Igår hade posten misslyckats med två leveranser hem till mig - inte så konstigt för jag var inte hemma. Men den ena, som kom från USA, hade de kommit fram till lägenhetsdörren och aviserat. På det paketet stod det ingen portkod angiven. Det andra aviserades med "portkod saknas". På det paketet stod portkoden med stora tydliga bokstäver vid adressen... jag undrar om de överhuvudtaget åker ut med dessa paket, eller om de skickar de till företagarcentret direkt?
Jag försökte ha en diskussion med (den mycket trevliga) kvinnan i paketutlämningen om detta, och hur det kommer sig att brevbärarna kommer in trots att det aldrig står portkoder på breven. Kunskapen om portkoder finns ju i koncernen. Hon hade ingen förståelse för detta argument, inte heller kunde hon se att det skulle vara en bättre service att hämta paketen tvärs över gatan hos det vanliga ombudet. "Men vi kör ju hem dem!" säger hon.
Nåja, nu är prylarna hemma.
Edit: fast min glädje för en månad sedan när Geoman packade och skickade lampor 15 minuter efter beställning straffade sig; det paketet kom bort i postgången nånstans.