Airmee, vilket j-a skämt. Beställde en pryl på Amazon (som går utmärkt att lägga i ett brevfack), får meddelande att Airmee ska sköta hemleverans. De vill ha en massa info, om man vill att de ska ringa på eller leverera utanför dörren, portkod, vilken våning jag bor på, etc. Fine, det blir smidigt att de levererar kontaktfritt vid dörren om jag inte är hemma.
Leverans ska ske kl 17-22. Vårt kodlås slår över till helt låst kl 21:30, men borde vara ok. Får meddelande kl 17 att de lastat och är på väg. Och en spårningslänk med estimerad tid till leverans, typ kl 20:45. Men herrejävlar, bilen verkar irra runt planlöst än hit än dit i stan, ibland verkar den stå still i nån timme, osv. Leveranstiden skjuts upp ett par gånger, slutligen anges kl 22. Jag går ner i källaren och ställer om klockan som styr kodlåset så det ska vara öppet nån timme till. Klockan blir 22 och bilen verkar sitta fast nån km bort. Leverans framflyttad till 22:30. Jag går ner och ställer om klockan igen, tänker att jag ska gå och lägga mig. Så hör jag en bil ute, nån som går, och min telefon ringer. “Hello, I have your parcel, are you coming?”. Wtf, vad hände med kontaktfri leverans, varför skulle de ha portkod och hela faderullan?
Vilka pajasar! Håller varken tiden eller det leveranssätt man valt, dessutom verkar de ha noll planering/körschema. Blir att undvika om det går!