Var cykla MTB i Helsingborg?

• Trådstartare Trådstartare ab
  • Start datum Start datum

ab

Medlem
Då jag är tillfälligt landsförvisad från Blöteborg till Helsingborg undrar jag om det är någon som har tips på var runt Helsingborg det är bra/kul/fantastiskt att köra MTB.
Bor i centrala Hbg och har tillgång till bil så transport (längre) ut på landsbygden är inget problem det heller.

1, Förslag på områden nära stan är väl prio 1
2, Områden lite längre bort som kan vara kul att cykla i
3, Finns det ngn pub i Hbg som har ett lite bättre utval på öl?

Edit:Rubrik

Senast ändrad:
Cykling i Helsingborgstrakten vet jag inget om men jag känner till att Bishops finns där. De har många fina ölsorter :p (och whiskey)

Hej!

1. Finns väl en del att cykla på i Pålsjöskog, på landborgen mot Domsten.
2. Kullaberg (där jag själv oftast cyklar), Söderåsen (tex. Åstorp och Klåveröd), Saxtorpskogen, Hallandsåsen etc.
3. Bishop Arms har väl en del öl, Helsingborgs bryggeri (kanske måste bokas), det finns också ett mikrobryggeri i Höganäs vars öl säljs på den nyöppnade puben Garage med rätt trevligt häng.

/David

Pålsjöskog är nog tämligen begränsat för MTB. Visst lite skoj snurr går att få till men inte några egentliga längre träningspass.

Söderåsen vid Åstorp, där finns massor av skog, stigar och vägar.

Mellan Korsningen Sofiero vägen/Dag Hammarskölds vägen och ut till korsningen Bygatan/111 (Domsten)och mellan Öresund och ca 1km in i landet är det helt ok cykling. Annars tar du med karta till Cykeldoktorn och frågar i verkstan (9-17) så kan dom visa dig helt ok stigområden.

Tillbaka
Topp