Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
Jaha, då går man i väntans tider igen då (utöver sadelstolpen från Edge dårå). Den här gången är det bars och dricka från mybikefood.com. Leveranssätt okänt, men jag tror att vår ovän den isländska vulkanen kan stoppa det mesta. Jävla Island.

Vänta på paket-tråden!
... lite smått och gott:
Bredare kolfiberstyre till Norcon
Klassisk komfortsadel till "pendlar-Cresenten"
och skönare, grövre grepp till Giganten
... alla får sitt... :)

raceface.jpg ht=450

brooks.jpg ht=437

yeti.jpg ht=374

Vänta på paket-tråden!
Jag sitter och väntar på att vulkanjäveln ska lägga av så mina smådelar från USA kan ta sig hit. Tur att det inte är något större.

Vänta på paket-tråden!
SteffoN skrev:
-------------------------------------------------------
> Nån annan som har det segt från CRC med deras
> Royal Mail tjänst, det brukar bara ta fyra-fem
> dar, men nu har det gått 12 dar sen det
> skickades! Och såklart kan man inte "tracka"
> dessa ordrar....

Jag fick vänta två veckor på mitt Royal mail-paket (skickat 6/4).
Men idag dök det upp :-)

/Magnus

Vänta på paket-tråden!
Har ett paket från Rapha och ett från CRC på ingång. Bägge beställda 11 april, innan askmolnet kom och saboterade. Tror att mitt CRC-paket hade hunnit före vulkanen om det inte tagit dom en hel vecka att plocka ihop 7 artiklar.... för sedan skicka ett mail om ett par däckjärn för 20:- som inte fanns i lager, istället för att skicka iväg paketet! Grrr.

Raphapaketet befinner sig i Cargo City SE? Var är detta? Lät som ett häftigt ställe... :)

Vänta på paket-tråden!
Väntar på CRC-paket med bl.a. nytt smalare styre o ny lättare styrstam.
Anlände till Bromma i morse, möjligen med flyg??? Vet inte hur UPS fraktar sina grejer. Hoppas det dyker upp före helgen hemmavid =)

Vänta på paket-tråden!
Globalistic (fd Bang) skrev:
> NuJUNi jag Merlin Skickat mitt paket :)

Merlin var tyvärr tvungna att att avboka min order eftersom de hade sjabblat med lagersaldot. Blir ingen ny Lyrik 170mm solo air till mig :(

Vänta på paket-tråden!
OT, men jag väntar nu på en födelsedagspresent till frun. En sketen jävla plansch som ska skickas mot postförskott från Malmö.

150 spänn har man mage att ta i porto och ber mig räkna med "1-2 veckor". Vafalls? Det är väl bara att stoppa i ett rör och springa till posten idag så har jag den på fredag? Förvisso är postförskottsavgiften en del i de där 150, men ändå.. blev sugen på att avbeställa fanskapet på rent trots.

Vänta på paket-tråden!
SteffoN skrev:
> Nån annan som har det segt från CRC med deras
> Royal Mail tjänst, det brukar bara ta fyra-fem
> dar, men nu har det gått 12 dar sen det
> skickades! Och såklart kan man inte "tracka"
> dessa ordrar....

Jag beställde från CRC via RoyalMail i 2 december 2009. Hade inte fått något den 16:e dec, mailade för att kolla om det var "normalt" fick paketet 21 dec (lagom till jul wohooo!). Så det kan nog ta lite tid ibland för "postis Per" och hans kompisar i UK. Det ironiska var att på kuvertet var det ett antal "Air Mail" stämplar etc...

Vänta på paket-tråden!
Actionsports.de skickar lite grejer till mig via UPS.
UPS-killen har slagit in mitt mobilnummer och sett att jag jobbar inne i Uppsala och undrar om han inte kan komma till mitt jobb och lämna paketet istället för att åka ut på landet till ett tomt hus. Ah, kreativ service. Bra jobbat UPS.

Vänta på paket-tråden!
pLu skrev:
> Jag tror det är åsnekärra mellan Schwarzwald och Travemünde men problemet är DHL.

DHL, allt är förlåtet nu när största problemet har varit att passera SLs barnvagnsspärr med de höga, automatiska glasdörrarna. Stora paket verka trigga spärren att stängas precis när man skall passera.

Spärrvakten gnällde och gestikulerade vilt som om det var mitt fel att spärrarna har en designmiss eller är felinställda men endast ett mummel passerade den stängda biljettluckan.

Hur svårt skall det vara att bara öppna spärren igen för mig? Jag måste nog tipsa lokaltidningen... ;-)

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Bongplaststyre och sadel på väg, måste nog komplettera med fler titanxlar till pedalerna som är på väg :-) T

Vänta på paket-tråden!
Little Stereo skrev:
> Bongplaststyre och sadel på väg, måste nog
> komplettera med fler titanxlar till pedalerna som
> är på väg :-) T

Hur många axlar tänker du ha på dina pedaler? :)

Vänta på paket-tråden!
Har ett par på ingång med rostfria axlar som skall bytas till titan... 1200kr för 229g pedaler är helt ok pris för mig :-) T

Vänta på paket-tråden!
Yay! Paketet är levererat. F*ck Parcelforce/Schenker, hädanefter blir det UPS varje gång. Exakt en vecka tog det fån CRC till Umeå med utmärkt trackingtjänst. Oooh vad det är kul med nya grejer =)

Vänta på paket-tråden!
Vad betyder detta?

screen-capture-1.png ht=189

"Till mottagarens förfogande" skulle jag tolka som att jag har paketet framför mig, men tyvärr är det inte så.

Någon som vet?

EDIT: Fick besked från Schenker. Paketet finns nu på mitt uthämtningsställe.

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Beställde från CRC Måndag 12-04-2010 kl,22:47 fraktfritt= långsamt.
Paketet kunde jag hämta på Metro i går Onsdag 21-04-2010 efter kl,17:00.

Helt ok enligt mig, jag var helt förbered på att det skulle kunna ta hur lång tid som helst;)

-Bmxstyre
-Dirtsadel
-Pedaler
-Sadelstolpe
-Sadelstolpsklämma
-Styrlager
-Handskar

Vänta på paket-tråden!
Har efter ett längre uppehåll, pga av andra intressen och knäskador bestämt mig för att återgå till cyklingen. Har en azonic steelhead uppbyggd med diverse DJ/street-delar. På grund av dåliga knän får denna byggas om till något lite mer komfortabelt att använda på de skånska stigarna. Beställt på CRC:

(1) Rock Shox Forks - Suspension Revelation Race Dual Air Forks 2010 140mm
(1) FSA Headsets Spares Crown Race Pig Pig Model 1.1/8"
(1) Shimano Cassettes - MTB Saint/SLX Cassette 9 Speed HG80 11-34
(1) Shimano Derailleurs - MTB Rear SLX Shadow Rear Derailleur M662 SGS Long Cage Black
(1) Shimano Chains HG73 Chain 9 Speed
(1) E Thirteen Chain Guides LS1 HT Chain Guide 2010 OLD ISCG - Black 32-36T
(1) Blackspire Chainrings - MTB Downhill 7075 Series 4-Bolt 32t Black
(1) Shimano Chains Chain Connector Pin Pack OF 5 - 9 Speed Chain
(1) Shimano Cables - Gear Deore/XT Inner Gear Cable Each
(1) Brand-X Cables - Spares Cable End Caps Silver (5 Pack)
(2) Shimano Cables - Gear XT Gear Cable Outer Cut to Length Black Per Metre

Skall på längre sikt bli en fullsussad AM-hoj, förutsatt att knäna frisknar till lite.

Vänta på paket-tråden!
Jag skulle kolla var mitt paket var så jag loggade in på ups och trackade skiten.

GLOSTRUP, COPENHAGEN, DK
22/04/2010 19:35 NATURKATASTROF / NY LEVERANSDAG
22/04/2010 19:34 NATURKATASTROF / NY LEVERANSDAG
22/04/2010 12:00 ANKOMSTSKANNING
BARKING, GB
21/04/2010 9:49 AVGÅNGSSKANNING
21/04/2010 1:22 ANKOMSTSKANNING
TAMWORTH, GB
20/04/2010 22:51 AVGÅNGSSKANNING
20/04/2010 15:11 ANKOMSTSKANNING
NEWTOWNABBEY, GB
19/04/2010 17:03 EXPORTSKANNING
19/04/2010 17:03 URSPRUNGSSKANNING
19/04/2010 15:11 SKANNING VID HÄMTNING
GB
19/04/2010 10:32 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

Hehe

Vänta på paket-tråden!
Mitt UPS paket lämnade Barking ca 10h efter ditt, men tar en annan väg.

KOELN (COLOGNE), DE
22/04/2010 20:26 ANKOMSTSKANNING
HERNE-BOERNIG, DE
22/04/2010 19:01 AVGÅNGSSKANNING
22/04/2010 15:41 AVGÅNGSSKANNING
22/04/2010 11:02 ANKOMSTSKANNING
BRUSSELS, BE
22/04/2010 7:12 AVGÅNGSSKANNING
22/04/2010 3:46 ANKOMSTSKANNING
BARKING, GB
21/04/2010 20:23 AVGÅNGSSKANNING

Vänta på paket-tråden!
Det här fick jag:

Din sökning gav inga träffar
Det kan bero på:

Försändelsen ej registrerad
Avsändaren har lämnat ut ett kolli- eller brev-id som ännu inte har blivit registrerat av Posten.
Annan distributör
Din försändelse kan ha skickats med en annan distributör.
Till eller från utlandet
I vissa länder kan Posten inte spåra vissa försändelser. Mer information här
REK-försändelse från Tyskland
I dagsläget kan tyvärr REK-försändelser från Tyskland till Sverige inte spåras.
Fel kolli- eller brev-id
Du kan ha angivit ett felaktigt kolli- eller brev-id. Kontrollera id:t på din frakthandling och notera att du även måste ange eventuella bokstäver i början av id:t (tex LX, RR). Om problemet ändå kvarstår, kontakta: Posten Kundtjänst

Vänta på paket-tråden!
Jag orkar inte dra hela historien då den är väldigt lång och har innefattat flertalet telefonsamtal och ett halvdussin mail till Schenker, men jag måste bara få ur mig dom här två sakerna.

1. Jag kommer ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG beställa något som går via Schenker igen.

2. Och vem i helvete är det på Schenker som, säkert med heltidsanställning bara för ändamålet, sitter och hittar på jävla adresser som överhuvudtaget inte ens existerar, istället för att bara skicka vidare paketet till den adress som dels CRC och dels ParcelForce har skrivit på en varsin lapp på minst två sidor av paketet. Och sen skickar paketet till andra änden av stan och avin till en adress som inte finns? Har någon hört talas om Frejgatan i Årsta? Nähh, där ligger inte Frejgatan...

SCHENKER ÄR FÖR I HELVETE IDIOTER! /Tack för ordet.

Vänta på paket-tråden!
Lön idag=ny beställning. Beställt nytt styre och lite lindor till racern. Ifrån bike24 så hoppas jag slipper Schenker :)

Vänta på paket-tråden!
Date Time LocationTracking Event
22-04-2010 10:31Delivery Agent - SWEDENInsuffuicient / ncorrect address
De levererar med samma precision som de stavar. Tur att paketet inte innehåller något superviktigt. :-)

Vänta på paket-tråden!
Det blev en lång resa för mitt CRC-paket, (och kartongen var inte snygg).
Men det kom fram innan helgen iallafall. Tack UPS!

BROMMA, SE 23/04/2010 18:04 LEVERERAD
STOCKHOLM-ARLANDA, SE 23/04/2010
KOELN (COLOGNE), DE 23/04/2010
HERNE-BOERNIG, DE 22/04/2010
BRUSSELS, BE 22/04/2010
BARKING, GB 21/04/2010
TAMWORTH, GB 21/04/2010
DUBLIN, IE 21/04/2010
NEWTOWNABBEY, GB 20/04/2010 15:44 SKANNING VID HÄMTNING

Vänta på paket-tråden!
Beställde ny gaffel från Merlin. Merlin hade dålig koll på lagersaldot och ordern annulerades. Fick tillbaka pengarna efter en vecka. Förlorade 210 kr i valutaväxlingar, men inblandade banker och VISA måste väl leva på något också.

Vänta på paket-tråden!
Beställa grejer från CC är alltid lika kul,när man väl får avin så har man glömt bort vad det var vad beställde. Sist fick jag ett par conti sportcontact och schwalbe lugano i alla fall. Nu tror jag jag ska få lite park tool grejer iallafall. :P

Vänta på paket-tråden!
25/04/2010 23:16 SESSTO , Sweden 2.0 Inbound to GLS location

Jag bor i Stockholm. Hur kan det inte vara i Tyresö ännu? Går det att se var det befinner sig ännu bättre än via GLS sidan? Var det Schenker som körde ut Parcelforce till den lokala videobutiken? Det verkar inte gå att spåra via Schenkers sida med de nummer man får från CRC i alla fall ? (Det har säkert diskuterats men hur hittar man något i den här långa tråden? ;-) )

Vänta på paket-tråden!
26-04-2010 22:52 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
26-04-2010 22:32 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
24-04-2010 01:48 International Hub EMERGENCY DATA CAPTURE
24-04-2010 01:48 International Hub Export item accepted into network
24-04-2010 01:39 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
23-04-2010 13:09 National Hub Sorted in hub
22-04-2010 19:56 Belfast Central Depot On route to hub
22-04-2010 00:00 WDM Online

Är väl förhoppningsvis i Malmö vid det här laget. Väntar hoppfullt på en avi imorgon.

Vänta på paket-tråden!
Väntar på ett "litet" paket från Storbritannien innehållande:

(1) MET Helmets - Road Estro Helmet 2010 54-57cm M Glitter White
(1) Iron Horse Bikes Suspension Mens MKIII Comp 19" Brown
(1) Ritchey Grips WCS Truegrip Foam Grips Pair - Black
(1) BBB Frames - Protection Chainstay Protector BBP10 Black - Each

Bra hjälmval? Jag tyckte den verkade vettig och såg bra ut :)

/ Love

Vänta på paket-tråden!
Att köpa hjälm utan att testa känns ju alltid som en högoddsare i min lilla värld.

Vänta på paket-tråden!
Beställde en Wilier Izoard från Bikebuster. Nu har dom hört av sig och sagt att dom inte kan ge något leveransdatum i min färg och storlek. KUKEN!

Beställde en Ridley Crossbow från CC några dagar senare till tjejen så att hon har något vettigt att pendla/träna på. Nu hörde dom av sig och säger att det är minst en månad kvar innan dom får in den modellen. Skulle inte bli många veckor för henne att träna inför tjejvättern om hon får den i slutet på maj. KUKEN! Ska försöka avboka den och beställa från http://shop4cross.de istället. Lite billigare och 4-8 dagars leveranstid.

Snacka om dåligt shoppingkarma :-(

Thomas

Vänta på paket-tråden!
Trist Thomas.
Avboka den där ridleyn direkt och handla den fr shop4cross istället.
Det är den bästa internetzaffär jag har haft att göra med.
Dessutom är armborstet riktigt jädra trevlig att cykla på.

/E

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar på ett par Sombrio Wildcard shorts som jag beställt hem till brorsan som bor i LA. Men nu tycks det funka med flygandet så kanske jag får dem i slutet av maj.

Fram tills i måndags väntade jag på five-ten skor från Evans Cycles i UK, men de har kommit, yesh! Tänkte jag skall ge plattisar en chans.... Note to self: Sätt upp en ny namnskylt så speditören slipper ringa på grannarnas porttelefon...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp