Var köpa fäste till philipslampan?

Novisen

Medlem
Inte nog med att någon tjuvade cykeln, de lämnade inte ens kvar fästet till lampan! Var får man tag på ett fäste billigast? Är det Tuskland som gäller?

Jag googlade lite snabbt, men hittade den bara i lager på ett ställe & de skickar inte till Sverige, tyvärr. Jag har sålt mina båda Philips SafeRide & alla fästena följde med, så jag är inte heller till någon hjälp.

Jag skulle tro att en annons på Köp & Sälj skulle vara värt ett försök! :)

Frid!

De kan nog vara svåra att hitta nu när produkten utgått. Skriv ett mail till Philips och klaga på det nyare fästet, då får du ett nytt av gamla sorten inom en vecka på posten. Eller kanske säga som det är?

Mvh
Magnus

Miracle skrev:
-------------------------------------------------------
> rikard skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > edit: googlade fram detta:
> >
> http://xtremelights.co.uk/saferide-led-bikelight-h
>
> > andlebar-holder.html
>
> Jo, det är samma som jag hittade. Tyvärr så
> skickar de inte grejor till Sverige, om jag fattat
> rätt.

Texten "Fast worldwide delivery" högst upp på sidan ger ett lite annat intryck, men Sverige fanns visst inte med i listan över mottagarländer vid checkout. Grymt skum sajt i övrigt så det är väl iofs lika bra.

Har en Philips sen innan. Köpte en n+1 cykel, o då måste man ju shoppa lite grejor till den. Blev bl.a annat en liten lampa från Cannondale. Blev lite trångt med det fästet, byggde framåt mot handbromsvajern. Testade då med ett gammalt fäste till Philipsen, och si, det passade.

Så, som en nödlösning kanske det skulle passa med ett fäste för Cannondalelampan jag testade lite, fästet på lampan är liiite bredare, men det är bara "yttre måttet" på skenan. Om man hyvlar typ en halv millimeter på var sida kan det gå. Som sagt, en nödlösning.

Novisen skrev:
> Skit. Skall skicka mail till Philips och håller tummarna.

Vart mailade du och återkopplar du när du fått svar?

Jag och flera med mig har fått nya fästen genom att kontakta Siemens via deras kontaktformulär för service. Jag fick aldrig något svar, men nytt fäste på posten.
Mvh
Magnus

Jag har ett fäste över om nån vill ha, kostar ett stycke "dagens goda gärning", skicka PM.
EDIT: Har ett oanvänt Gen-2 fäste kvar också, den ledade varianten. Det fasta Gen-1 fästet är tingat.

Min lampa ligger numera i ett igenvuxet vattenfyllt dike efter att ha fallit av i 40 knyck. Inget fel på fästet dock, det vart trångt med nya Garmin-fästet och jag klickade inte i lampan ordentligt tydligen.

Senast ändrad:
Har mailat Philips, blivit omdirigerad ett par ganger för att slutligen prata med supporten. Hoppas de har fästen I Holland, i sverige finns Inga på lager I alla fall.

Ett tips är att fråga Rosebikes svensk/finska representanter i den officiella "Rose-tråden".
Rose har ju sålt en hel del Philips-lampor och de kan kanske få tag på ersättningsdelar.

Intressant tråd, jag tänkte precis fråga samma sak eftersom jag har råkat ut för något liknande. Min frus cykel, inklusive lampfäste, har blivit stulen så nu har vi två lampor men bara ett fäste.

Idag fick jag tråkigt svar från Philips. Alla fästen är slut och de finns inte längre att få från dem som reservdel. Många som efterfrågat dem också.

Träligt, tur att jag hann köpa ett extra för ett par år sedan så man slipper hålla på och flytta mellan hojarna. Kollat eBay?

Tyvärr är fästena så dåliga att de gärna självdestruerar över tid, huset tycks kunna hålla mångdubbelt längre. Det gamla cateye-fästet var betydligt bättre, sitter man på en sån kan man flytta över det, vilket är gjort på en av de batterimoddningarna som finns på nätet.

Fästet på lampan sitter väl bara med två skruvar. Kanske dax för någon 3D printare att erbjuda sina tjänster i denna tråden? Borde inte vara så svårt om man kan.

MVH
Magnus

Jag har skickat tillbaka en Philips saferide 40 för att den var blev knasig nu när jag skulle se hur den mår inför hösten.

jag har därför en hållare över...i området sthlm

pma mig..,

Om det är det enda som finns att tillgå så är det väl bättre än inget? I vilket fall bättre att köpa detta för 8:90 än att köpa saferide 40 för 35 och få med samma fäste. Eller hur?

Det finns dem som fyllt kulledsfästet med epoxy och är nöjda så.

MVH
Magnus

Problemet löst, tack JöB och alla andra väldigt vänliga. Nu skall jag bara hitta en cykel att sätta fästet på också, kan bara inte bestämma mig för vad....

Novisen skrev:
> Problemet löst, tack JöB och alla andra väldigt
> vänliga. Nu skall jag bara hitta en cykel att
> sätta fästet på också, kan bara inte bestämma
> mig för vad....

Enkelt, starta en ny tråd med rubriken 'Vilken cykel passar egentligen bäst till Philipsfästet?'

jonja skrev:
> Novisen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Problemet löst, tack JöB och alla andra
> väldigt
> > vänliga. Nu skall jag bara hitta en cykel att
> > sätta fästet på också, kan bara inte
> bestämma
> > mig för vad....
>
> Enkelt, starta en ny tråd med rubriken 'Vilken
> cykel passar egentligen bäst till
> Philipsfästet?'

:D

Tror du det kan finnas någon på forumet som I så fall blivit av med sitt fäste och numera har en cykel over då? Eller är det för mycket att hoppas på kanske.... ;) :D

Något nytt om philipsfästena? Kan man få tag i dom någonstans? Båda mina fästen är borta. Det ena plockade någon bort från styret, det andra försvann när cykeln blev stulen...

John Blaze sa:
Fyllde i e-postformuläret "Belysning för konsumentmarknaden" (http://www.philips.se/content/B2C/sv_SE/support-home/support-contact-page.html). Blev uppringd av en kille på philipssupporten, sedan kom ett nytt fäste med posten. Tummen upp till Philips!

Jag testade samma sak igår och svaret jag fick var att de inte har några fästen som reservdelar tyvärr.

Här är ytterligare en med samma problem som har gjort en design för 3D-printing: https://www.thingiverse.com/thing:2624093

Det hade varit kul om någon kunde göra det ultimata fästet för såna här saker, sen skulle man kunna printa ut adaptrar till alla möjliga lysen och annat. Alla fästen till lampor jag själv har testat har varit skräp, inklusive denna Philips, det funkar dock. Möjligen att fästet till min Hope Vision R4 skulle kunna vara det ultimata iofs, det har en trevlig bajonettfattning.

Trådbump!

Någon som hittat ersättningsprodukt eller har pensionerat sitt lyse och sitter på en extra hållare?

Frid!

Tillbaka
Topp