Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
DHL Västberga, Dieseldalen.
Stånk. Byta levadress för utkörning. Glöm det pysen.
Försändelsen får gå i retur tror jag. Ids inte ordna med en upphämtning en vardag mellan 08-17.
/E

edit: helknas i systemet

Senast ändrad:
Vänta på paket-tråden!
Blev lite slöshopping i kväll, billigare från Düskland trots 20% från Wiggle i dag..

Gear Cable Set RideOn® Low Friction Road Bike
Schaltkabelsatz für Rennrad
1 x 29,90 € 29,90 €
X10SL Gold Chain 10-speed
1 x 39,90 € 39,90 €
Chain Link Connectors Missing Link 10-speed 2 pieces
1 x 7,90 € 7,90 €
Sprinter GatorSkin Tubular Tyre 22 mm
2 x 35,90 € 71,80 €

Vänta på paket-tråden!
DHL försökte leverera paket igår. Dom misslyckades då ingen var hemma. Hur gör jag nu? Vi har ingen portkod i huset så jag kan inte släppa in dom på något sätt.

Är det ens DHL i Sverige som levererar när man beställer med DHL från Tyskland eller är det Posten som tar över? Så jag vet vilka jag ska ringa och skälla på om jag nu måste göra det.

Senast ändrad:
Vänta på paket-tråden!
xyz-saft skrev:
-------------------------------------------------------
> DHL försökte leverera paket igår. Dom
> misslyckades då ingen var hemma. Hur gör jag nu?
> Vi har ingen portkod i huset så jag kan inte
> släppa in dom på något sätt.
>
> Är det ens DHL i Sverige som levererar när man
> beställer med DHL från Tyskland eller är det
> Posten som tar över? Så jag vet vilka jag ska
> ringa och skälla på om jag nu måste göra det.

Är det DHL som försökte leverera så kommer du få en avisering och sen få åka och hämta paketet på deras terminal. Eller betala för ny utkörning.

Själv har jag väntat en månad på mina lampor från DX, webshopens "ships with in 3-5 days" stämmer inte riktigt... Igår fick jag äntligen kontakt med DX som svarade "vadå, dom skickade vi idag" som om inget hade hänt. Nu har jag ett trackingnr hos Brittish mail som inte funkar...
Spännande...

Vänta på paket-tråden!
Problemet är att dom inte kommer in och kan lämna avin. Antar att jag måste ringa dom eller så.

Vänta på paket-tråden!
Mina första HT mtb på gång med lite tillbehör! :) Ingen brådska då jag kommer vänta in våren!

Radon ZR Team 7.0 18" schwarz
Derailleur Hanger 04
PFP-6 Home Mechanic Floor Pump
Suspension Pump

Vänta på paket-tråden!
Det var posten som hade hand om paketet. Ringde dom och fick svenskt trackingnummer. Bara att hämta ut paketet med nummer och id-kort. Bra skit!

Vänta på paket-tråden!
Det var posten som hade hand om paketet. Ringde dom och fick svenskt trackingnummer. Bara att hämta ut paketet med nummer och id-kort. Bra skit säger jag!

Vänta på paket-tråden!
Sådär idag kom mitt hjul. Mindre än en vecka behövde Superstar Components för att bygga ihop ett hjulset (custombyggt, ingen lagervara) och skicka hit det. Imponerande tycker jag.

Bang hade nästan rätt. Smsaviserat idag istället för igår. :)

happy_iphone_app.png

Vänta på paket-tråden!
Nu har jag mitt paket hemma hos mig. Tyskarna är snabba må jag säga. Det är synd att CRC har så mycket större utbud att man "måste" handla där ibland.

Vänta på paket-tråden!
Väntar på min cube-Xms ram från b-d. 207 euro.

Fast det satt hårt inne, såg en drössiger fsram med reba rl
och bakdämpare samt styre, stam och något annat junk för 450 euro, inte farligt dyrt det heller som vi bohusläningar brukar säga.

Men det blir nog kanon det här. :)

Vänta på paket-tråden!
BeOne Spirit Comp Hardtail Bike 2011 - 16" Grey/White från CRC till sonen.
Med dagens extra 10% voucher blev det 3.500:-. Känns hyfsat prisvärt. Hoppas den är lagom stor och faller till belåtenhet.

Vänta på paket-tråden!
Väntar på:

Lake MXZ302 Winter Boots (110 GPB)
Stans No Tubes ZTR Alpha 340 Rim (70 GPB)
Asics GT 2170 Shoes (66 GPB)
Hope pro3/32 holes (40 GPB)
+småplock

Hoppas på cykelpendling med Lake åtminstone en gång under mars...

Vänta på paket-tråden!
My pockets are on fire!

Väntar på:
Back Issues av Rouleur och Privateer
Ultegra SL ST-6600 NOS från .de via ebay
Matchande kassett, kedja plus fräscha vajrar och höljen till ovanstående från Rose
Smått och plock till Magura HS 33 från K&S.

Gammhojarna skall bli vårfina!

Vänta på paket-tråden!
Idag kom sadeln från Kompressor Bike iallafall :) Bara och invänta hjulen från Actionn Sports nudå.

IMG_20120229_105012.jpg

Vänta på paket-tråden!
Väntar på den Suntour Raidon RLD Forks - 15mm QLR - 120mm - Gloss Black w/Remote Lockout

Från chainreaction, fräcka dom är, eller så har man otur, Priset låg på 166£ sen när jag kommmer hem efter jobbet så är det på 196£, ingen jättesumma men ändå, idag så är priset tillbaka på 166£ och Out of stock...
Hoppas man fick gaffeln iallafall, står fortfarande processing på ordern.

Vänta på paket-tråden!
Fick tracking från TNT, här vankas det wattmätare till nya cykeln. Passar alldeles utmärkt eftersom cykeln har preliminär leveranstid nästa fredag :-) T

Vänta på paket-tråden!
Vitus, är allt från samma säljare så han skickar det tillsammans eller hur fungerar det?

Själv sitter jag och väntar på paket från bike discount och crc.
Dessa beställdes samma dag och tyskarna får nog hit sakerna imorgon medans engelsmännen inte ens har lyckats skicka iväg skrotet ännu. Allt stod som "In Stock".

Hoppas på landsvägspremiär i helgen.

Vänta på paket-tråden!
Bra service hos TNT, dom ringer och berättar att paketet är försenat men lovar utkörning direkt i morgon bitti. Det hade iaf aldrig Schenker gjort :-) T

Vänta på paket-tråden!
AddeN skrev:
> Sådär idag kom mitt hjul. Mindre än en vecka
> behövde Superstar Components för att bygga ihop
> ett hjulset (custombyggt, ingen lagervara) och
> skicka hit det. Imponerande tycker jag.
>
> Bang hade nästan rätt. Smsaviserat idag
> istället för igår. :)
>
>

Snyggt hjul! ja måste bättra på mina kunskaper lite bättre då :D

Vänta på paket-tråden!
Fyra veckor har jag väntat på min Giant med den smidiga beteckningen Anthem X 29er 0 sen bekräftad beställning. Skogsdungen utanför jobbfönstret badar i solsken och bara kräver att man cyklar de där 5-6 höjdmetrarna som stigningen kan vara. Det är ju faktiskt MARS! nu så jag ringer. LBS har beskedet "väntar på svar från leverantören" så jag mailar leverantören direkt och får svar inom 5 minuter.

"Din cykel går troligen idag från huvudlagret i Holland direkt till butiken. Arbetsordern om plockning gick ut igår."

Woohoo! Nu är man upprymd fram till nästa fredag igen, sen blir det deppig dal om den inte är framme då.

Vänta på paket-tråden!
discovery skrev:
> Vitus, är allt från samma säljare så han
> skickar det tillsammans eller hur fungerar det?
>
>
> Själv sitter jag och väntar på paket från bike
> discount och crc.
> Dessa beställdes samma dag och tyskarna får nog
> hit sakerna imorgon medans engelsmännen inte ens
> har lyckats skicka iväg skrotet ännu. Allt stod
> som "In Stock".
>
> Hoppas på landsvägspremiär i helgen.

Det som är från samma ställe kommer i ett paket. Är lite för och nackdelar med att göra en samligsbeställning. Fördelen är att man bara behöver göra en betalning och bara får ett packet att spåra. nackdelen är att det är lite större risk att få betala tull och moms.

Vänta på paket-tråden!
Tar tillbaka all cred jag givit TNT i denna tråd, mitt paket från Rugby England fastnade i Liege natten till torsdag och är fortfarende kvar där, inget kan förklara varför och 24-timmars levaransen floppade fett (tur nog inget jag betalat för).
Förhoppningsvis leverans på jobbet på måndag, men inget TNT kunde liva eftersom dom inte ens kunde förklara varför det har fastnat på huven i Liege :-/ T

Vänta på paket-tråden!
Väntar på en Radon Slide AM 5.0 och lite krafs från H&S Bike-Discount... Spännande!

Vänta på paket-tråden!
Och när jag ändå är i gång så blev det även detta..

Sram PG-1050 10spd 11-28
51846.jpg

Lizard Skin DSP 2,5 styrlinda i grönt
bar-tape-dsp-2-5mm-green.jpg

Sram Force fram-vxl
force-front-derailleur-braze-on.jpg

Sram Force bak-vxl 10-spd
sramforcederailleur.jpg

KMC X10 SL 10-spd
x10sl_gold.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.