var köpa tub-cx däck?

SuperApe

Aktiv medlem
var köpa tub-cx däck?
Är det mågon på detta emineneta forum som vet vart vända sig för att för en liten slant kunna lägga rabarber på cx-däck för tubfälg?

var köpa tub-cx däck?
Började med tubdäck redan vintern 96, i samma veva som jag la av med joggingsulor. Lyckades lägga av redan 98 dock, men har nu fått flashbacks nu.

(SS-bÜgget börjar klarna i dimman (=tanken))

var köpa tub-cx däck?
http://www.store.yahoo.com/cyclocrossworld/tubulars.html

cyclocrossworld_1859_791926

cyclocrossworld_1860_3237489

cyclocrossworld_1860_3426571

cyclocrossworld_1860_6764489

var köpa tub-cx däck?
Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> Du fick en mini-Metaxa av mig i lördags.
>
Tjena!

Du är en mycket ond man.. Med gott sinne.. Den gick bra att göra sås på iallfall.. och några droppar efter maten..

var köpa tub-cx däck?
Billiga var de väl inte direkt i Falun heller om jag inte minns fel, tänkte att det var bra att jag har kanttråd:-) Även fast de kostade 380 tror jag styck.

var köpa tub-cx däck?
Tjena!

=David.. Du menar samma cykel som vann De Brouwerij Pokaal..
och dessutom var det ett rätt lågt slag då phil bröt p.g.a förkylning och inte p.g.a. däcken..

var köpa tub-cx däck?
Öijer skrev:
> Man skulle haft lite kontakter så man kunde få
> köpa sådana där däck som dom flesta proffsen kör
> på..
>

har för mig att de flesta kör på
Dugast som också har webstore, från det facila priset av €66
Dugast

Perry

var köpa tub-cx däck?
De där Dugast däcken är tydligen rätt legendariska! Priserna på däcken som världseliten kör på är många ggr högre då de specialbeställs och anpassas för varje typ av bana och åkare!
Läste nått i en blaska om en tidigare CX mästare som tydligen missade segern då han valde att körda på standard däck och lade pengarna på att serva/köpa ny husbil istället!

var köpa tub-cx däck?
Tim skrev:
> eller gör som proffsen.. lätta lvg tubdäck.. med
> limmat mönster.

Eller så skiter man i mönstret och vinner etapper i lera ändå
jlarsson6lo.jpg

var köpa tub-cx däck?
erik h skrev:
> Kan man säga att den motorn ska lukta ammoniak?

Alla som gillar att röka crack på fixie ska bara ha. Samt alla som ekrar irr-hjul på fyllan.

Senast redigerad av en moderator:
var köpa tub-cx däck?
örgelgörgel skrev:
> Näää, alla som har basso rejsers borde få smisk på
> skinkan

Jag fick smisk på skinkan. Rejält. I en högerkurva av grus. Mmmm, skönt med skrubbsår.

var köpa tub-cx däck?
=David skrev:
> Jag vill ha. Snabel.
>
> Mvh David

1) köp ett tubdäck
2) klipp av det
3) klistara fast ena änden på lämlpig plats på kroppen
5) profit :-)

/Magnus

var köpa tub-cx däck?
Den där Kuips-hojen blev jag kär i.
Den med ett par zipp...

Har Cyklig sådana? Eller tar dom in? Någon som vet eller måste jag mejla och fråga? :-)

Perry skrev:
> Cross säsongen är tydligen igång i Belgien
> Bilder:
>
> "Inte Bromsa Bara Söra"
> ES

var köpa tub-cx däck?
Väcker denna, vill åt ett par all-round CX-tuber att tävla på. Vilka ska man gå för och vart köper man? Budget gärna under 1000kr per tub.

var köpa tub-cx däck?
Karlsson kanske? Finns Dugast på SportSpec oxå. Vad du ska ha beror lite på vad du prioriterar i grepp vs rull vs bombproof osv.
(I den mån jag kan ge vettiga råd om sådant :-) )

Edit: Ribble kränger Tufo Primus för £14 Allroundmönster och i princip oförstörbara, inte kan ruttna och svarar bra på ”gucka” då de är tubeless tubular - men de rullar rätt dåligt då de inte är Flexusmodellen.

Senast ändrad:
var köpa tub-cx däck?
Hej,

Cykelgross i uppsala har bra sortiment av tubdäck. De har dock stängt webbutiken, men ring dem och fråga så kan det säkert lösas.

Mvh Rolf

var köpa tub-cx däck?
I ordning: Bombproof, grepp, rull. Kanske med lite optimering för SM i Varberg. Men kommer inte orka byta inför nästa säsong. Lite skeptisk till Dugast, min uppfattning är att de håller typ ett race.

var köpa tub-cx däck?
Tufo flexus primus skulle nog passa, och de fastnar bra med tejp. Tyvärr vet jag inget i GBG som har dom (men hör med Mattias). Finns på racedepån i falköping och de skickar ju, men det är ju snart vcx..

Tillbaka
Topp