Var Happy bättre förr ??

Bikzz

Aktiv medlem
Var Happy bättre förr ??
Roligare trådar, annorlunda inlägg och kommentarer, mer socialt, Halloween-rides, crazy bilder, annorlunda trådar, var så kul att läsa allt och bli inspirerad ...

Numera är det bara pryltrådar, känns som det blivit tråkigare, har alla blivit PK och gamla stofiler, vad hände med "the fun Stuff" ?

Vissa spår av kul trådarkeologi på sistonen, finns det fortfarande hopp ??

Var Happy bättre förr ??
Det är också en fråga om säsong; när klockan ställs tillbaka till normaltid vaknar forumet oftast till liv igen. Nu är folk mest ute och cyklar.

/Morgan

Var Happy bättre förr ??

Bilagor

• barends8my.jpg
    barends8my.jpg
    29.3 KB · Besök: 72
Var Happy bättre förr ??
Morgan M sa:
Det är också en fråga om säsong; när klockan ställs tillbaka till normaltid vaknar forumet oftast till liv igen. Nu är folk mest ute och cyklar.

/Morgan
+1

Snart öppnar motionsloppen sina anmälningar med alla nojtrådar som följd. Det är dessutom snart dags att skaffa ny pendlare/byta till vinterdäck/gnälla på snöröjning. Och sen alla byggtrådar inför beach 2017.

Var Happy bättre förr ??
Onkel Ottos Karta, Tuva Cyklar, Witch-ride, Bra mat för en Date, Isvägen till Åland, RR Hall-of-fame, vinden i spinnings-hallen ......

Var Happy bättre förr ??
Bikzz sa:
Onkel Ottos Karta, Tuva Cyklar, Witch-ride, Bra mat för en Date, Isvägen till Åland, RR Hall-of-fame, vinden i spinnings-hallen ......

Fast det där är ju ändå inga supergamla trådar.

Krumbumballe, stämd av en happyit och +ANNAT. Där har vi "det var bättre förr"

Var Happy bättre förr ??
Det var bättre förr, ja. Bigmollo, Tille, Skogling och en massa galna trådar. Förutom galenskspen tyckte jag att kunnandet var bättre förr. Nu är det förvissa typ någon som bygger kolfiberramar men förutom det tycker jag att det är svårt att få hjälp med lite mer avancerade frågor. Dessutom är det nu färre ride reports och det är miljoner trådar som handlar om "första fs" eller "vilken mtb för nybörjare för 15K".

Så kalla mig gnällspik men jag hittar sällan något vägledande eller intressant här nuförtiden.

Var Happy bättre förr ??
Jag tror mer på att allt var mer svart eller vitt när man var yngre... Svårt att få samma engagemang hos någon vuxen i en enskild fråga som man kan få ur en tonåring... Givetvis speglar det även hur vi upplever det forum.

Lite luddigt, hoppas budskapet gick fram.

Var Happy bättre förr ??
castrello sa:
Det var bättre förr, ja. Bigmollo, Tille, Skogling och en massa galna trådar. Förutom galenskspen tyckte jag att kunnandet var bättre förr. Nu är det förvissa typ någon som bygger kolfiberramar men förutom det tycker jag att det är svårt att få hjälp med lite mer avancerade frågor. Dessutom är det nu färre ride reports och det är miljoner trådar som handlar om "första fs" eller "vilken mtb för nybörjare för 15K".

Så kalla mig gnällspik men jag hittar sällan något vägledande eller intressant här nuförtiden.

Om det var 15k åtminstone. Det är väl snarare 7k?

Var Happy bättre förr ??
Henrik_E sa:
Morgan M sa:

/Morgan
+1

Snart öppnar motionsloppen sina anmälningar med alla nojtrådar som följd. Det är dessutom snart dags att skaffa ny pendlare/byta till vinterdäck/gnälla på snöröjning. Och sen alla byggtrådar inför beach 2017.

Glöm inte dödsgruset! Detta sataniska påfund.

Men jag måste hålla med om att det varit på tok för många liknande köptrådar senaste tiden.

Var Happy bättre förr ??
Jag tror jag har lösningen...

Kategorier, men omvänt... Jag vill ha möjlighet att snabbt själv kunna skapa och sortera. Mer likt en mail :)

*chips chips chips *

Var Happy bättre förr ??
Jag förstår ibland varför eldsjälar likt pippiw inte orkar med detta forum, det finns många negativa och mörka sidor här.
Tror det bidrar till att folk öppnar sig mindre helt enkelt, forumet blir torftigt.

Var Happy bättre förr ??
castrello sa:

Jag saknar nog mest när bigmollo, tille och skogling tramsade som mest, men de blev väl vuxna de med. Nåt som har blivit bättre är att hetsen kring vätternrundan försvunnit, det var ju helt sjukt under några år med alla subgrupper. Tyvärr har det delvis ersatts med cykelvasan-trådar, ungefär lika spännande att för 1000e gången diskutera thunder burt vs race king...

Var Happy bättre förr ??
Om vi raderar allt som kom efter förr så blir det ju bara förr kvar och allt blir bättre igen. Så det är bara för admins att börja radera!

Var Happy bättre förr ??
Välkommen till utvecklingen av alla forum i universum. Börjar som gemytligt kompisgäng med mycket humor. Fler söker sig dit och nybörjarna ställer frågor. Helt plötsligt börjar folk bli kränkta av intern humor, politik eller annat och snart har alla anpassat sig.

Jag tycker dock happy är OK (förutom att prata politik är helt omöjligt), värre är det på sporthoj som började för oss idioter som gillar korkat snabba motorcyklar och att använda dem. Idag är det 75% moraldebatt om hur fel det är att köra för fort och fördelarna med reflexväst. VI har långt kvar här innan vi sjunker lika lågt.

Var Happy bättre förr ??
staine sa:
castrello sa:

Om det var 15k åtminstone. Det är väl snarare 7k?

Är på jakt efter en touringcykel och då snackar vi inte någon sketen dussincykel för 80-90 kkr utan det här ska vara en high-end-cykel. Tänker mig att det kan sluta på en kvarts mille. Ska vara extremt hållbar och lämplig för tung packning. Maxvikt 4,5 kg inklusive allt. Hjul med kolfiberfälgar som är minst 80 mm höga, gärna dischjul därbak. Alla lager ska vara keramiska. Packväskorna vill jag ha kevlarförstärkta s.a. de tål lättare beskjutning. Inbyggt fram och baklyse som ger minst 20000 lumen är ett krav och de ska drivas med navdynamo.

Var hittar jag denna tingest?

Tillbaka
Topp