Var bor ni?

Hogge

Aktiv medlem
Var bor ni?
Hej Alla..

Jag undrar lite var alla bor?

Jag finns i gbg bor på hisingen och kör mest i delsjön.
skall ut å köra lite idag...har en förkylning så det blir lugnt....
skulle vara kul å veta var ni finns :)

Var bor ni?
Borås

Kör med Ymer - ett superdupergäng som har skitkul ihop! Håller till uppe i Ymerskogarna på måndags- och onsdagskvällar då jag o nåra till "tar hand om" de som vill träna - gammal som ung!

Var bor ni?
2 Mil söder om Stockholm, Haninge nära, Rudan, Södertörn och de fina stigarna på Sörmlandsleden.

En favorit är sameslingan innan "paradiset", Sameslingan är verkligen Guld!

Gillar teknisk, stökig cykling med utmaningar!

Blir en del grus/stig rundor ibland.

Skaffade en racer i våras brukar köra på de fina, och lätt trafikerade vägarna runt, Tungelsta, Sorunda mm.

/Anders

Post Edited (03-09-04 15:33)

Var bor ni?
Henriksdal i stockholm. Nära till Nackareservatet som är väldigt bra att brumma runt i.

Är inte med i någon klubb ännu men letar lite smått, någon som vet en bra klubb i närheten av mig...?

Var bor ni?
1. Sån här info går jättebra att fylla i profilen (för oss som är registrerade :-)) ! Där finns plats för en bild också, om du vill ha bild på dig eller din hoj!

2. Jag bor i Enskede enligt min postadress, Gubbängen heter det väl egentligen. Kör mest i nackareservatet numera. Gillar tekniska stigar, stök och bök. Nyligen hitflyttad från Kålltorp i Göteborg, där körde jag några gånger i veckan med bland annat Leo och ett gäng till som inte är så flitiga forumbesökare. Fantastiskt ställe att bo på om man gillar att hoja i skogen.

Var bor ni?
3. Det verkar inte alls gå, där fanns bara plats för en signatur. Vore skoj om det gick att fylla i lite allmän fritextinfo där också. Kikar på det så småningom.

4. En löst sammansatt lätt anarkistisk Happyklubb kanske? :-)

Var bor ni?
Norrköping (Peking). Nära Kolmårdens berg och Linköpings slätter. Precis som Anki-Panki tar jag hand om "gamla och unga" (fast i CK Antilopen) på måndagar och torsdagar , mest i Vrinneviskogen här i stan.

Har åxå en bild med i profilen...

Bra forum det här :-)

/Thomas

Var bor ni?
Jag bor i Göteborg, 5 minuter från Skatås/Delsjö-området så där kör jag mest! Har cyklat mtb sedan -97, känner till de flesta stigarna där i det området men man hittar alltid något nytt! Som igår, snurrade runt uppe på getryggen och hittade två stigar jag aldrig sett innan, varav den ena är en extremt svår DH löpa - tror inte jag klarar av att cykla nerför mer än 1/3 av den, kanske, trots att jag inte direkt är känd för att fega nerför. ;-)

Kör oftast 2-5 ggr i veckan, beroende på väder/årstid. Gillar svåra tekniska stigar, stökigt=roligt, samt snabba singletracks där man kan stå på. Grusväg är bara transportsträcka, inget man letar upp för att cykla. Ibland blir det lite freeride i stan också, om man är på genomfart...

/Leo

Var bor ni?
Och jag som också har hittat hit bor i Stenungsund .

Cyklar runt i skogarna runtom Stenungsund, Ljungskile och Uddevalla. Har inte lyckats ta mig till Gbg för cykling ännu (förutom tävling) men det blir förhoppningsvis snart...

På racern blir det turer åt alla håll som går att hitta *s*

Och även jag, precis som Anki och Peking, är ledare för gamla och unga fast bara en dag i vecka, på måndagar.

/Lotta

Var bor ni?
Jag bor i Nynäshamn! (gotlandsbåtar...) ca 5mil söder om Sthlm.

Har kört Nynäsleden (en tarm på Sörmlandsleden) otaliga gånger sen 1991. Och de flesta stigar runt Nynäshamn. Kört ett par gånger uppe i Haninge (du kanske kan visa några bra stigar anderski?). Även gästspelat nere i gbg hos Jomper, Leo m.fl.

/Tobias

Var bor ni?
cykelbud: Fredrikhof brukar trampa runt i trakten av Södertörn. Funderar själv, men avvaktar nog till våren, när jag har en mer eespektabel cykel att visa upp. Ska köpa ny lagomt till 40-årskrisen. Måste ju leva upp till myten ;~)

Själv bor jag i Kärrtorp, tre tallar från nacka reservatet... gillar dock fn asfaltstramp, pga otillräcklig cykel... men till våren...

Post Edited (09-03-03 23:19)

Var bor ni?
Bor i Auckland, cyklar mestadels i Waitekere omradet ut till vastkusten :-)

Om nagon manad bor jag dock i Bergvik, Halsingland igen, dar jag kommer synas cykla upp till Gullberg och inspektera alla andra gamla MTB-favoriter.

Riktigt spannande blir det efter nyar da jag egentligen inte har en sketen aning om vart jag kommer bo, som jag funderar nu blir det troligen Gavle eller Karlstad

Var bor ni?
Bor i Floda ca:3 mil utanför Gbg. Cyklar mest i skogarna mellan Floda och Hindås, ToR arbete i Gamlestan och ibland kan det bli vildmarksleden hem.
Cyklar mest för eget välbefinnande men något långlopp brukar det bli och på söndag kör man årets obligatoriska Mjörn runda.

///tomasp

Var bor ni?
Bor i Bromma, Stockholm

Cyklar mestadels i närområdet, Ursvik (på väg till och från jobbet) Ekerö (mina föräldrar bor där), Ösmo (mina svärföräldrar bor där) och Järfälla (med klubben)

Är med i Järfälla CK, det är kul men jag vet ändå inte om det är rätt för mig. Klubbens målsättning är tävlingscykling, jag cyklar mest för själva upplevelsen av natur och att klara svåra tekniska partier.

En löst sammansatt HappyMTB klubb låter som en bra ide' tycker jag.

Var bor ni?
Jag bor i Stureby i Enskede i Sthlm och håller också till I hellasgårdsskogarna. ja, de få gånger jag tränar alltså.

/Kaj

Var bor ni?
Bor i Gävle och kör teknikträning på Åbyvallen, distans brukar bli Oslättfors med lite avkrokar med tex inslag av banan i Högbo som bröderna Palmberg varit med och gjort.

På racer blir det lite längre sträckor som tex Oklahoma (läs Ockelbo) ToR.

Klart du skall bo i Gävle Peter, Jag har har lättat ekipaget med 7kg sedan du såg mig sist så nu får du passa dig :-)

/Anders

Var bor ni?
Bor i Upplands-Bro, norr om Stockholm. Cyklar mest i närområdet och ned till norra delarna av Järvafältet. När jag har semester blir det i skogarna runt stugan i Falun. Upplevelsen är viktigast, sen om man lyckas underhålla flåset så är det bra. Något långlopp i maklig takt har det blivit de senaste åren. Har just beställt MILAS pannlampa...

Tomaten: Klart man vet var Alfta är, har vuxit upp i Bollnäs (Röste).

/ Charles

Var bor ni?
Uppsala, med hyfsad närhet till en massa terräng, favoritsstigarna är i Sunnersta, finns xc-banor där o annat skoj. Annars är Skölsta skoj men det kunde bli bättre om man la ut spänger o sånt.

Var bor ni?
Själv bor jag i Ludvika och cyklar givetvis gärna på delar av Finnmarksturen, men det finns mycket annan fin terräng här i gundeland.

edit igen: Nu har jag lagt in en ny bild, från Långa Lugnet, jag kände mig lika slut som jag ser ut :)

Tobbe.jpg

Startade i alla deltävlingar i cupen och körde i mål på fem av dem, ramen ville inte cykla i bokskogarna i Varberg - ironiskt då Crescent görs där :)

/Tobbe som snittar runt 18 km/h på långloppen.

edit: Hm... Glömde nämna att jag är med i CSK Ludvika men ännu inte engagerat mig i klubben.

Post Edited (03-09-04 13:31)

Var bor ni?
Bor i Göteborg på Hisingen. Men kommer från Götene, och älskar kinnekulle-leden. Annars cyklar jag mest i Sisjön och Änggårdsbergen.

Post Edited (09-04-03 11:59)

Var bor ni?
Det är väl ingen hemlighet för någon, men jag bor i Västerhaninge. 10 tramptag från Hanveden och kanske 30 tramptag från Sörmlandsleden.
Och en uppvärmning bort från Rudan :)

/Mattias

Var bor ni?
Tobe, visst skulle vi kan ta en repa på lite Haninge stigar vid tillfälle.
Brukar oxå köra Handen- Nynäshamn ett par gånger om året, trevlig runda.

Har nu oxå en bild, dock ingen på min Explosif, men det kommer...

/Anders

Var bor ni?
Bor i Göteborg på Guldheden och har likt feffemannen nära till Änggårdsbergen. Har blivit några turer där men inte så mycket eftersom jag är ny på det här med MTB samt håller på med löpträning inför Lidingöloppet. Cyklar racer också och då mestadels på vägarna söder om Göteborg.

/Johan

Var bor ni?
Wow, alla gamla idoler samlade på samma forum igen, kul !!!

Jag bor i Stockholm - Täby. Tränar i skogarna där 08XC drar fram. MTB Täby är min klubb och vi arbetar för fullt just nu med loppet.

Tack Anki för tipset om "nya forumet" !

/Z

Var bor ni?
Gott att du hittade hit också zmygiz...
Har det blivit nåra fler lopp i år? Körde ni MTB-Vättern? För det pratade du väl om att ni skulle göra?

Var bor ni?
Anki:
Som jag kanske nämt är det "pension" som gäller för min del numera. Meeen, det pensionären ägnar sig numera åt är att träna våra ungdomar i klubben två dagar i veckan. Lugna cykelturer på helgerna. Löpträning inför marathonlopp -04. Så det känns nästan som man är tillbaka på samma nivå som innan jag lade av, hmmmmm !

Titti och jag körde Vättern tillsammans och hon kämpade tappert i leran. Vi blev aldrig osams den här gången så det måste ju betyda att jag nått en viss mognad.

För övrigt blir det som sagt inga fler lopp i år. Nu är det 08 som gäller. Och du vet ju vad jag har sagt tidigare om det...........................

Har följt Er allihop under säsongen, bara så Ni vet.

/Z

Tillbaka
Topp