Var köper man Downhill skydd kläder osv?

cubefritzz

Aktiv medlem
Hej,

Jag har varit inne i flera år och kollat runt på Chainreactions hemsida men har inte vågat beställa något, då jag är osäker på storlekarna. Jag vill köpa knä & armbågsskydd och ryggskydd och en downhill hjälm. Jag är ca 172 lång väger runt 69-70kg och köper medium på alla skjortor, till t-shirt, jag är smal osv. Kan någon rekommendera mig något på vad jag skall köpa i rätt storlek? Skicka gärna länk till rätt grej så att jag vet. Färger som jag gillar är SVART. Helst svart på precis allt från hjälm samt samtliga skydd.

Jag är oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta. Är osäker på vad jag skall köpa!

Skydd köper du med fördel där du kan testa dom om du nu inte råkar veta exakt vad du är ute efter och hur det passar. En t-shirt är ju bara en t-shirt och det sitter oftast som en t-shirt brukar sitta. Skydd är lite mer petigt, det ska skydda, det ska vara bekvämt, det ska sitta kvar utan att hasa ner eller glida upp o.s.v.

Vart bor du då människa? Det finns ju lite olika butiker beroende på var i landet man befinner sig. MTB store i gbg tycker jag har ok grejjer. Inget våldsamt utbud, men d dom har e bra.

Tack Hagman, Jag bor på västkusten och priserna hos MTB store i GBG är ungefär som på chainreaction. Det finns ingen anledning att handla på chainreaction? Då skydd är så viktigt med andra ord som jag förstått det och man måste kunna prova så att de sitter bra. Jag tackar verkligen för tipset och jag kommer besöka butiken =).

I Åre så har nästan alla sportaffärer skydd för DH_cykling, ett tips om man skall hit är att köpa när du är här, priserna är ganska lika de som är på CRC, finns lite mer olika valmöjligheter på nätet dock, men som sagt, svårare att testa om de passar.

Tillbaka
Topp