Var ska man cykla runt Oknö?

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
Tips på mtb runt Oknö.
Kanske finns massa fräna hällar eller nåt annat kul. Sen vanliga vandringsleder å mtb spår. Eller om nån hittat däromkring å vill guida nästa vecka?
Screenshot_20230719-202757.png

Tips på mtb runt Oknö.
Kanske finns massa fräna hällar eller nåt annat kul. Sen vanliga vandringsleder å mtb spår. Eller om nån hittat däromkring å vill guida nästa vecka?Visa bilaga 639504

Tjena!

Ta dig till Blomstermåla och in till Långehälls fritidsområde. Där finns det markerade stigar så det räcker och blir över. Tre gölar är en riktigt bra runda.

Skärgårdshällarna lyser med sin frånvaro så långt söderut, då måste man upp till Oskarshamn och norrut.

Bor tyvärr sex mil från Blomstermåla, och semestern är slut, så har lite halvlurigt att hinna upp och guida nästa vecka. Annars hade jag gärnat dragit runt dig.

Som kuriosa kan jag nämna att Thomas Wassberg, Benny Kolberg, Jan Ottosson, Thomas Eriksson samt Hans Persson, som är från Blomstermåla och som vann Vasaloppet 1984, tävlade några år i Långehäll under några snöfattiga år. En vardagkväll fylldes elljusspåret med den svenska skideliten och vi som slet i den 2,3 km ganska kuperade slingan fick se våra banrekord slås med råge. Hasse Perssons pappa var en av flera som på ideell basis skötte om anläggningen och klubben. Huruvida Gunde Svan var med har jag tyvärr glömt.

Tjena!

Ta dig till Blomstermåla och in till Långehälls fritidsområde. Där finns det markerade stigar så det räcker och blir över. Tre gölar är en riktigt bra runda.

Skärgårdshällarna lyser med sin frånvaro så långt söderut, då måste man upp till Oskarshamn och norrut.

Bor tyvärr sex mil från Blomstermåla, och semestern är slut, så har lite halvlurigt att hinna upp och guida nästa vecka. Annars hade jag gärnat dragit runt dig.
Låter ju bra finns det några vandringsleder mm som är bra längst vattnet då?

Tillbaka
Topp