Var köpa Stevens cykel ?

pellemtb

Medlem
Var köpa Stevens cykel ?
Hej !

Är på jakt efter en Stevens cyclo cross men hittar inget bra ställe att köpa den på.
Borde ju finnas någon tysk internet butik som säljer den.
Mvh /Pelle

Var köpa Stevens cykel ?
Jag bumpar den här tråden. Bor inte i Stockholm, så Norvelo känns inte så aktuellt (speciellt inte med tanke på att deras hemsida inte är det bästa jag sett). Vet någon om det går att beställa Stevens på nätet någonstans, eller hur har ni som har Stevenscyklar köpt era?

Försökte kontakta dem via deras kontaktformulär på hemsidan, men de har inte svarat än och jag vet inte hur länge jag skall behöva vänta på att eventuellt få ett svar.

Var köpa Stevens cykel ?
Det finns vad vitt jag har förstått ingen svensk agentur längre.

/E

edit:
Så här gjorde orbeamartin i en anna tråd.
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1747780/1798855#msg-1798855

"Postat av: Orbeamartin (Dölj användarens inlägg)
Datum: den 19e januari

Då dom är utan generalagent i Sverige så mailade jag direkt till Stevens och frågade hur jag skulle göra. Då dom egentligen har dom som policy för sina återförsäljare(tror jag) att ej sälja på postorder till andra länder än där dom håller hus så är det ju ett svårt läge. Men Stevens tyckte att jag bara skulle testa runt och se om det var någon som ville skicka till sverige och då hittade jag www.radsport-smit.de i Tyskland som tyckte, ok säger Stevens så så borde det vara grönt att skick,a så i mitten av feb dyker förhoppningsvis Vapor crossen upp och sen i April är det jul igen då 29" beräknas skickas. 4000 euro inkl 2st frakter tycker jag är riktigt ok pris med."

Senast ändrad:
Var köpa Stevens cykel ?
Ah, tack så mycket för den biten info! Hade sökt en del, men uppenbarligen lyckats missa det inlägget från Orbeamartin. Kul att det även där var Vapor som hade beställts (det var precis den cykel jag sneglat på). Ser ut att vara en riktigt, riktigt trevlig hoj!

Nu skall jag bara överväga om det är mer värt att vänta på 2013 års modell (Racing Ralph istället för Rocket Ron, Shimano CX 75 Disc istället för Avid BB7 Road Disc samt intern vajerdragning), eller rent av se om jag kan få 2012:an till reapris.

Tillbaka
Topp