Våra Fixie hojar!

Våra Fixie hojar!
Lofi skrev:
-------------------------------------------------------
Håll tummarna.

Ok vi håller tummarna.
Fin hoj! Du är snitsig med maskeringstejpen.
Men vad ska du ha den till? Det ser ur som det är utväxling för skog men hjul för väg.
Eller är det stans första ........ polohoj!!

/M

Våra Fixie hojar!
Sådär, tentan gick nog bra och nu ska jag softa lite. Ja vad ska jag ha hojjen till....först byggde jag den bara för att man kunde göra barspinns med den och det va ju kul, sen hade jag en ide hur jag kunde använda lite färger jag hade i källaren och denna BMfiX blev resultatet. Utväxlingen är 32/15 så den funkar helt klart på polon och kanske lite cruising och trick men definitivt ingen sprint.

Våra Fixie hojar!
Min Bianchi som den sag ut for nagra manader sedan. Numera i lite annan konfiguration...man maste ju grejja.

mybike.jpg ht=482

Edit: Stava

Senast redigerad av en moderator:
Våra Fixie hojar!
Lofi skrev:
> Det har byggts så mycket fina hojar på siståne
> så jag har fått lite kreativ obalans = ideer +
> inga pengar. Men jag tog och gjorde det bästa av
> saken och tog vad jag hade = cykeldelar +
> maskeringstejp + färg och satte igång. Detta
> blev resultatet.

Satan i gatan, den där hade jag ju helt missat. En av de snyggare jag sett på länge. Grymt paintjob.

Våra Fixie hojar!
Kul att nu gillar hojen men oj vilket ansvar. Nu ska jag ut och cykla en sväng men visst kan jag göra en liten guide om hur JAG gör det. Sen får folk självklart göra hur dom vill, jag har inga åsikter om vad som är rätt eller fel....tror jag ;-)

Våra Fixie hojar!
Stulen fabriksfixie!

Hej

Jag är nybakad medlem men har lurkat länge på andra avdelningar.

För drygt en månad sedan köpte jag en Kona Paddywagon på Sportson Kungsholmen, Sthlm. Den var demo:ad och jag fick ett bra pris. Efter 10 dagar blev den snodd vid mitt jobb i Gamla Stan. Den är så gott som standard (hann inte göra så mycket). Jag skulle uppskatta om ni ville hålla lite utkik. Visserligen är väl just ni på detta forum minst sannolika att köpa just den cykeln, men ändå ni har koll. Jag har ramnumret så om någon ser att en liknande försöker säljas vore de fint om jag kunde dubbelkolla.

Tack tack.

Våra Fixie hojar!
Efter den efterlängtade premiärturen med den nya utväxlingen och den nu för tiden så happykorrekta och även lagliga frambromsen. Fiffigt med flip/flopnav, den gamla cogen sitter kvar för grusvägsrace ála TdR. Att jag ens har kört med 42/18 fattar jag inte ens.

En fråga dock. Styrlagret har ingen starnut utan en expander som på kolfiber gafflar. Spänner man verkligen lagret på ett bra sätt bara genom att skruva på den?

* Gear Ratio 2,94 (44/15)
* Skid patches 15
* Gain Ratio 5,7
* Development 6,3 meter

DSC00041.JPG ht=544

Våra Fixie hojar!
Sunkmaster2000 skrev:
> Min tvåväxlade bianchifixie, ska sätta på
> clipspedaler snart

Är det konstigt foto eller är muttern helt sneddragen på sista bilden?

Våra Fixie hojar!
Titta noga så ser du en anläggningsyta till på muttern, då ser den rak ut...

Edit: Enligt mig iaf.. om det nu ens var det du menade =)

// Patrik

Våra Fixie hojar!
sideburn skrev:
> Titta noga så ser du en anläggningsyta till på
> muttern, då ser den rak ut...
>
> Edit: Enligt mig iaf.. om det nu ens var det du
> menade =)
>
> // Patrik

Jo, ser det nu. Hehe, tur det. Var rädd att någon skulle skada sig ordentligt annars :)

Våra Fixie hojar!
Har inte vart inne och uppdaterat mig själv här på länge. Måste säga att det har trillat in riktigt många sjuukt fiina hojar!! Såg att jag inte längre är ensam Leader-ägare heller ;) Var första dagen på nya jobbet idag, ska börja pendla från Vällingby till söder (Rienstjärnas gata) i morn. Hål span efter den blåa Leadern ;D

Såg så sjukt många fixies i Philadelphia förra veckan. Jag hade ju ingen kamera med mig tuvär =( Snackade med ett gäng budare som hängde runt Central hall. Var riktigt sköna snubbar! De skulle ha en, som dom beskrev det, "riding through bad hoods night" när jag var där. Var nog tur att jag inte hängde på.. New Jersey's slum är inte så kul.. (Killadelphia)!

Våra Fixie hojar!
Vårpiffa hojen och det blev en ny färg. Guld!
Den glänser rätt bra i vårsolen, kanske lite dumt nu i efterhand. Men när jag fick på färgen förstan gången kändes det rätt. Får se hur långe den håller.

golden.jpg ht=497

Våra Fixie hojar!
Speedman skrev:
> Snyggt!
>
> Uppgradering?
> http://www.benscycle.net/index.php?main_page=produ
> ct_info&cPath=188_265&products_id=665

Hur många ggr kan man få med NJS i ett o samma stycke? :)

"Suzue NJS Pro-Max Hubset
Gold NJS fixed gear track hubs High flanges, hand polished bodies, smooooth NJS loose ball bearings and solid track nuts all add up to a great track hub. The rear is threaded fixed/fixed. 32 hole only. To better define NJS; this means the bearings, races, axles, and the fix/fix are all made to standards set by The Japanese Bicycle Promotional Institute (NJS). This is a NJS quality hub, without the NJS stamp. A NJS stamped hub for Japanese Keirin Racing needs to be 36 holes. With the Gold 32 hole Pro-Max NJS hubs you get NJS QUALITY, without the NJS stamp and a few less holes."

Våra Fixie hojar!
I väntan på alla prylar är lagrena renoverade o rullar fint, samt att jag fyllt i lite svart färg i stammen o putsat allmänt..

Tillkommer gör ett Sugino RD 48 vevparti, KHE ss kedja, Vintage Trackgrips Vita o ett par vita Velocity Deep V med svarta ekrar o svarta nav som just nu befinner sig i indianapolis US and A....

Chesini3.jpg

Chesini2.jpg

Chesini1.jpg

// Patrik

Våra Fixie hojar!
tack unwanted och Scubamike, Chesini Gran Premio är det jag vet, står massa krumelurer i italienska på den =) Får lurka lite mer i det nån dag..

// Patrik

Våra Fixie hojar!
vad härligt att få reda på att det var en av dom enklare modellerna ;) då kanske man inte behöver vara så fisförnäm när det gäller omlackering!

// Patrik

Våra Fixie hojar!
Indurain skrev:
> Gillar inte konverterade racers, tycker det ska
> vara en trackram i grunden.

Man tager vad man haver Indurain och det är ju inte direkt så
att det vimlar av billiga banramar här i sverige. ;)

Våra Fixie hojar!
Är det någon som har ett tips på vart man får tag på helsvart vevparti (vevarmar och klinga) gärna Sugino RD2 eller motsvarande Miche ? Klinga 42-44 tänder... T

Tillbaka
Topp