st coronagratinerade fälgar.
1 st carbonfan fram och en light bicycles bak Visa bilaga 406406Visa bilaga 406407

Idag (förhoppningsvis?) ska jag få min efterlängtade MTB från Wiggle som skickas via DHL express hemleverans. Problemet är att jag bor i lägenhetshus där det inte finns portkod. Kommer DHL ringa mig idag när de försöker leverera eller blir jag tvungen att boka ett nytt leveransförsök som också kommer misslyckas?
Jag har fått ett sms, där jag kan välja leverans till en servicepoint, men den enda jag kan välja är till Örebro flygplats, trots att jag bor över 10 mil ifrån (i Eskilstuna). Orimligt.
Jag fick svar från de inom 24 timmar faktiskt. Beställde för tre dagar sedan, så vi får se vad som händer.Jag börjar tro att bike component konkat. 4 veckor och ingen leverans. Först när jag frågade fick jag ett automatsvar sedan bara tyst. 96 EUR åt pipan. Corona skördar offer ibland företag också?
Nu verkar kineserna ha fått virus i datasystemet också alternativt börjat transformera runt produkter. Min bakfälg hari vårt fall åkt runt i närområdet i expressfart.Paras ihop med dessa eftersom det inte går att få fram 240-nav i närtid.Visa bilaga 410089Visa bilaga 410090
Om bara kinesiska posten och DHL och Postnord sköter sig så lär komponenterna dyka upp i hjulbyggartråden tillsammans med lite platta stålpinnar.
Beställde från bike-components.de den 20/4, betalade runt 170 euro för styrstam+sadelstolpe som skulle finnas i lager. Frågat efter uppdateringar 2 gånger per mail, men får bara autosvar att de inte hinner med. Någon annan som upplevt samma med BC?
Om han inte signerade som sig själv? Då är det som ombud som han skriver under.Upplevde precis en nyhet när det gäller leverans från DHL.
Paketet levererades på utlovad tid, MEN när jag skulle signera för det, så sa chauffören att han kan signerar för mig så att jag skulle slippa hålla i den elektroniska penna. Smidigt iofs, bara nyfiken på om det skulle kunna klassas som urkundsförfalskning( givetvis bara en hypotetisk fråga från min sida)?
Någon annan som har haft den erfarenheten?
Mitt Bike24-paket är på gång i alla fall. Skickades sån tur var med DPD vilket är snäppet bättre än DHL. Beställdes 23e, skickades igår.Jag beställde från bike24 mån 20/4.
Paketet kom till DHL Västberga fre 24/4 05:38
Fick inget sms/mail.
Brev mån 27/4. Bokade hemlev.
idag tis 28/4 bevisar DHL återigen att de är helt odugliga.
Visa bilaga 413492
Tack då vet jag. Blev bara lite nyfiken. Nejdå, han skrev inte under med egen signatur, utan använde mina initialer.Om han inte signerade som sig själv? Då är det som ombud som han skriver under.
Då skulle det nog kunna vara urkundsförfalskning :)Tack då vet jag. Blev bara lite nyfiken. Nejdå, han skrev inte under med egen signatur, utan använde mina initialer.
Beställde från R2 i går eftermiddag och det paketet är på väg norrut as we speak.
Nya DebonAir-kolven på väg till min Pike Ultimate.
Har du vanliga DebonAir sedan tidigare?nice, verkar som en bra uppgradering det där. Själv fick jag precis mail från bike components om att min debonair kommer först i juni :( lyrik 160mm dock
Nej, solo air. Så ska bli spännande att se skillnaden :PHar du vanliga DebonAir sedan tidigare?
Kanske beror lite på vad man beställer?Beställde som sagt från Bike24 torsdag kväll (23/4). Bad om att få komplettera med ett kedjelås fredag morgon ?. Skickades på tisdagen och hämtade ut på torsdagen. Ganska väl inom de 6-9 dagarna som de anger på hemsidanVerkar som den enda tysken som är blixtsnabba är r2-bike. Mina två beställningar där kam/kommer inom 4 dagar. Bike24 tog en vecka att skicka iväg två beställningar, som flera har skrivit här. Vågar inte beställa hos bike-components och bike-discount nuförtiden.
Bikester är helt hopplöst långsamma, efter en vecka avbeställde jag och beställde från Bike24 som skickade varorna samma dag...