Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
Förutom den nya Velonia ramen väntar jag på:
Race_0020_SL_0020_TI.jpg ht=464

SRAM-FORCE-2010.jpg ht=433

Tune_0020_Speedneedle.jpg ht=433

white.jpg ht=389

Vänta på paket-tråden!
>
>
> sedan undrar jag vad som kan hända om jag postar
> tillbaka en annan billigare order till tullen på
> arlanda?
>
> jag jag fick mailsvar så verkar det som att dem
> inte kommer öppna paketet utan bara skickar tull
> till mig på den faktura/kvitto som de får av
> mig. Har en annan order från DX för 17 dollar
> vilket e bättre :)
>
> Vad säger ni?

Vad tror ni?

Vänta på paket-tråden!
Jensen skrev:
-------------------------------------------------------
> Förutom den nya Velonia ramen väntar jag på:

En till speedneedle :-)

Var köper man dom billigast?

Vänta på paket-tråden!
Bang skrev:
> >
> >
> > sedan undrar jag vad som kan hända om jag
> postar
> > tillbaka en annan billigare order till tullen
> på
> > arlanda?
> >
> > Vad säger ni?
>
>
> Vad tror ni?

Vi tror att det är dumt att uppmana till bedrägeri? :-)

Vänta på paket-tråden!
Beeblebronx skrev:
> Jensen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Förutom den nya Velonia ramen väntar jag på:
>
>
> En till speedneedle :-)
>
> Var köper man dom billigast?

ja, den andra sitter ju på mtb:n :D har man funnits en sadel som passar en, så håller man ju sig för fan till den :D

tror faktiskt att om man inte finner en billigt på ebay, vilket ä svårt numera då priserna gått upp på sadeln, så är nog bike-discount.de en av de billigaste

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Jensen: Ujj vilken sadel, den köper man inte gärna oprövad. Skön säger du? Mavicpedalerna är ju trevliga, men billigast vardå?

Vänta på paket-tråden!
Garmin Edge 500
Estimated delivery: Jan 7, 2010 by 6:00 PM

Tacx Flow
05-01-2010 13:52 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
04-01-2010 23:41 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
04-01-2010 23:03 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
31-12-2009 01:22 International Hub EMERGENCY DATA CAPTURE
31-12-2009 01:22 International Hub Export item accepted into network
31-12-2009 01:12 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
30-12-2009 13:01 National Hub Sorted in hub
29-12-2009 19:15 Belfast Central Depot On route to hub
29-12-2009 00:00 WDM Online

Snart dax att kolla hur hur bra det funkar att få pulsen med fixed och 15 år gamla nylondäck från Korea :D

Vänta på paket-tråden!
Rudan skrev:
> Jensen: Ujj vilken sadel, den köper man inte
> gärna oprövad. Skön säger du? Mavicpedalerna
> är ju trevliga, men billigast vardå?

sadeln chansade jag me för en 3-4 år sen på mtb, o där har den blivit kvar. så för mig är den inte prövad. egentligen förstår ja inte varför folk blir så fundersamma över den, men inte en slr med hål i mitten. det är ju samma funktion som hålet på många sadlar. gäller ju att man sitter som man ska sitta på en sadeln, alltså på hela sadeln o mest bak. det är ingen temposadel. men sadlar är väldigt individuellt. men jag vill påstå att det mer handlar om form än om hur mycket stoppning det är. sen skadar det ju inte att den väger under 100 gram.

var pedalerna ä billigast vet ja inte säkert. men s-tec som ja beställt av är nog en av de billigare. även om bike-discount.de ligger nära, även crc ligger rätt nära. men jag skulle som sagt köpa gruppen av s-tec då de ä billigast på den, o då måste ja ju ändå betala frakt till dem. så då kan ja lika gärna köpa allt det andra där me.

Vänta på paket-tråden!
England är insnöat. "Due to heavy snow all orders are likely to be delayed" såg jag på en webbshop.

Vänta på paket-tråden!
Bra att min irlandsorder har anlänt sverige då och den andra ordern går från Tyskland och där är dom tuffa och låter nog inte lite snö stoppa beställningen.

Vänta på paket-tråden!
Japp, då sitter man här och väntar på en ny ram och nya bromsar.
Hoppas Parcel force/Shenker inte strular till de men vad är oddsen för att de ska flyta utan problem?

Vänta på paket-tråden!
Får tydligen paker från CRC idag, dom hade skickat min order den 29:e men hade glömt att uppdatera min order efterår... Trevligt att prata med Schenker i Helsinborg och få utlämningsnumret också :-) T

Vänta på paket-tråden!
Garmin Edge 500
Estimated delivery: Jan 7, 2010 by 6:00 PM
tyvärr så var jag inte hemma i morse så de levererar till jobbet imorgon. :D

Tacx Flow
07-01-2010 Finns för uthämtning på ett utlämningsställe närma mig :D
06-01-2010 22:19 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
05-01-2010 13:52 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
04-01-2010 23:41 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
04-01-2010 23:03 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
31-12-2009 01:22 International Hub EMERGENCY DATA CAPTURE
31-12-2009 01:22 International Hub Export item accepted into network
31-12-2009 01:12 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
30-12-2009 13:01 National Hub Sorted in hub
29-12-2009 19:15 Belfast Central Depot On route to hub
29-12-2009 00:00 WDM Online

Vänta på paket-tråden!
Jahopp nu har köplusten satt klorna i en igen.

Måste säga att jag gillar när sälljare upgraderar frakten till express mail int istället för priority int. Spar mig säkert 3 dgrs nagelbitande. Tack! 5dgr tick tack tick tack.

Vänta på paket-tråden!
Och som vanligt kom mitt paket med Schenker fram dagen efter att det ankom Sverige. Jag måste ju ha jordens flyt, tjoho!!

Vänta på paket-tråden!
Asså någon som kan hjälpa mig att hitta mitt paket där ute i vida världen?

Jag beställde grymma bromsskivor från Merlin Cycles 17e december. Trackingen hos Royal mail säger bara

"Your item, posted on 22/12/09 with reference RJ00000000GB has been passed to the overseas postal service for delivery in SWEDEN." (cencurera siffrorna i tracknignummret)

Jag har inte fått någon lapp i brevlådan och det är ingen som har hört av sig på något sätt. Trackingnummret finns inte hos posten heller. Finns det någon annan stans man kan kolla upp var paketet befinner sig eller ens vilket företag som har tagit över mitt paket här i sverige?

Vänta på paket-tråden!
breezer skrev:
> Schenker levererar paketen från Merlin i
> Sverige...

Jaha... det förklarar ju allt..

Tack i alla fall, ska ringa de imorgon o höra vad de har för sig :)

Vänta på paket-tråden!
Cykeltransportväska och momentnyckel ifrån duskland, beställa tidigt så man inte behöver vänta på paketet åker inte förrsän om 2 månader o de borde den hinna komma på :-)

Vänta på paket-tråden!
Crossmax; menar du att Easton gör WCS-styren? Vågen hamnar ibland på 118 och ibland på 120 och du har fått mig till att betänka att leta upp en kalibrerad viktsats att prova vågen med - farsan har någon viktsats liggandes.

Vänta på paket-tråden!
Hehe, menar såklart Ritcheystyret. Imponerande felskrivning faktiskt. Men jag hävdar fortfarande att det är ovanligt lätt, de flesta Ritchey WCS carbon flat bar brukar ligga över de angivna 135 grammen.

Vänta på paket-tråden!
jag vet inte jag ska bli glad eller börja leta efter returembalage...

Jag har dubbelkollat vikten men ej ännu kontrollerat vågen med viktsatsen. Det händer inte för ofta att vikten ens stämmer med uppgivet utan standard är minst 10% över ungefär.

Vänta på paket-tråden!
Jo, precis, och eftersom jag själv har ett sådant styre så har jag varit uppmärksam på vikter som angetts, och det har i princip uteslutande varit 135-140 gram för det där styret. Har ditt styre insatser för barends längst ut?

Vänta på paket-tråden!
Livet känns lite tomt nu. Jag har inget som är påväg längre. Fick ju igår. Måste handla snart.

Vänta på paket-tråden!
Mhm, kan förklara skillnaden. Längst ut brukar (brukade?) det finnas insättningar i svart aluminium för att acceptera barends. Ska tilläggas att mitt styre har ett par år på nacken, men produktbeskrivningen är densamma.

Vänta på paket-tråden!
hmmmm, synd att man inte vet ordentligt. Jag har svårt att tro att de är utsorterade eftersom de ligger i förpackning trots allt. Skumt, och jag har svåt att tro att de får till logon likadant som originalet. I olika piratsammanhang så brukar det skilja en del utseendemässigt är min erfarenhet.

Jag gissar på gamla modeller utan inserts. Tråkigt att det inte finns några tydliga tecken. Ytstrukturen på mittpartiet är mindre grov på mitt, som på fake-bilden i tråden, men samtidigt förklarar någon rep att det var så på gamla modeller. Min logga sitter akt såvitt jag kan se och det säger ingenting ändå.

Hmm, jag ska leta vidare när jag kommer hem.

detta utlovas avsäljaren -
: Textured stem clamp area reduces risk of bar slippage
: Carbon wrap is tuned to provide torsional strength and vibration damping
: Reinforced internally to accept bar ends and shifter/lever clamp <----------------------
: Intended for XC use
: 135g
Material : Carbon
Butting : N/A
Width : 580
Bend/Rise/Sweep : 5o
Weight : 135g
Finish : Carbon
Diameter : 31.8

överäger retur SKARPT!

Vänta på paket-tråden!
Det där med att gamla modeller inte hade inserts kan jag säga är felaktigt, iaf har mitt styre dessa och det är från 2005 har jag efterforskat (äldre än jag trodde). Tät ytstruktur har den också. Tänk också på att Ritchey ändrat loggan lite på det där styret, mitt styre har en äldre logga.

Edit: hade jag varit du så hade jag dels kontaktat Ritchey och frågat om de någonsin sålt detta styre utan aluförstärkningar, dels kontaktat säljaren och frågat varför ditt styre saknar dessa. Ska du inte köra med barends så är det väl bara positivt skulle jag tycka, givet att styret fortfarande är ett Ritchey.

Vänta på paket-tråden!
Jag går och väntar på paket med ett Ultegra vevparti från Tyskland (ebay-köp) och det är skickat med Hermes Europe den 21 dec. När jag nu går in och kollar trackingnr så står det att paketes är:

Datum der letzten Bearbeitung: 07.01.2010
Letzter Sendungsstatus: Die Sendung wurde zugestellt

Tyska kan jag inte alls så en översättning via Google får mig att förstå att det ska vara levererat.
Var och till vem? Jag har inte fått det.
Vet någon vem som sköter Hermes distribution i Sverige?

/Pär

Vänta på paket-tråden!
Hur lång tid brukar det ta för usps att frakta ett paket från usa till sverige?
Ett paket på typ 40x40cm hoppade på flyget i LA 14dec 2009.
Skickades som usps priority mail vilket tydligen inte är tidernas bästa men tycker ändå nåt mer borde hänt om det flög från LA 14dec
Går att tracka inom usa men inte europa
Kan det ha fastnat i tullen? Hur länge håller dom i paketet isf?
Har handlat hos samma nisse för ett halvår sen men tror det skickades med annat bolag och då tog det ca 3 veckor

Vänta på paket-tråden!
VO2max skrev:
> Hur lång tid brukar det ta för usps att frakta
> ett paket från usa till sverige?
> Ett paket på typ 40x40cm hoppade på flyget i LA
> 14dec 2009.
> Skickades som usps priority mail vilket tydligen
> inte är tidernas bästa men tycker ändå nåt
> mer borde hänt om det flög från LA 14dec
> Går att tracka inom usa men inte europa
> Kan det ha fastnat i tullen? Hur länge håller
> dom i paketet isf?
> Har handlat hos samma nisse för ett halvår sen
> men tror det skickades med annat bolag och då tog
> det ca 3 veckor

Brukar gå fortare än så. Kan ju vara så att det kommit på villovägar. Man ska nog inte skicka viktiga paket under julrushen om det går att undvika iaf.

Paketet går att spåra på posten.se så fort det landat i sverige även om usps påstar annorlunda på priority int mail.

Finns det inte med på postens sök så är det med stor sannolikhet inte heller i sverige ännu, dvs inte fast i tullen.

Hoppas det kommer tillrätta fort!

Vänta på paket-tråden!
Väntar bl.a på:
(den längst till höger)
CARV-96.jpg ht=177

32f29.png ht=525

BR6751B.jpg ht=480

BR7001B.jpg ht=386

FW9999B.jpg ht=343

HB8012B.jpg ht=146

HD2267B.jpg ht=480

HT2130B.jpg ht=151

mtn_king_protection_closeup_700.jpg ht=525

RT5002B.jpg ht=480

SA1535B.jpg ht=337

WE2707B.jpg ht=480

Skall ha postats den 8/1, ska bli intressant att se om jag hinner ut före Nissen i skogen :D

Vänta på paket-tråden!
Nu ligger mitt paket från merlin på utlämningsstället. Beställde 29/12 och beställde bara sånt som fanns i lager men de hade fel lagersaldo (eller nåt) så jag fick mail den 31/12 om att det tar upp til fem dagar extra... Med tanke på alla helgdagar så är jag helt nöjd med leveranstiiden:-)

Vad är det som kommer då ?
Sram X.9 bakväxel och reglage samt kassette(970) och kedja(971) och lite annat småplock.
Blir kul att skruva ihop så att pendlaren kan få ärva lite "nya" begagnade grejer...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp