Var köpa vajer för hänglås?

Botanic

Medlem
Jag är ute efter ett vajerlås på runt 2 meter.
En sån där oftast grå vajer med plasöverdrag med öglor på båda ändarna. Vajern ska vara minst 50mm.
Har inte sett såna på Clasohlsson, Biltema...
Finns dom inte längre?

PS. Jag är fullt medveten om att en sån går att klippa sönder med en vanlig avbitare om man har tålamod.

Botanic skrev:
-------------------------------------------------------
> Vajern ska vara minst
> 50mm.

Hoppas du menar 5mm. Satan, vad tungt det skulle bli annars :D

Skeppshandeln här gör sånt på beställning. Borde finnas firmor på andra ställen som också sysslar med det. Det borde väl dock finnas att köpa såna du beskrev fortfarande? :)

Jag fick gjord en ca 50cm lång 2mm wire med öglor i ändorna för att låsa fast moppehjälmen med. Funkar bra.

Menar du att wiren ska vara 50mm tjock? Ska du låsa båten?
Om du kan nöja dig med en smalare så har ABUS en plastad wire på 8mm tjoclek, längd 200cm och en 12mm tjock, längd 120 cm.

En cykelaffär eller en låssmed är dom ställen som omedelbart ploppar upp i mitt huvud.

( och som du säger, min ABUS-wire klipptes på några minuter)

Såna vajrar har jag sett nyligen på ovan nämda ställen så det kan du köpa.

Såg i nya Classe O katalogen att dem tagit in det vajerlarm som jag använder till lillsnurran och det har ett fäste för ramrör så då har du både lås och larm i samma enhet, det har även rörelsesensor så det lär funka.

Det låter j**ligt illa när man testar det så buset lär inte vilja stanna kvar om dem dragit igång det, och det går igång om dem klipper vajern eller sliter/ruskar på cykeln!

Bra va?

Bosse

Det finns nåt som kallas för säkerhetsvajer som används inom teater och showbusiness som är 6mm plastad i all världens längder.
Funkar som tillfälligt lås för häkta fast saker men ingalunda säkert.
Kolla i din stad efter närmsta ställe som hyr ut
ljud och ljusutrustning och fråga dom. Ska inte kosta så många kronor.
/Janne

Järnaffärer brukar ha på metervara.. sen bara några lås till att bygga öglor.. Fixade några meter till att låsa fast windsurfing utrustningen på den tiden det begav sig..

Jag vet inte vad jag tänkte på när jag la till den där nollan efter femman. 5mm räcker nog.
Får gå runt i några cykelaffärer och spana lite mer. Tack för tipsen.

Tillbaka
Topp