Var kan man köpa en Look?

Adert

Medlem
Ja, som titeln säger, var kan köpa en Look cykel? ;) Kollar på Look:s hemsida och de listar inte en enda återförsäljare i Sverige, och ingen av webshoparna jag känner till har dem (?)..

Tackar för tipsen, tyska (web)handlare tar jag gärna fler tips på, (såg swinnterton med men de skickar inte cyklar utomlands enligt deras fraktinfo)

Nu får jag väl fan för att det är reklam, men med tanke på rubriken i tråden, samt att jag inte är inblandad i verksamheten, hoppas jag att det är ok:

Om allt går som det ska, kommer Lepidus att börja med e-handel under hösten. Inget konstigt med det. Men de har också som ambition att man ska man få sin Look med personlig leverans, över hela Sverige. Så vid leverans får man hjälp med montage och inställningar, i sitt eget hem.
Kul med lite nya grepp tycker jag!

Look 765 Gravel RS

Bilagor

• IMG20220312101611.jpg
    IMG20220312101611.jpg
    315.7 KB · Besök: 161
En liten varning!
Jag gjorde misstaget att köpa en Look 675 ram till ett bygge. Deras unika lösning av styrlagret fungerade inte. Hur jag än justerade och spände så blev skiten glapp efter ett par turer.
Jag har två gånger kontaktat Look i Frankrike angående detta. Deras första svar var att jag nog behöver köpa ett nytt styrlager för att det är slitet. Till en ram som gått fem turer!!!
När jag formulerade mig lite skarpare blev deras andra svar att de aldrig haft problem med sina lager. En sökning på internet visar på det motsatta.
Det är möjligt att dagens Look har en uppdaterad lösning på styrlagren men jag höjer ändå ett varningens finger för usel kundservice.

En liten varning!
Jag gjorde misstaget att köpa en Look 675 ram till ett bygge. Deras unika lösning av styrlagret fungerade inte. Hur jag än justerade och spände så blev skiten glapp efter ett par turer.
Jag har två gånger kontaktat Look i Frankrike angående detta. Deras första svar var att jag nog behöver köpa ett nytt styrlager för att det är slitet. Till en ram som gått fem turer!!!
När jag formulerade mig lite skarpare blev deras andra svar att de aldrig haft problem med sina lager. En sökning på internet visar på det motsatta.
Det är möjligt att dagens Look har en uppdaterad lösning på styrlagren men jag höjer ändå ett varningens finger för usel kundservice.
Hej, antar att det är Look 765 du menade här? Var det RS Gravel? Gammalt inlägg men löste det sig med styrlagret?

Nej, jag menar 675.
Jag har fått hjälp att skapa en tunn bricka till styrlagret som gör att mer tryck sätts på lagret.
Montering av cykeln kommer att ske till våren. Vi får se hur länge det funkar innan det glappar igen.
Jag är skeptisk.
675-light-red-glossy.jpg

Tillbaka
Topp