Vänta på paket-tråden! Del. II

UPS ska leverera idag mellan 12:30 och 16:30, har de sagt. Så jag har jobbat hemifrån och haft uppsikt samt haft hjälp av min pälsbeklädda vän som ser och hör allt inom några 100 meter. Nu 5 minuter innan sluttiden uppdaterar de min försändelse "Kund ej tillgänglig vid UPS leverans." Använder UPS sig av någon härskarteknik? Är det mitt fel nu? Det finns ingen möjlighet att vår hund skulle ha missat det.
Om du ringer dem och skäller kommer de be om ursäkt.

Om du ringer dem och skäller kommer de be om ursäkt.
Det blev inte så illa ändå. De lämnade paketet till utlämningsstället direkt istället för att lämna det till mig. Så jag kunde hämta det samma dag som det var tänkt att levereras. Men jag är fortfarande kränkt att det blev mitt fel.

Hahahahahaha
Screenshot_20230304-091904.png

När drevet som man varit på jakt efter äntligen kommer in i lager…
01F7B59E-C7E7-4CC1-A36B-2B04FFFD7EBF.png

Får väl hoppas de hinner skotta vägen norrut så paketet kommer fram i morgon.

Och där var det försvunnet.

Var det nån som var och köpte ett misstänkt litet mjölkpaket på Coop Tyresö, som sedan visade sig vara en svart DMR Defy 35 styrstam?

Blev en antik-nitad, diamantsydd Velo-sadel i fuskläder, på Tradera ikväll.. Inte tokbilligast, men återfår ngt. av min barndom!

Senast ändrad:
Nu har nån tomte skickat kuvert med pulver till regionerna och vissa regioner trodde att dom blev utan.
Det var dock bara skickat med Postnord så det fortsätter att dimpa in med deras normala strul, mitt tips är att alla får(till slut)

Sometimes it's better if it comes a little late, because if it comes too fast it arrives like this.
UPS btw.

Bilagor

• parcel1.jpg
    parcel1.jpg
    58.8 KB · Besök: 60
  • parcel2.jpg
    parcel2.jpg
    108.1 KB · Besök: 71
It was only a saddle. So the chances of being somehow destroyed were really low.(never zero though)
Additionally, it was only one item, so nothing small could be missing from the (very opened:cautious:) box.
But it certainly does not live up to even the basic standards of trustworthy delivery.

Screenshot_20230331_182329_Chrome.jpg

Det gick ganska snabbt från England till Tyskland till Malmö. Men nu skall det tydligen ligga och marinera ett tag i väntan på att någon skall sätta ett dokument i en pärm eller något. Då är paketet ändå skickat "all inclusive" från Chain Reaction Cycles så moms/tull är ju redan klart.

På tal om GLS- beställde ett paket från bike-components. Det står att paketet är framme hos ombudet men inte vem det är. Någon som har någon aning vem som ansvarar för GLS utdelning i Sverige?
Trodde det var Schenker men får ingen träff när jag söker på deras sida ….

På tal om GLS- beställde ett paket från bike-components. Det står att paketet är framme hos ombudet men inte vem det är. Någon som har någon aning vem som ansvarar för GLS utdelning i Sverige?
Men schenker är ju sämst. På gls sidan så har man ju femtioelva olika tracking nummer varav ett är specifikt schenkers. Men det ger ändå ingen träff på schenkers sida.

Jag har redan krånglat med att skriva ut en tull deklaration. Skrivit under den och scannat den och mailat in den till en faktiskt person som godkänt den. Håller de verkligen på så med varje importpaket? Jag har beställt från crc ett par gånger efter brexit men sist gick det via Hermes och sen DHL tror jag, inget sånt krångel då.

Senast ändrad:

Hade precis samma problem. Visste från en annan GLS pakket att det var DB Schenker, men på deras sedan synns inte kundinformation när man bara har avsändares kolli nr. Kontakterade bike-components och dom kontakterade direkt GLS, men de sade att dom brukar vara långsamt. Visste var pakket var, men ombudet behövde 4-siffriga kundnr. Efter tre dagar fick jag numret från BC, men efter två dagar fick jag brev med numret i postlådan.

Hade precis samma problem. Visste från en annan GLS pakket att det var DB Schenker, men på deras sedan synns inte kundinformation när man bara har avsändares kolli nr. Kontakterade bike-components och dom kontakterade direkt GLS, men de sade att dom brukar vara långsamt. Visste var pakket var, men ombudet behövde 4-siffriga kundnr. Efter tre dagar fick jag numret från BC, men efter två dagar fick jag brev med numret i postlådan.
Hittade nu att man ska söka på DB Schenker sedan skriva in deras nummer som avsändarens referens, då ser man var paketet är.

Det är så klart inte framme såhär två veckor senare .

Hittade nu att man ska söka på DB Schenker sedan skriva in deras nummer som avsändarens referens, då ser man var paketet är.

Det är så klart inte framme såhär två veckor senare .

Men på DB Schenker websidan stöd det för mig att paketet var utkört men inte ankommen någonstans, medan paketet i verkligheten gick direkt till ombudet.

Haha det står exakt samma för mig just nu . Men vilket ombud kan det vara? Får nog maila dem som du Berk

För mig är det alltid samma ombud med DB Schenker. Med det hjälper inte att veta vilken ombud det är för att man behöver 4-siffriga kund koden (eller finns det snälla ombud som vill leta paket utan kod?).

Här finns en tråd som beskriver hur man får fram Schenkernumret:

Här finns en tråd som beskriver hur man får fram Schenkernumret:

Min problem var dock att GLS inte visade upp utrikes (svenska) trackingnumret.

Huh...visste inte att den fanns, tack. Tänker testa metoden med växelvajer+ändhylsa för hölje, ser framför mig hur den kommer att släppa, men det får man se.
Det kan nog funka fint också, gäller bara att ha tålamod. Ett tips om du fastnar och orkar är att plocka bort gaffeln, då är det lättare att se och fiska via headtuben.

Har ramen vajrar i sig redan så är en rekommenderad metodatt trä på ett plasthölje på den befintliga vajern innan man drar ut den.

Har ramen inte vajdrar i sig så kan det ibland vara bättre att trä genom vajrar och höljen från bak till fram.

Och där söp PostNord bort mitt paket med sadelstolpe-shim och eeSilk gummidutt, borta ur kosmos sedan två veckor. Plus att de bytt till nåt nytt djävulstyg till talsvarssystem. Som slänger ut en ur kön ibland. Och handläggarna "har inte möjlighet att ringa tillbaka" om man blir utslängd under ett samtal. Och handläggaren var oförstående. Och hela företaget är så j-a ansvarslöst, på exakt alla organisationsnivåer...

Tillbaka
Topp