Mange.
Aktiv medlem
Vänta på paket-tråden! Del. II
Cx-Ray och Revolite..240's & aerolite eller cxray. Verkar vara lite soso med lagersaldon nu
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Cx-Ray och Revolite..240's & aerolite eller cxray. Verkar vara lite soso med lagersaldon nu
Mina är också på gång, verkar vara minst 2 leder för att få plats i paketet
Nu är ju inte jag cykelmek men jag trodde att man fortfarande behövde ekrarMer ekrar?
Du kan ju hoppas på att dom kommer bort i transportenBara några paket kvar sen kan det byggas...
Det som är poängen!Är ju inte SRAM direkt![]()
Jag har bara bra erfarenheter av Dachser.Har varit lite vågad och beställt en hoj från Bikeinn! Utlovad leverans 28/5-4/6. Levereras av Dachser. Fick nyss telefonsamtal från Lastbilscentralen. De kör ut den i morgon, alltså inom meddelad tid. Hoppas paketet innehåller det jag beställt! (Kona ESD)
Levererad! Kartongen var enorm! Till min förvåning var cykeln helt monterad! (Förutom pedaler.) Man hade vridit styret, men i övrigt bara att ta bort transportskydden, skruva dit pedaler och redo!Har varit lite vågad och beställt en hoj från Bikeinn! Utlovad leverans 28/5-4/6. Levereras av Dachser. Fick nyss telefonsamtal från Lastbilscentralen. De kör ut den i morgon, alltså inom meddelad tid. Hoppas paketet innehåller det jag beställt! (Kona ESD)
Så var min också levererad i kartong! Hade nästan förväntat mig att hjulen skulle vara av osv för att spara plats. Men det verkar nästan vara standard att dom levereras såhär.Levererad! Kartongen var enorm! Till min förvåning var cykeln helt monterad! (Förutom pedaler.) Man hade vridit styret, men i övrigt bara att ta bort transportskydden, skruva dit pedaler och redo!
Har själv köpt cykel från bikeinn utan några problem och sparade X antal tusenlappar om man jämförde med övriga.Har varit lite vågad och beställt en hoj från Bikeinn! Utlovad leverans 28/5-4/6. Levereras av Dachser. Fick nyss telefonsamtal från Lastbilscentralen. De kör ut den i morgon, alltså inom meddelad tid. Hoppas paketet innehåller det jag beställt! (Kona ESD)
Min livslånga erfarenhet säger mig att det är säkrast att hålla sig borta från Frankrike och allt fransktBeställer från Frankrike så man kan inte riktigt klaga på PostNord. I fredags la jag ordern, stod leverans inom 48h men antog att det var inom Frankrike och kände att jag kanske får det senare. I Sverige har vi väl börjat iallafall transportera paket och post även under helger va? Jag har iallafall fått försändelser på helger. Iallafall, jag förväntade mig ändå att paketet skulle vara hos mig tisdag-onsdag (idag). Men först i natt hade PostNord uppdaterat att paketet äntligen nått Belgien… för det är ju så himla långt från Frankrike att det ska ta flera dagar?
Visa bilaga 779067
Nä, tacka vet jag tiden när jag beställde från Bikester (då det var tyskt) och sliten åkte från Tyskland till mitt ombud på ett dygn typ.
Vad ska man klaga på? Frankrikes motsvarighet till PostNord eller deras konstanta kravaller, protester och därmed väldigt generösa kollektivavtal och 2 timmars arbetsdagar??
Så du tänker inte delta i Touren, Paris-Roubaix osv osv.Min livslånga erfarenhet säger mig att det är säkrast att hålla sig borta från Frankrike och allt franskt![]()
Så du tänker inte delta i Touren, Paris-Roubaix osv osv.
Man ska hålla på sina principer!
(
There's one way to find out if a man is honest - ask him. If he says, 'Yes,' you know he is a crook.
Ett dygn av att snurra i Belgien senare så har vi nått Danmark. Kan jag förvänta mig leverans nästa vecka då tro? Eller i helgen?Beställer från Frankrike så man kan inte riktigt klaga på PostNord. I fredags la jag ordern, stod leverans inom 48h men antog att det var inom Frankrike och kände att jag kanske får det senare. I Sverige har vi väl börjat iallafall transportera paket och post även under helger va? Jag har iallafall fått försändelser på helger. Iallafall, jag förväntade mig ändå att paketet skulle vara hos mig tisdag-onsdag (idag). Men först i natt hade PostNord uppdaterat att paketet äntligen nått Belgien… för det är ju så himla långt från Frankrike att det ska ta flera dagar?
Visa bilaga 779067
Nä, tacka vet jag tiden när jag beställde från Bikester (då det var tyskt) och sliten åkte från Tyskland till mitt ombud på ett dygn typ.
Vad ska man klaga på? Frankrikes motsvarighet till PostNord eller deras konstanta kravaller, protester och därmed väldigt generösa kollektivavtal och 2 timmars arbetsdagar??
Holy shit, beräknad leverans imorgon! Cykelgudarna har hört min bön!Ett dygn av att snurra i Belgien senare så har vi nått Danmark. Kan jag förvänta mig leverans nästa vecka då tro? Eller i helgen?
Visa bilaga 779298
Jaja, den som lever får se.
Vilken leverantör är det som gör så?Jag väntade på mina nya newmen Sl xa 30 carbon-hjul… i lådan låg det sunringle tunga som ladugårdsdörrar![]()
Bike discount. Ringde dit och dom påstod att min vara inte ens har funnits, att det blivit fel. Jag vet att den fanns då fler har köpt samma hjul.Vilken leverantör är det som gör så?
Det här har jag funderat på. Ofta när man hör att tex Amazon skickat fel får ju folk tillbaka pengarna direkt typ. Det kostar mer att undersöka och gräva i det hela än att bara refunda. Även om du köpt ett grafikkort för 35 000 kr. Tyvärr händer det eftersom folk köper en dyr grej, sen ersätter den med en annan grej och ”returnerar”. Är företaget stort nog går det tyvärr igenom ibland. Sen får nästa beställare av den dyra grejen den ersatta saken istället.Jag väntade på mina nya newmen Sl xa 30 carbon-hjul… i lådan låg det sunringle tunga som ladugårdsdörrar![]()
Schrödingers cykeldelar.Räknas paket som inte ens skickats? Börjar bli rätt trött på Rose bikes faktiskt. Andra beställningen nu som är så sjukt långsam. Hade hoppats att förra gången var en engångsföreteelse
Behöver grejerna på torsdag. Allt var lagervaror. Beställde i söndags kväll. Så de hade då 11 dagar på sig. Idag fredag, så har jag inte ens fått avisering att det skickats. Mailade i tisdags för att höra om allt var ok och om allt fanns i lager så att inte någon liten grej stoppade leveransen. Men svaret var att allt fanns i lager och skulle snart skickas...
På Youtube finns ju många filmer där folk filmar sina paket från att dom sätter kniven/saxen i tejpen och sen hela uppackningsprocessen. Det är väl delvis för att "göra content" och snacka om prylarna, men kanske även för att ha som bevismaterial i de få fall där fel vara levererats.Och hur fan ska man bevisa det? Att man fått fel grej alltså. Jag menar ett foto bevisar ju ingenting, du skulle ju lätt ha kunnat plockat ut den och lagt i något annat. Man är ju ändå i god tro när man öppnar paketet att det ska vara det man beställt så det är väl inte jättevanligt att man plockar fram mobilen och filmar hela processen från uthämtning på lokala kiosken till att man öppnar paketet.
Ja men kan inte tänka mig att genomsnittsgubben på Happy får för sig att skådespela influencer bara ifall paketet skulle innehålla något annat. I framtiden lär väl lagerarbetarna (då robotar som i Kina?) ha en sorts ”bodycam” som filmar eller tar kort på det som packats ned i ett specifikt paket, och då blir det lättlöst. Tills dess får nog företagen låta en del scammers slinka igenom för att bara ge tillbaka pengarna för lite goodwill. Upprepas beteendet blir man nog avstängd på något sätt som alla unga tjejer som stängts av från Zalando och annat för att dom beställer 100 plagg för att ”prova hemma” (läs ta kort för Instagram) och sen skickar tillbaks allt eller 99/100 plagg. Månad efter månad.På Youtube finns ju många filmer där folk filmar sina paket från att dom sätter kniven/saxen i tejpen och sen hela uppackningsprocessen. Det är väl delvis för att "göra content" och snacka om prylarna, men kanske även för att ha som bevismaterial i de få fall där fel vara levererats.
Det påminner om en bekant vars släkting köpte ett dyrt klädesplagg inför fotografering för ett skivomslag på 80-talet, för att sen lämna tillbaka plagget dagen efter. Det verkar vara ett gammalt beprövat koncept.Ja men kan inte tänka mig att genomsnittsgubben på Happy får för sig att skådespela influencer bara ifall paketet skulle innehålla något annat. I framtiden lär väl lagerarbetarna (då robotar som i Kina?) ha en sorts ”bodycam” som filmar eller tar kort på det som packats ned i ett specifikt paket, och då blir det lättlöst. Tills dess får nog företagen låta en del scammers slinka igenom för att bara ge tillbaka pengarna för lite goodwill. Upprepas beteendet blir man nog avstängd på något sätt som alla unga tjejer som stängts av från Zalando och annat för att dom beställer 100 plagg för att ”prova hemma” (läs ta kort för Instagram) och sen skickar tillbaks allt eller 99/100 plagg. Månad efter månad.
Shit vad jag skriver massa dynga för skrivandets skull här på forumet varje morgon känner jag.
SL XA 30 har väl ersatts av Newmen Phase sen snart två år tillbaka.Dom erbjöd pengarna tillbaka men efter att jag drygade lite med dom talade han med sin ”supervisor” och jag skulle få byta till rätt hjul… trots att dom inte finns i lager.
Cynikern i mig säger ju att dom kommer ta en retur på dessa skräphjul och bara ge mig pengarna tillbaka.