Vänta på paket-tråden! Del. II

Det kan nog funka fint också, gäller bara att ha tålamod. Ett tips om du fastnar och orkar är att plocka bort gaffeln, då är det lättare att se och fiska via headtuben.
Bra tips där med gaffeln. Har redan ställt in mig på att jag antagligen kommer att behöva lufta bromsen vilket jag gjort ett antal ggr i mitt liv. Inte en favoritsyssla men nu är det åtminstone inte dot-roligheter utan shimano ?

Har ramen vajrar i sig redan så är en rekommenderad metodatt trä på ett plasthölje på den befintliga vajern innan man drar ut den.

Har ramen inte vajdrar i sig så kan det ibland vara bättre att trä genom vajrar och höljen från bak till fram.
Förstår inte riktigt, vad är det för plasthölje du menar? Det som finns är den gamla bromsslangen som jag är beredd att bråka med? funderar på att göra det framifrån och bak, det ser lättare ut rent hålmässigt.

första gången jag varit med om att postnord faktiskt kör ut när det är angivet hemleverans... och så glömde dem ena packetet i försändelsen :^(
gissar att man får kånka hem det från ombud ändå (som vanligt)

Väntar på en instegshoj från Specialized?

1682005002244.png

Beställde precis en cykel från Bikeshop. Betalningen godkändes av Klarna som bokat upp det femsiffriga beloppet. Men istället för att få orderbekräftelse skickades jag tillbaka till utcheckningen. Resultat: En jävla massa pengar reserverade av Klarna men ingen cykel att längta efter. Istället massa onödigt administration och mailande fram och tillbaka

Så jäkla irriterande

Jag väntar på ett paket från Australien. Det lastades på ett plan som lyfte klockan sex i fredags morse (svensk tid) från Adelaide men det har inte landat än. Uppenbarligen har AusPost någon rutt som går via månen eller så.

Fick hem ny hoj från canyon flera veckor tidigare än beräknat. Nu har jag inte pedaler och massa annat till den som varit segt att få iväg från återförsäljare. Röd dag imorgon så skickas tidigast fredag... vilket innebär tisdag som tidigast nästa vecka. Alltså nästan en hel vecka innan allt är på plats...

Airmee, vilket j-a skämt. Beställde en pryl på Amazon (som går utmärkt att lägga i ett brevfack), får meddelande att Airmee ska sköta hemleverans. De vill ha en massa info, om man vill att de ska ringa på eller leverera utanför dörren, portkod, vilken våning jag bor på, etc. Fine, det blir smidigt att de levererar kontaktfritt vid dörren om jag inte är hemma.

Leverans ska ske kl 17-22. Vårt kodlås slår över till helt låst kl 21:30, men borde vara ok. Får meddelande kl 17 att de lastat och är på väg. Och en spårningslänk med estimerad tid till leverans, typ kl 20:45. Men herrejävlar, bilen verkar irra runt planlöst än hit än dit i stan, ibland verkar den stå still i nån timme, osv. Leveranstiden skjuts upp ett par gånger, slutligen anges kl 22. Jag går ner i källaren och ställer om klockan som styr kodlåset så det ska vara öppet nån timme till. Klockan blir 22 och bilen verkar sitta fast nån km bort. Leverans framflyttad till 22:30. Jag går ner och ställer om klockan igen, tänker att jag ska gå och lägga mig. Så hör jag en bil ute, nån som går, och min telefon ringer. “Hello, I have your parcel, are you coming?”. Wtf, vad hände med kontaktfri leverans, varför skulle de ha portkod och hela faderullan?
Vilka pajasar! Håller varken tiden eller det leveranssätt man valt, dessutom verkar de ha noll planering/körschema. Blir att undvika om det går!

Airmee, vilket j-a skämt. Beställde en pryl på Amazon (som går utmärkt att lägga i ett brevfack), får meddelande att Airmee ska sköta hemleverans. De vill ha en massa info, om man vill att de ska ringa på eller leverera utanför dörren, portkod, vilken våning jag bor på, etc. Fine, det blir smidigt att de levererar kontaktfritt vid dörren om jag inte är hemma.

Leverans ska ske kl 17-22. Vårt kodlås slår över till helt låst kl 21:30, men borde vara ok. Får meddelande kl 17 att de lastat och är på väg. Och en spårningslänk med estimerad tid till leverans, typ kl 20:45. Men herrejävlar, bilen verkar irra runt planlöst än hit än dit i stan, ibland verkar den stå still i nån timme, osv. Leveranstiden skjuts upp ett par gånger, slutligen anges kl 22. Jag går ner i källaren och ställer om klockan som styr kodlåset så det ska vara öppet nån timme till. Klockan blir 22 och bilen verkar sitta fast nån km bort. Leverans framflyttad till 22:30. Jag går ner och ställer om klockan igen, tänker att jag ska gå och lägga mig. Så hör jag en bil ute, nån som går, och min telefon ringer. “Hello, I have your parcel, are you coming?”. Wtf, vad hände med kontaktfri leverans, varför skulle de ha portkod och hela faderullan?
Vilka pajasar! Håller varken tiden eller det leveranssätt man valt, dessutom verkar de ha noll planering/körschema. Blir att undvika om det går!
Ja, Airmee är riktiga ?
Numera så kan man ju inte heller informera att man har porttelefon men endast efter namnsökning i displayet utan kan bara välja alternativet:

• Intercom number (Endast siffror)
• No Intercom or Passcode
• Passcode (Endast siffror)

Jag hade en leverans från Webhallen med en TV via Airmee, det var en riktig cirkus det med. Fördröjdes med typ två veckor fast det skulle vara "dagen efter leverans".

Ett otyg detta med att div sidor visar saker som finns i lager men det har tagit 14 dagar för sakerna att skickas, sedan 6 dagar till för sakerna att anlända till Sverige (från Spanien)... Nu borde det åtminstone gå undan

Väntat färdigt, hade inte räknat med innerbyxa med pad men där ser man.
Mtb:ers verkar ha klena lår dock, sitter riktigt tight men det blir nog bra.

Screenshot_20230607_171459_Samsung Internet.jpg

Jaha. Den normala rutinen för mina paket är att nästa uppdatering blir "Levererats till serviceställe". Detta borde skett kring lunchtid igår. Så nu kan man ju fråga sig var paketet finns

Screenshot_20230610_083429_PostNord.jpg

Beställde från Bikeshop för första gång på länge. Nu kunde man köra frakten med Postnord istället för Bring.
Kom fram på ungefär 30 timmar, klar framgång jämfört med Bring.
Lite roligt att det var en regnjacka som jag hade beställt. Precis när jag kom fram till utlämningsstället, så började regnet att vräka ned. Öppnade paketet, provade jackan och trampade hem i ösregnet helt torr om överkroppen.
Framgång även där.

Beställt en ny cykel från propain för en månad sedan. Förra året väntade jag 4 långa månader på min nuvarande cykel. Den här gången ringde jag in och frågade innan. Alla delar finns i lager, den ska bara sättas ihop.

VART ÄR MIN CYKEL ????
Säsongen snart slut ????

Väntar på 2 st Nobby Nic Bronze Speedgrip Super Ground 29x2.4" att ha som höst- och vinterdäck.

Screenshot_20230817-130044-240.png

The following items will be delivered:
Item no. Description Quantity
---------------------------------------------------------------------------
10060752 Pedal Washer Steel 4,00

The following items could not be delivered:
Item no. Description Quantity
---------------------------------------------------------------------------
10060752 Pedal Washer Steel 4,00

Skall bli spännande att se om det kommer några pedalbrickor.

Uppdatering: Bikester bad om ursäkt och jag fick ett presentkort som plåster på såret. Så tummen upp.

Hämtade precis ut ett paket från Bikester med ett Ritchey-styre. Tyvärr upptäckte jag att det istället låg ett begagnat Giant-styre i påsen från Ritchey. Till och med Ritcheys ”kartonglapp” hade lite dåligt häftats runt styret. Snopet och ganska trist. Får se när Bikester svarar och hur dom löser det.

Bilagor

• IMG_5426.jpeg
    IMG_5426.jpeg
    560.9 KB · Besök: 90
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp