Var börjar det blåa spåret i Hellas ?

Malina

Medlem
Mmmm... jag är nyss inkommen efter skööön tur på blå/gröna i Hellas.

Vilket underbart väder och vad vackert det är i skogen på hösten .. och vad kul det är att cykla .. suck.. det är gott att leva :-)

Jag bor i Älta så jag cyklar oftast bakvägen genom skogen och stiger på blå spåret vid Tuppstugan ungefär. Idag cyklade jag till Hellasgården för att som omväxling starta där istället, men var någonstans börjar det blå spåret där ?

Jag hittade det ingenstans ??

Så jag följde ett som var vit-markerat som gick mestadels längs slutet på gröna mil spåret, sedan dök det blå upp efter ett tag. Jag måste ha missat starten ?

// Malin

Jag har precis kommit tillbkas från min premiär runda på både nya cykeln och i Hellas.
Hade precis samma fundering som du; började vid parkeringen i Hellas, cyklade på vänster sida om stora vägen, sen dök det upp vita markeringar och därefter kom jag på blå.
Tittade på karten när jag kom hem, man ska tydligen cykla på vägen fram till skjutbanan, in på den avtagsvägen och sen ca 200 meter in på höger sida kommer man på den blå sträckan.
Stämmer det ni som cyklat tidigare?

Jag hann fram till bommen, sen lossnade sadeln...
Nybörjare som man är hade jag ju inga verktyg med, det ska man kanske ha !?

Men det var otroligt kul ändå!
//PW

JA, det är inte lätt, någon karta visar över vägen, förbi tennisbanorna och Tenntorp andra enligt denna:
http://w1.865.telia.com/~u86520533/blagron.jpg

"Min" variant, det är vitt i början, fram till Tuppstugan.
Bla_sparet.jpg

Själva har vi (jag å klonen) varit på chokladmässan å träffade Tess, å åkt tre dubbeldäckare. Så äre ibland. Cykla blir det på mina lediga helger! Hör av dig nästa gång, så letar vi ihop.

Senast redigerad av en moderator:
Absolut ! :-)

Bra karta. Det kanske är så enkelt att det inte finns några markeringar ibörjan. Vi får leta ..

//Malin

Som sagt, förbi tennisbanorna på andra sidan bilvägen, upp och runt på lite halvtrista grusvägar där. Den vägen du körde är roligare, jag brukar ta den trots att jag vet hur man ska köra.

Det finns ett annat blått också, även det på andra sidan söderbysjön. Tror det är en halvmil, klart kul "rundbana" med lite stök och berghällar.

Malina Skrev:
-------------------------------------------------------
> Absolut ! :-)
>
> Bra karta. Det kanske är så enkelt att det inte
> finns några markeringar ibörjan. Vi får leta ..
>
> //Malin

Kommande helg är jag klonledig, så jag är öppen för alla förslag. Inklusive att cykla... ;~)

jomper Skrev:
> Det finns ett annat blått också, även det på andra
> sidan söderbysjön. Tror det är en halvmil, klart
> kul "rundbana" med lite stök och berghällar.

Är det Ulvsjöslingan du menar? Ulvsjöslingan är blå, är riktigt kul. Kort å bra med sina 5 km. Det var på denna som tävlingen MTBTRE var på.
Denna karta är inge bra, då GPS:n hängde i ett snöre runt halsen, istället för fäste på styret. (som ni ser alla "genvägar").
Ulvsjoslingan.png

Senast redigerad av en moderator:
jomper Skrev:
> Som sagt, förbi tennisbanorna på andra sidan
> bilvägen, upp och runt på lite halvtrista
> grusvägar där.

Nyfiken undrar hurdå? Förbi tennisbanorna är jag med men sen, "upp och runt på lite halvtrista grusvägar där", menar du på samma sida som tennisbanorna då eller är det på andra sidan typ vid Snörom och Tenntorp?

> Den vägen du körde är roligare, jag brukar ta den trots att jag vet hur man ska köra.

Ja det låter så :-)

// Malin

Malina Skrev:
> Nyfiken undrar hurdå? Förbi tennisbanorna är jag
> med men sen, "upp och runt på lite halvtrista
> grusvägar där", menar du på samma sida som
> tennisbanorna då eller är det på andra sidan typ
> vid Snörom och Tenntorp?

Kolla min karta... som ska göras om snyggare. Nästa helg hade jag täntk mig.

Tillbaka
Topp