Var finns det bra cykelbudsväskor?

Nej, jag har en "freight forwarder" i Denver som samlar leveranser från olika leverantörer så det blir billigare frakt över Atlanten.

Patagonia gör inte sin stora längre... Men så här ser de ut:

danielmess.jpg

siktírr lénn skrev:
-------------------------------------------------------
> fan...nu kommer de hänga på var mans axel... kolla
> in patagonia istället! De är riktigt feta ocn
> Mother är en trevlig tant att ha att göra med.

18 st är inte så värst många.

Det var en grupp-beställning och alla fick välja precis den modell, färg och tillbehör de ville ha. Inte så värst många valde Ultimate OS.

k, skönt för dem då den är aldeles för stor (o ful) för att ha till något annat än att buda med..

men 18st...d e inflation! devalvering, lågkonjungtur, ve och fasa

From: Pat from PAC Designs
Date: Wed, 20 Apr 2005 14:24:30 -0400
To: Dane Thomas
Subject: RE: The natives are restless...

all the bags are finally labelled with the recipients name and boxes ready
to ship to you.
Ups is scheduled to pick up tomorrow the 21st, 5 business days down to
Colorado gets them there on the 28th.
Hope that's o.k.?
anything else I can do?

Pat (Patti) McGibbon-

Jag backade lite i den här diskussionen, och såg det här som jag hade missat:

Dane, det är inte möjligt att dom bara producerar 300 väskor per år. Levnadsstandarden och prisnivån i Kanada kan inte skilja sig speciellt mycket från Sverige, och med det priset vi betalar så hade dom varit tvungna att tillverka väskorna i kinesiska fängelser för att livnära sig på ett sånt litet antal tillverkade produkter.
Dom måste mena 3000 väskor per år, det skulle innebära 11,4 väskor per dag/två sömmerskor +adminstration. Det går med ett nödrop att få ekonomi i en sådan verksamhet, men det går att leva på.
Daner skrev:
> de är 2 st. som syr väskorna
> och att hela produktionen ligger runt 300 väskor
> per år.

Här har du en som jag hade inte postat:

From: Pat from PAC Designs
Date: Wed, 13 Apr 2005 08:43:41 -0400
Subject: cc: bags shipping out

hi to you all, sorry this is a cc message but I wanted to let you all know that Dave and I have finally finished all the sewing on the current batch, we just have a bit of final assembly to do (turning the bags inside out,clipping on the wagging reflective, putting the hang tags on, etc.) and then we have to get the bags in the boxes, labelled and shipped out. We hope to get most of this current batch out the door by the end of this week. We made just over a hundred bags this batch (and only make about 350 a year), it seemed to take forever in getting our new digs set up, but we hope that our new location will eventually make our production times much quicker in the future.
An extra thanks for your patience in waiting for your bags, some of you have been waiting a little while and some of you have been waiting an eternity.
If you need your tracking number give me a mail or phone call and I will get it to you. Thanks again for you incredible patience,...

Pat (Patti) McGibbon-
PAC DESIGNS- "Built for Abuse...Engineered for riding"

Markus -
Jag antar att de har andra sätt att tjäna pengar.

Jag hoppas verkligen att dom har andra sätt att få in stålar, för dom tar på tok för lite betalt för väskorna.

Daner skrev:
> Markus -
> Jag antar att de har andra sätt att tjäna pengar.

Om jag har räknat rätt så borde väskorna vara påväg över atlanten vid det här laget. Daner, har du en statusrapport. Jag blir nipprig av förväntan. =)

Jag fick bekräftelse från frakt-killen i Denver att väskorna är där, och jag har bett honom att skicka allting hit. Mer information så snart jag har det!

PacDesigns väskorna kommer in till Arlanda kl. 17.30 10/05! Om det går som det gick med min senaste leverans det betyder att ni som bor i Stockholm kan hämtar väskorna hos Dr. Spoke fr.o.m. torsdag 12/05. Jag kommer att tar med dem som återstår med mig till Cykelprovardagen 15/05 på Fiskartorpet. Alla som inte har hämtats efter det kommer att skickas ut under v. 20.

OBS! Det går INTE att hämta ut hos Dr. Spoke, så kom till Cykelprovardagen på Fiskartorpet 15:e Maj för att hämta din väska. Ni som vill hämta i Stockholm efter 15:e Maj kan kontakta mig så att vi kan kommer överens om en tid och plats. Ni som vill att jag ska skicka väskan med post eller Bussgods kan kontakta mig. Jag kommer att kontakta alla som har inte hämtat ut efter Fiskartorpet.

Senast redigerad av en moderator:
OBS! Det går INTE att hämta ut hos Dr. Spoke, så kom till Cykelprovardagen på Fiskartorpet 15:e Maj för att hämta din väska. Ni som vill hämta i Stockholm efter 15:e Maj kan kontakta mig så att vi kan kommer överens om en tid och plats. Ni som vill att jag ska skicka väskan med post eller Bussgods kan kontakta mig. Jag kommer att kontakta alla som har inte hämtat ut efter Fiskartorpet.

Eftersom jag bor i Skåne och har stora mängder tentor de närmaste veckorna lär jag inte dyka upp på cykelprovarvardagen så jag antar att min blir skickad i v20?

Daner min behöver också skickas inga planer att komma upp till stockholm den närmaste tiden.

Hyfsat spänd över att snart få slänga väskan över axlen.

-Åke

Om du skulle få för dig att skicka den tidigare än v20 blir jag inte arg =)..

Hehehe, nä jag lovar att ta mig i kragen och vara lite tålmodig från och med... nu

Sorry about the huge image, but this way you might be able to find your own bag by reading the name that Patti so thoughtfully included on each tag:

PacDesigns%20for%20HappyMTB.jpg

One was "delivered" (collected by a Cykel City employee for a friend who lives out of town) before I had a chance to unpack them and take the group shot, but all of the rest are in this shot. Beautiful bags, but it is going to take me some time to figure out all of the straps and options and everything!

Dane: Stort tack, den här väskan var väl värd att väntas på. Jag är mycket imponerad av dom tekniska lösningarna, bärsystemet och kvaliteten på sömnad och material. Jag har aldrig sett en cykelrelaterad produkt som varit så välgjord. Många företag borde ta efter, speciellt med tanke på de priser man får betala för sämre tillverkade varor. Desutom är känslan av att ha en unik väska underbar. Jag hade utan att tveka betalt det dubbla priset.

Såna här produkter gör världen till en bättre plats att leva på.

De är galet snygga och (snåla) jag ångrar (snåla) mig hårt att (snåla) jag inte hoppade på shoppingtåget. Speciellt nu när min fula haglöfsrygga blir allt kassare. Speciellt nu när jag insett att jag nog klär bra i en sån där cykelväska. Speciellt nu när jag ser hur fina de är. RÖV.

Väskan är så suverän så jag tar den istället för ryggsäck på Italienresan imorgon. Om jag knölar ihop den så kan jag med lite tur och blind flygplatspersonal få den som handbagage..

Min i mittenraden, andra från höger.
Hämtade den hos Dane på Fiskartorpet igår och körde
första provrundan med last idag på morgonen; ett paket
mjölk, tenniströja, lunchlåda och några smörgåsar.
Känns bra trots att jag hunnit ställa in den riktigt än.
Trevligt att betala i förskott också, känns nästan som
en present nu när man fick den några månader senare.
Tack igen Dane!
/M

Väskornas ankomst matchade min födelsedag perfekt. Jag har också provcyklat den med lås, ombyte och middag för två pers. Sååååå smutt. Way to go Daner.

Kan bara hålla med. Åkte med en ryggsäck till Fiskartorpet och hämtade min väska. Stoppade sedan ner ryggsäcken i nya väskan och trampade hemåt. Vilken befrielse, väskan låg helt perfekt på ryggen. Synade väskan på kvällen, ett perfekt handarbete..
Tack Dane.
/Erik

SuperApe skrev:
> vad kostade den då? (det står säkert någonstans på
> de här 8 sidorna men...)

En Deluxe kostade lite över 1300:-, utan tillbehör.
/E

Den minst dyr (jag har inga billiga prylar) gick för just under en tusenlapp, den dyraste var lite över två tusenlappar inklusiv frakt, tull och moms.

I min väska låg ett par "Tube holders" som jag inte beställt. Har de hamnat i fel väska, någon som saknar dem?

Synade väskan i sömarna i går kväll, mycket välgjord och genomtänkt design.
Första resan, till jobbet nu på morgonen, med dator och lite småprylar i väskan. Sitter som gjuten, helt perfekt.
Kommer inte att sakna ryggsäcken den ersätter.

Tack Dane.

...och den godkändes som handbagage på Arlanda dessutom, trots att den är proppfull och över storleksgränsen. Perfekt. Nu får jag bara hoppas att Lufthansa inte slarvar bort min cykel eller dom ytterst fina människorna på lastningen inte tappar hojen ;-)

( det gick utmärkt att cykla Årsta-Centralsstation i morse med fullpackad väska. Jag har aldrig haft något bättre på ryggen.)

Inte helt oväntat så sitter den bättre ju mer fullpackad den är. Det enda jag stört mig på är att kardborrefästningen på locket sitter lite långt ner för att man skall kunna stänga väskan tajt när den är tom, men det är nog jag som inte lärt mig ännu.

Sluta med sånt där göra-oss-avundsjuka-snacket!
Vad tog ni för modell/storlek? Förstår att det varierar, men gissar att flertalet tog samma?

Ma vic:

Jag beställde Tube holders men har inte fått min väska än så jag vet inte om de är mina än.
Beställde i vart fall en svart Ultimate

-Åke

En riktig superväska, mitt bästa impulsköp på länge! Nu behöver jag bara en fungerande cykel också...

I min väska låg en toolpouch och två accessorystraps som inte jag beställt, ingår de eller är de någon som beställt som saknar?

Tack Dane!!!

/per

Snacka om att skruva upp förväntningarna för utbölingen som sitter i Skåne och dagdrömmer om sin bruna väska han inte fått än.
Nåja, den som väntar på något gott...

Väntar förhoppningsvis inte så länge till.

Tillbaka
Topp