Var beställa Ashima ARO-09 160mm bromsskivor?

Tackar, ska se vad dedär är för sida, aningen (40%) dyrare än BD verkar dom vara, så får se om det blir att köra med fettoskivorna som är på nu tills BD får in nåt i lager...

40 %

Förlåt! Jag måste ha missat något här.

Men BDs pris inkl frakt blir cirkus 31 ~ 275 och kvalitetstid ville ha 299 med frakt.

Det är väl inga 40%?

EDIT. Fast nu såg jag att du bor i Finland, så du kan helt bortse från mina inlägg, vet inte ens om de säljer dit ;)

såg inget om gratis frakt på kvalitetstid, räknade bara snabbt:

299 kronor = 35.58 euro (enligt google)

35.58/24.90 = 1.4289 = 42.89% dyrare

Ska ju ha två stycken, och vanligen hittar man nåt till vid BD som man behöver så det blir väl gratis frakt äver där :)

För info så fungerar dom väldigt dåligt! I allafall Ashima AiRotor.
Väser mest när man bromsar och äter belägg. Jag hade sparat vikt någon annanstans.

NH skrev:
-------------------------------------------------------
> För info så fungerar dom väldigt dåligt! I
> allafall Ashima AiRotor.
> Väser mest när man bromsar och äter belägg.
> Jag hade sparat vikt någon annanstans.

Jag tycker de funkar kanonbra.

dom flytande skivorna ser intressanta ut, men det blev ändå Ashima Ai2 från Taiwan, 2st för ca.28€ och gratis frakt, finemang, hoppas man får dom nångång då också!

Luzen skrev:
-------------------------------------------------------
> NH skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > För info så fungerar dom väldigt dåligt! I
> > allafall Ashima AiRotor.
> > Väser mest när man bromsar och äter belägg.
> > Jag hade sparat vikt någon annanstans.
>
> Jag tycker de funkar kanonbra.
Tycker jag med. Visserligen låter dem en del men de rensar smuts och väta bra och ger alltid bra bett.

Snabb leverans från Taiwan, bromsskivorna skickades 7.4, kom till landet (Finland) 10.4 och fanns hos min lokala post den 12.4, gratis frakt var det ju dessutom :)

68g vägde båda skivorna!

DSC_0211b.jpg

DSC_0215.JPG

Zxninja förbereder sig för tävling nu men jag har haft likadana ett par år och jag har varit riktigt nöjd. Liiiiite mindre nyp kanske än mina avidskivor, men de har inte ätit belägg (men de väser lite). Det är ganska många i vår trakt som använder dem och jag har inte hört om någon som skulle ha haft problem.

Med tanke på att det är ett absurt billigt sätt (28 euro inkl frakt på ebay) att spara ca 100 gram så rekommenderar jag dem helt klart för xc och långlopp.

Tillbaka
Topp