Var köpa Formula DC-140-F framnav, eller reservdel?

MarcusEWR

Medlem
Hej! Jag köpte en Scott Scale RC 20 begagnad och först nu när jag tog av framhjulet märker jag att det saknas en distans/bricka på ena sidan. Förre ägaren är oförstående och cykelverkstaden säger att ”du måste köpa ett nytt hjul”. Så nu hoppas jag på forumets hjälp att hitta en lösning.
Den inringade delen är vad som saknas:
IMG_0230.jpeg

Det är alltså en Formula DC-140-F QR som sitter på en https://www.cykelkraft.se/scott-scale-rc-20-rigid
Och så här ser det ut i verkligheten:
image.jpg

Och ja, lite märkligt att hjulet roterade utan problem när denna del saknades men det går att klämma fast hjulet ändå. Delen kan inte ramla av QR:en om du inte gängar av den helt, vilket jag inte gjort.
Tacksam för hjälp så min son kan få cykla igen!

Hände några stycken på happy att den blev kvar i plastdkyddet som som satt på vid leverans. Några slängdes innan det upptäcktes. Väldigt tråkigt

Det är inga speciella krafter som drar i det där va? Borde vara ganska lätt att skriva ut.

Hittar tyvärr ingen butik som säljer Formula nav i Sverige och ingen alls som skulle sälja bara en end cap. Tänker mig att det kan funka med annat märke om dimensionerna är hyfsat nära…

Jag hade tagit bort den andra endcapen och bett någon svarva en ny. Inga större precisionskrav på den och relativt simpel att tillverka.

Det finns ju endcap att köpa men svårt att se på bild om de passar. Finns de i butik är det väl hanterbart

Annars kan det vara nytt hjul så det går att cykla. Tyvärr.

Tillbaka
Topp