Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
Segeltorp 02:11 som senaste borde väl betyda att paketet transporteras av Posten inom Sverige ?
Då borde det dyka upp en avi med så jag kan hämta mina hjul i eftermiddag :-) T

Vänta på paket-tråden!
Beställde en Rock-Shox Revelation 426 från merlin. Som vanligt kan grejerna ite komma fort nog.
Statusen på min order va shipped redan i fredags men trackingnumret gav inga träffar hos de kurirer som det står att de använder. Fick ringa och fråga och fick reda på att gaffeln skickades med interlinkexpress som "de nyligen börjat använda" Det visade sig att min gaffel kom till internationell hub i Birmingham. Hoppas att den inte ligger kvar där så länge till.

Vänta på paket-tråden!
Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Segeltorp 02:11 som senaste borde väl betyda att
> paketet transporteras av Posten inom Sverige ?
> Då borde det dyka upp en avi med så jag kan
> hämta mina hjul i eftermiddag :-) T

Inte fan kom det någon avi :-( och eftersom det trackingnummer jag fått inte funkar på postens hemsida kan jag följdaktligen inte heller hämta ut något paket idag :-S T

Vänta på paket-tråden!
Japp, paketet kom just i dörren efter att jag hade ringt och påpekat att ingen försökt att lämna paket tidigare idag som trackingen påstod... Och det var en paketutlämnare från Posten :-) T

Vänta på paket-tråden!
ojoj, beställde ett hjulset idag :=)
efter lite velande så blev det ett par Mavic crosstrail 09 , blev rekomenderad dom pga av min körstil ? :S

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Väntar på kedja och kassett till racern, och bromsar, växlar, styrkombo och lite annat smått till nya mtb-projektet.

Hoppas tyskarna är snabba nu!

Vänta på paket-tråden!
Jisses vad Parcelforce/GLS kan ställa till det ibland...

Mitt paket från CRC passerade UK och fortsatte till Danmark, där låg det still i ett par dagar innan det åkte tillbaka till UK! Efter ytterligare ett par dagar (nu i UK) fick paketet statusen "Stored"! Jag tolkar detta som det hamnat i en hylla i väntan på att nån skall reagera.

Verkar vara väldigt svårt att leverera paket...

Kontaktade CRC som skulle begära få tillbaka paketet till sig och sedan skicka det igen (dom erbjöd sig även full återbetalning, men man vill ju ha sina prylar =)

Denna gången bad jag dom skicka med UPS...

Hoppas det dyker upp innan semestern...

Vänta på paket-tråden!
Beställde ett par skor från CRC för hundra år sedan (det känns så i alla fall). Innan jag han komma till kassan tog de slut i lager. Väntad leverans 25:e juni. 27:e juni var de out of stock. Mejlade och bad att få en annan färg. Den var iofs också out of stock, men just då var jag mer sugen på den. Ett par dagar senare står det due 27:e juli. Mejlar och ber att få byta till en färg som finns på lager. Får svar att det går bra och att skorna är på väg. Två dagar senare får jag ett mejl om att den första varianten åter finns i lager. Doh! Jaja, nu är i alla fall ett par skor på väg.

Sätter en ekernippel på att dom skickar fel färg eller fel storlek.

Vänta på paket-tråden!
Beställde ram, bromsar och lite bromshölje till lvg-bygge på CRC i måndags kväll, nu är det fjärde dagen (tisdag, onsdag, torsdag, fredag) som det står Processing och ingenting verkar hända... mejlade igårkväll och frågade varför det inte skickats, men dem har väl inte hunnit svara än...

Fler som haft problem med att CRC's leveranser står stilla denna vecka?! Är det fullt upp och bara ett gäng sommarvikarier som arbetar eller?

Allting var in stock när jag beställde, igår gick ramen out of stock... får man hoppas att det är för att man tog en av dem sista :-)

Vänta på paket-tråden!
Niko/Frost skrev:
> Beställde ram, bromsar och lite bromshölje till
> lvg-bygge på CRC i måndags kväll, nu är det
> fjärde dagen (tisdag, onsdag, torsdag, fredag)
> som det står Processing och ingenting verkar
> hända... mejlade igårkväll och frågade varför
> det inte skickats, men dem har väl inte hunnit
> svara än...
>
> Fler som haft problem med att CRC's leveranser
> står stilla denna vecka?! Är det fullt upp och
> bara ett gäng sommarvikarier som arbetar eller?
>
> Allting var in stock när jag beställde, igår
> gick ramen out of stock... får man hoppas att det
> är för att man tog en av dem sista :-)

Själv tycker jag dom har varit väldigt alerta på att svara på mail senaste 2 veckorna, dom har inte haft någon "Bank holiday" i veckan ? :-/ T

Vänta på paket-tråden!
Näh, fick svar nu nyss... ramen är tydligen out of stock, fast den stod in stock fram tills någon gång igår... Fick bli till att ta en gaffel som substitut och fortsätta jaga rolig ram nån annanstans... Surt, sa räven :-)

Vänta på paket-tråden!
Längtar efter min Rockhopper Comp nu...... När kommer den fram???? Kan det inte bli måndag snart????

Vänta på paket-tråden!
DISCO, min väntan är över!
Bredvid mig står här nu en fultysk Cicli B Rival Lite som väger in på 8.2 med pedaler. SWEET!

Vänta på paket-tråden!
grejorna kom i fredags, men ingen avi. jag tröttnade efter 2h o körde o hämtade paketet utan avin :).
så nu sitter dom, fina o blanka, runda fräcka, det är så klart mina crosstrail hjul som kom :D

Vänta på paket-tråden!
Väntar på ett par Zipp 606 Clydesdale.
808:a baknaven är försenade och kontaktpersonen därifrån är på semester.

Vänta på paket-tråden!
Jag har väntat på min titanfjäder från Hi Tech springs ett tag nu och jag blev jätteglad när det låg ett paket på hallgolvet som såg ut att var det rätta, nånstans bak i min hjärna undrade jag lite hur man får in en fjäder genom brevlådan på dörren, det var ju ganska lätt att lyft upp också och när jag vände på brevet såg det ut såhär

Envelope1.jpg ht=482

Någonstans på posten finns min fjäder:-(

Vänta på paket-tråden!
Suck vad trist danne!...Själv väntar amn självklart på paket och det hade ju varit himmla fint om de hinner dyka upp innan jag drar til norge.....emn troligen inte.

Vänta på paket-tråden!
OMG!! Jag beställde lite icke-cykel-relaterade grejer igår kl 14:30 och nu fick jag sms om att paketet finns att hämta på posten/coop. Trodde inte i mina vildaste fantasier att det kunde gå så snabbt =D

Vänta på paket-tråden!
PrinsValium skrev:
> OMG!! Jag beställde lite icke-cykel-relaterade
> grejer igår kl 14:30 och nu fick jag sms om att
> paketet finns att hämta på posten/coop. Trodde
> inte i mina vildaste fantasier att det kunde gå
> så snabbt =D

Låter som lagervara från Cyclecomponents ? :-) T

Vänta på paket-tråden!
cruxet skrev:
> Jag har väntat på min titanfjäder från Hi Tech
> springs ett tag nu och jag blev jätteglad när
> det låg ett paket på hallgolvet som såg ut att
> var det rätta, nånstans bak i min hjärna
> undrade jag lite hur man får in en fjäder genom
> brevlådan på dörren, det var ju ganska lätt
> att lyft upp också och när jag vände på brevet
> såg det ut såhär
>
>
>
> Någonstans på posten finns min fjäder:-(

Med tanke på vad en titanfjäder kostar kan man ju tycka att embalaget inte matchade värdet på innehållet, en kartong med en massa tejp så hade nog innehållet hamnat hos dig som det var tänkt :-/ T

Vänta på paket-tråden!
Little Stereo skrev:
> PrinsValium skrev:
> --------------------------------------------------
> Låter som lagervara från Cyclecomponents ? :-) T

ICKE-cykel-relaterade =) World of Board Games var det. Beställningen lagd kl 13:28. Dessutom valde jag förskottsbetalning medelst bankgiro. Så dom måste ha skickat innan dom såg pengarna ändå.

17 jul kl 12:00 Posten, SMS-avisering har skickats till mottagaren
17 jul kl 11:03 Coop Nära, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
17 jul kl 03:44 Stockholm, Sorterad
16 jul kl 18:11 Umeå, Sorterad
16 jul kl 14:07 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
16 jul kl 14:05 Umeå, Posten har tagit emot försändelsen

När jag ändå är igång och gör reklam för snabba butiker kan jag berätta att jag fick ett samtal från http://www.discsport.se/ kl 21 en söndag kväll när min order därifrån höll på att packas. Det var nån disc som skiljde ett par gram mot vad jag beställt =)

Vänta på paket-tråden!
väntar på ett par:

reynolds-assault-side-lo.jpg

varför ska det alltid kännas som om det tar evigheter när man beställt nått :D

Vänta på paket-tråden!
Väntar på en sprillans ny Cube AMS 100, om jag har dunderflyt kommer den i eftermiddag... annars blir det en lång helg utan cykel. Mobilen är med i fickan på jobbet, håller tummarna!

Bilagor

• aah.JPG
    aah.JPG
    68.7 KB · Besök: 30
Vänta på paket-tråden!
Schysst hoj men lacken gav mig vissa associationer. =)

Pepsodent_con_volumetrico.jpg

(Hittade ingen bättre bild på tandkrämstuber...)

Vänta på paket-tråden!
Väntar ivrigt på att få sluta jobbet så jag kan gå bort till Postens företagscenter och plocka upp mitt nya fina styre och min nya sexiga styrstam..

Vänta på paket-tråden!
Väntar på ett ultegra vevparti med lager från en tysk ebayauktion. borde ha skickats idag.

Vänta på paket-tråden!
Dewil skrev:
> väntar på två Kenda ExCavator-däck samt lite
> stans no tubes-gegga=).

åhå låter som en trevlig kombo

Själv väntar jag fortfarande på mina lager till svingen som tyvärr inte hann komma innan helgen :( + kedjesträckare, ny styrstam och lite annat smått :)

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar på en sån här. Tänkt leverens är v33, hoppas Canyon kan hålla det...

Bilagor

• nerve xc 8.JPG
    nerve xc 8.JPG
    34.1 KB · Besök: 36
Vänta på paket-tråden!
orj skrev:
> Jag väntar på en sån här. Tänkt leverens är
> v33, hoppas Canyon kan hålla det...

Med risk för en lång och tråkig väntan ? Finfin cykel, men jag hoppas du har något annat att cykla på nu :-/ T

Vänta på paket-tråden!
Nej, inte direkt... Men det är väl egentligen bra eftersom jag ska springa Lidingöloppet. Ju tidigare cykeln kommer desto sämre kommer jag springa =)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp