Var finns ni???

Var finns ni???
Ahhh! Trådarkeologin firar nya höjder!

Iofs kunde jag tycka att ort skulle vara ett obligatoriskt inslag i profilen. Kunde vara till god hjälp i trådar som ”jag vill låna verktyg, ”stora yardsale, ”köp o sälj mfl....

Malmö Limhamn, btw.

Var finns ni???
Pfaff sa:
Raggamuffin sa:
Pfaff sa:

Iofs kunde jag tycka att ort skulle vara ett obligatoriskt inslag i profilen. Kunde vara till god hjälp i trådar som ”jag vill låna verktyg, ”stora yardsale, ”köp o sälj mfl....

Malmö Limhamn, btw.

I eller på?

I så klart. Det är ingen ö. Om inte man bör på Ön, förstås. ?

Tack, äntligen medhåll.

Var finns ni???
Raggamuffin sa:
Pfaff sa:
Raggamuffin sa:
Pfaff sa:

Malmö Limhamn, btw.

I eller på?

I så klart. Det är ingen ö. Om inte man bör på Ön, förstås. ?

Tack, äntligen medhåll.

Bor du i eller på dalen? I såklart. Limhamnsfolk är domma i huvvet.

Var finns ni???
jonte987 sa:
Eller heter det dum på huet?

Välj själv.

CB74710B-AE96-4594-B08B-D222EE5BBCBD.jpeg

Var finns ni???
Bengt-re sa:
På Sveriges tredje största ö.

det där är ett dimmigt begrepp. södertörn har nyligen upphöjts till den ö det egentligen är, bifurkationen i göta älv (hisingen) accepteras allmänt som ö, dvs landmassa omgiven av vatten.

men inte ännu bifurkationen i torne älv. och den landmassan är större än gotland.

Var finns ni???
kais01 sa:
Bengt-re sa:
På Sveriges tredje största ö.

det där är ett dimmigt begrepp. södertörn har nyligen upphöjts till den ö det egentligen är, bifurkationen i göta älv (hisingen) accepteras allmänt som ö, dvs landmassa omgiven av vatten.

men inte ännu bifurkationen i torne älv. och den landmassan är större än gotland.
Ett resonemang kring SCB:s definition av öar där bifurkationer också tas upp http://spraktidningen.se/artiklar/2016/03/en-o-eller

F.ö. är bifurkationen själva förgreningen och inte landmassan som, tillsammans med omgivande hav/sjö, begränsas av de två vattendragen som utgår från bifurkationspunkten.

Var finns ni???
GoranS sa:
Bengt-re sa:
Crossmax sa:
Bengt-re sa:
Skogling sa:

Inte ute och cyklar då?
Skogling är alltid ute och cyklar.

Jag har sett skogling under en bro. Så ibland cyklar han och ibland är han under broar.
Går det inte att cykla under broar?

Hmmm.. jo - oftast. Men det har jag inte sett så skogling göra så det är möjligen en kombinatorisk färdighet som han saknar?

Var finns ni???
Heissenberg gör mig lite förvirrad kring svaret på frågan då jag är extremt säker på att min fart just nu är väldigt låg.

Tillbaka
Topp