Var hitta en fox34 billigast?

Rompa

Aktiv medlem
Var hittar jag en sån här billigast?

FOX 34 STEP-CAST FACTORY FLOAT FIT4 29“ BOOST MTB SUSPENSION FORK 120 MM / 51 MM OFFSET

Har för mig att bike-components hade bra rea på gafflar för ett par veckor sedan när jag beställde.
Kolla deras sida

Jag funderar på att byta gaffel på min Epic till en 120 gaffel.

Antingen en fox34, eller en RockShox sid wc som jag byter airshaft i.

Funderade länge på att byta airshaft i Braingaffeln, men den klarade inte 120slag, därför får d bli en vanlig gaffel.

Lingon sa:
Rompa sa:
Var hittar jag en sån här billigast?

FOX 34 STEP-CAST FACTORY FLOAT FIT4 29“ BOOST MTB SUSPENSION FORK 120 MM / 51 MM OFFSET
Skall du stök-trimma epic:en? ;)
https://www.bike-discount.de/en/buy...ote-2pos-adj-fit4-tapered-kabolt-boost-740849

Måste kitta upp den lite , och nya Sworks Epic Evo har shimano och d vill ja inte ha då d är sram på den andra hojen...
Måste ha den lite mer specifik för Ceres nästa år då vi ska åka lite fortare ;)

Byggde själv min epic med ovan gaffel dvs factory stepcast 34an och är mer än nöjd, kitade den även med en 150mm transfer dropper.

Bilagor

• 1669C46A-D3D7-44C7-8122-E154ACF0642F.jpeg
    1669C46A-D3D7-44C7-8122-E154ACF0642F.jpeg
    745 KB · Besök: 50
DawWwes sa:
Byggde själv min epic med ovan gaffel dvs factory stepcast 34an och är mer än nöjd, kitade den även med en 150mm transfer dropper.

Väldigt vackert!!!
men du gillar den känslan som blev? jag har ju kört med Brain under flera flera år och jag gillar det, men vill ha lite mer slag.

Bilagor

• IMG_2262.JPG
    IMG_2262.JPG
    245.4 KB · Besök: 24
DawWwes sa:

Jag börjar mer o mer fundera på en RS Sid med 120slag. Varför tog du fox34? Jag hajar ju att det är en skitfin gaffel, men vad hade du för argument? :)

Rompa sa:
DawWwes sa:
Jag börjar mer o mer fundera på en RS Sid med 120slag. Varför tog du fox34? Jag hajar ju att det är en skitfin gaffel, men vad hade du för argument? :)

Har väll egentligen inga argument men i och med att att 19 ramen kom, släpptes även den nya 34an med ”stepcast”. Med tanke på att det är den lättaste 120mm på marknaden så kändes det rätt för att testa. Än så länge kan jag säga att det är den skönaste gaffeln jag kört på samt att epicen gör sig extremt bra med denna om man både vill ha stök o grus.

Har även den nya braindämparen, tveksam om jag någonsin kommer byta.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp