Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
ok är väl klart de är men finns ju lättare för mindre pengar som dessutom är väldigt styva och inte lika känsliga.

Vänta på paket-tråden!
shades.JPG ht=300
futuracolnago.JPG ht=300
soxxx.JPG ht=300

Vänta på paket-tråden!
Dax för ett bidrag till Vänta på paket-tråden!

Beställde lite prylar från H&S sent torsdag kväll, skickdes i går eftermiddag...så nu går man in väntans tider. Kanske återkommer med en bild senare.

1 st Juicy® Ultimate Disc Brake Set 160mm
1 st Cane Creek IS-2 1 1/8" integrated Ahead Steuersatz
1 st Ahead Head Doctor rot
2 st Ahead Space Doctor Set schwarz
2 st Michelin XCR Dry² UST
1 st Rock Shox REBA Team Dual Air PushLoc 100 mm 08 Disc
1 st Shimano XTR Schaltwerk RD-M 971 SGS

Christian

Vänta på paket-tråden!
2 st bromsadaptrar
1 st bromskiva
1 st bakväxel
1 st reglage
1 par pedaler
1 st sadelstolpe
1 st sadel
1 st sadelklämma
1 st vevlager
1 st lock-on ringar
1 st handtag
1 st baknav
1 st framnav
2 st fäljar
2 pkt ekrar
1 st framdrev
1 st kasset
1 st kedja
1 par DH-shorts

Saknar rätt styre och rätt styrstam, rätt sadelklämma, gummimatta, vulktejp samt rätt framklinga :-(

Vänta på paket-tråden!
Har väntat på det här en vecka ungefär:

(1) 661 Gloves Full Finger Taylor Skinz 8 S Black
(1) Easton Stems - MTB EA30 Stem 2008 75mm +/- 6 Deg Black 31.8mm
(1) Easton Handlebars Riser EA30 Riser - MTB Black 685mm - 2" Hi Rise 31.8mm
(1) Endura Shorts Cycling Singletrack Shorts Small 28-30" Chocolate
(1) Endura Socks Coolmax Socks - 3 Pack Small - Medium Dark Grey
(1) RaceFace Jerseys - Short Sleeve Team Pro Short Sleeve Jersey Winter 2007 S 36"-38" Beetle Green

Köpt från crc och skickat med parcelforce(schenker):

...
Avgått från terminal Helsingborg Sverige 13.56 2008-07-07
In på terminal Göteborg Sverige 01.36 2008-07-08
Under distribution Göteborg Sverige 09.54 2008-07-08

Vad betyder det här på schenkerspråk? Får jag min avi idag eller imorgon tror ni?

Vänta på paket-tråden!
Du får den antagligen imorgon. Om avin ska gå via posten dvs. Posten delar bara ut post som ankommit senast klockan 7:00 (ungefär). Brevbärarna brukar ge sig ut mot 10 snåret. Nästa lass brukar anlända på eftermiddagen, som då sorteras i förberedelse för nästa dags utdelning.

Vänta på paket-tråden!
Den som vill vänta på nåt gott länge rekommenderas varmt att lägga en beställning från de här båda slackersarna: http://www.twinsix.com/manifesto_who.htm - på reavaror kan man få vänta så länge att man helt glömmer att man beställt nåt och blir glatt överraskad när det till slut kommer, vilket ju är trevligt!

Vänta på paket-tråden!
I måndags ska Bikebuster ha sänt iväg ett paket till mig. Sedan dess har jag hört nada. Så här står det på trackingsidan:

"Inga upplysningar om din order har hittats än. Orsaken till detta kan vara,att Posten ännu inte har uppdaterat deras paket info."(Bra svenska f.ö.)

Någon som har erfarenhet av Bikebuster och/eller danska posten? Hur illavarslande är tystnaden?

//Kristin

Vänta på paket-tråden!
Jag har bara erfarenhet av att skicka till Danmark, och då har postens tracking fungerat bra. Paket till företag brukar ta 1-2 dagar.
/POJ

Vänta på paket-tråden!
Jag och Sernevi väntar på följande inför Gesundaveckan:

1 Manitou Shock Spring - Steel 2.5" x 400 Lbs (For 215mm Shock)

1 RockGardn Summit Shorts 2008 34" Black

1 RaceFace Rally DH Leg Combi 2008 M Dark Grey - Black

1 Shimano HG73 Chain 9 Speed Each

2 ConneX Wippermann ConneX Links Pair 9sp

1 661 Comp Glove 2008 L Green

1 661 Comp Glove 2008 L Red

2 Maxxis Minion DH Front 26 x 2.5 Dual Ply Super Tacky 42a

1 Maxxis Freeride Tube 26 x 2.2-2.5 x 1.2mm Presta (PK 5)

1 Shimano Pads XTR-XT-Saint Hydraulic Resin M965/800/765/585 X 1 PAIR

1 Fibrax Shimano XTR M965-M966 Sintered ASH993S

Men som vanligt finns inte allt på lager hos CRC...

Vänta på paket-tråden!
Matrisen skrev:
-------------------------------------------------------
> Dax för ett bidrag till Vänta på
> paket-tråden!
>
> Beställde lite prylar från H&S sent torsdag
> kväll, skickdes i går eftermiddag...så nu går
> man in väntans tider. Kanske återkommer med en
> bild senare.
>
> 1 st Juicy® Ultimate Disc Brake Set 160mm
> 1 st Cane Creek IS-2 1 1/8" integrated Ahead
> Steuersatz
> 1 st Ahead Head Doctor rot
> 2 st Ahead Space Doctor Set schwarz
> 2 st Michelin XCR Dry² UST
> 1 st Rock Shox REBA Team Dual Air PushLoc 100 mm
> 08 Disc
> 1 st Shimano XTR Schaltwerk RD-M 971 SGS
>
> Christian

Hämtade ut paketet i dag!
Fan va H&S Bike Discount Rockar. Min tredje stororder därifrån, aldrig nåt strul.
Man har grejorna hemma på några dagar.

Befogar bild nedan. Kanske kommer en bild på hojjen senare i en annan tråd...efter den är uppfixad med årets inköp av nya prylar.

Mvh. C

IMG_6759_1.jpg ht=552

Vänta på paket-tråden!
tjo

har beställt från CRC, skickades för snart 2 veckor sen och har inte kommit fram. ska dock ligga på schenker nu, men på deras status står det:

Levererad Karlstad Sverige 16.06 2008-07-07

alltså 2 dagar sen (har inte fått det fast det står levererad), brukar det vara utkörning, eller ska man vänta några dagar på en lapp eller nåt?

Vänta på paket-tråden!
Jaha, nu sitter jag och väntar på en Fox Van 36 R 2007:a och ett 20mm Hope pro II framnav. Här ska det byggas framhjul så det står härliga till om navet kommer.

/Erik

Vänta på paket-tråden!
Fick precis ett brev med en post-avi i. Tror ni inte det står där att jag inte kan hämta ut paketet förrän tidigast 16.00 idag, nu ska jag sitta här i fem timmar till innan jag ens kan gå och hämta mina hjul!

Vänta på paket-tråden!
Beställde lite grejer från USA för en vecka sedan idag. Fick en tracking-länk men man måste ha nåt slags användarnamn för att kunna titta på den.

Är på https://www.endicia.com. Är det någon som vet om det finns nåt sätt att se vart mitt paket är på denna sida?

Tack

Vänta på paket-tråden!
11-07-2008 06:55 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
11-07-2008 06:28 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
10-07-2008 00:49 International Hub Export item accepted into network
10-07-2008 00:40 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
09-07-2008 16:29 Belfast Central Depot On route to hub

Skall bli kul att se om det dyker upp något innan helgen!?

Vänta på paket-tråden!
Äntligen...
Tog nästan prick 3 veckor och då fanns inte ramen i lager hos winstanleys.

Bild295.jpg ht=544

Och snart leverer crc lite lulllull som hjul stolpe och styrlager.
Övriga komponenter flyttas från Fishern.

Vänta på paket-tråden!
ÄNTLIGEN! Fredag den 11 Juli blev juh rena rama hjulafton. Först fick man reda på från schenker att man hade ett paket att hämta ut och kort därefter finner man happytröjorna liggandes i brevlådan! Kan de bli mycket bättre? ;)

img_3073.jpg ht=544

img_3075.jpg ht=544

img_3078.jpg ht=544

img_3081.jpg ht=544

spec på hjulet:
- Hope Pro 2 Disc Rear Black 36h
- DT Swiss Competition Stainless DB Spokes Black 2mm-1.8mm Set of 36 & Nipples
- Mavic EN321 Disc 36h Black
- Velox Rim Tape Cloth 19mm
- Vikt 1,11kg

Borde hålla för mycket misshandling i Göteborgs terrängen... :D

//Martin

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Hur funkar den j*vla posten egentligen? Fick just SMS avi att paketet finns på ditt lokala utlämningsställe. Inte särskilt lokalt, mer totalt random utlämningsställe. :(

Får åka runt halva stan för att hämta det. Förra gången var det samma sak med en grej från IKEA. Hur kan man lära idioterna att gå på postnumret och inte vilken stad som är ifyllt på beställningen?

FCUK :( (kanske detta borde ligga i dagens aggressions tråd istället)

[edit: De meddelar uthämtningsstället så jag behöver inte åka runt och fråga som tur är. Bara att man inte vet på förhand vilket ställe det blir irriterar mig]

Vänta på paket-tråden!
Eller ringa posten och fråga innan du åker runt random och frågar ? Här hamnar det som tur är efter postnumret... :-/ T

Vänta på paket-tråden!
Väntar sedan i måndags på träningshjul i form av Fulcerum Racing Zero från CRC. Lär väl få vänta ett bra tag på dom så det blir till att träna tålamodet en del.

Bilagor

• Fulcrum Racing Zero svartröda.jpg
    Fulcrum Racing Zero svartröda.jpg
    44.4 KB · Besök: 43
Vänta på paket-tråden!
Jaha! Jag skulle ha fått gaffeln i fredags om inte posten i Ånge hade supit till. Är det någon som vet vad de gjorde där i fredags? Jag fick bara veta att inga packet hade lämnat Ånge i fredags argh! Jag som var ledig hela helgen och skulle inviga min nya gaffel! Nu får jag den inte fören måndag. Väntan är jobbig! Det positiva är väl att jag inte väntat så länge, men ändå.

/Erik

Vänta på paket-tråden!
Hur mycket extra tillkommer om jag beställer från Chainreaction? Eftersom det är UK är det väl ingen moms i tullen, eller?

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar på två styrlager från amerikat. Ett i titan och ett devolution rosa till färgen :)

3-6 dagar ska det ta.

Vänta på paket-tråden!
jag väntar på en bänkdiskmaskin som kommer i morrn :-) wweee goodbye diskning! :-)))

Vänta på paket-tråden!
The following items have been packed and are ready for despatch.
1 x Sunline 888 Direct Mount Oversized Stem 45mm 1 x Continental Quality Long Valve Inner Tube Presta 26x1.75-2.51 x THE One Composite Full Face Helmets Camo Graphic Medium 56-58cm1 x Maxxis Minion DHR 2.5 Tyre 42A Compound 26x2.51 x Descente Intermezzo Cycling Jersey White/Vapor Med1 x Transfil Gear Cable Waterproof Kit -

Ska kolla om wiggle funkar bra, crc har ju inget på lager

Vänta på paket-tråden!
Citerar: Skrivet av mjg idag 11:36 (Dölj användarens inlägg)

Hur mycket extra tillkommer om jag beställer från Chainreaction? Eftersom det är UK är det väl ingen moms i tullen, eller?
.....................................................................................................
Inget tillkommer, handlar du för över 100£ är även frakten gratis...eller http://www.wiggle.co.uk :-)

Vänta på paket-tråden!
Jag vill också köpa crosstubisar från UK. Kanske måste köpa tubhjul försrt till crossen :)
Avis på dig Thomas :)

Vänta på paket-tråden!
Verkade som det var riktigt jobbigt att få mitt paket ur USA. Skickades först ut från USA 9e juli. Hände sedan inget på ett tag men den 14e skickade det från USA igen!?! Idag har det gått i genom svenska tullen och givetvis kommer det väl kommer under nästa vecka då jag är i Frankrike. Man inser hur vidrigt uttrycket "den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge" är när man nästan har abstinens och paketet sedan kommer då man inte kan ta emot det, fy fan.

Vänta på paket-tråden!
mjg skrev:
> Hur mycket extra tillkommer om jag beställer
> från Chainreaction? Eftersom det är UK är det
> väl ingen moms i tullen, eller?

Inget, ingen tull inom EU

Vänta på paket-tråden!
Väntar på paket med lite sommar-små-godis från wiggle.co.uk, men mär jag klickar på deras länk "Track your order" så kommer bara upp en sida "DPD(UK)" där det sägs att den sidan inte fungerar.
Någon som har koll på wiggles rutiner, särskilt hur man vet när paketet är på G, vem kör ut i Sverige ?

Vänta på paket-tråden!
Högerklicka på länken "Track your order" och väl Egenskaper.

Där har du sedan ett trackingnummer (consignmentNumber=**********)

Kopiera de 10 siffrorna och kopiera in på dpd.net

Vänta på paket-tråden!
Bang Skrev: Jag vill också köpa crosstubisar från UK. Kanske måste köpa tubhjul försrt till crossen :)
Avis på dig Thomas :)
.....................................................................................................Gör som jag som jag Bengt, köp en ny cykel med tubhjul i stället :-) T

Vänta på paket-tråden!
Brakastruten skrev:
> FS_J: Snygga hjul! Vad är de för några?

tänkte vara snabbare än FS_J :D det är CrankBrothers Cobolt hjul om ja inte misstar mig helt o hållet

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar på hydraulbromsar, kassett, kedja, SPD-pedaler och skor m.m. från CRC. Enligt spårning anlände paketet till Schenker på Umedalen 14:17 idag. Eftersom jag helst vill ha grejerna idag så ringde jag dit och frågade vart paketet tar vägen härnäst. Den trevliga kvinnan förklarade att eftersom jag är privatperson så körs det _inte_ till min dörr utan går istället till ett utlämningsställe på Ålidhem, 4km härifrån (paketet passerar mig på vägen dig). Av den trevliga kvinnan fick jag också veta att paketet _kanske_ når utlämningsstället imorgon men det kan även bli onsdag... jag försökte vara trevlig tillbaks men det sken nog igenom att jag inte var helt nöjd. Det gick inte på något sätt att få tag i paketet idag. *suck*
Dagens I-landsproblem må hända, men tiden går ju såå långsamt när man väntar på paket! =)

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar på en Veloce-grupp till min De Rosa som egentligen var tänkt att bli en fixie.. (Efter att jag beställt Dura Ace-track-komponenter till den ändrade jag mig och nu ska det bli en landsvägsräcer.)

Väntar dessutom på ett trackstyre till nuvarande fixien, och fem fälgar - en Open Sport till ett grusvägsframhjul inför RvR och fyra Mavic CXP33 (till bilen).

Ska beställa ekrar snart och sen jäklar ska det väntas lite till!

Vänta på paket-tråden!
Väntar på min Dakine Apex, Bruces snikpendlardäck och lite smågodis från CRC. Skickades i dag.

Vänta på paket-tråden!
Väntar på
Handbyggt hjul XT nav och mavic 317 fälg
Conti speedking däck
Kedja, kasset och klingor
Hollowtech II vevlagernyckel
Slang
Shimano SH M182 skor

Vänta på paket-tråden!
Sådär efter ca 2.5 veckors väntan trillade till slut gaffeln (BoXXer WC 08) och pedalerna (DMR) in. Blev verkligen grymt förvånad, gaffeln väger ju inget :-)

Vänta på paket-tråden!
Skulle för en stund sen åka å hämta ut min nya keps (vet ingen cykel men kanske funkar ändå?)
tog cykeln och begav mig mot spelbutiken, när ja väll kommer fram 18:45 så ser ja att butiken e stängd! stängde fan 15 min för tidigt:/
dock så kan ja föstå om han hade lite kunder mm... men ändå ja ville ju ha min keps=(
Mvh

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp