Sådärja.......
Redan innan
Rikard köpte en Specialized till Elvira hade pappa fingrat på en Hotwalk inne på Sportson och förra veckan klämde han på exakt den cykeln som Elliot (en framtida cyklepolare) nu har så när han ändå skulle lämna in sin cykel på någon slags hjärt/lungräddning av gaffeln slog han till.
Bajare som vi båda är fick vi den för oss hemliga Bajenrabatten så den kostade bara dryga tusenlappen (1056:-) och ivrig som jag är greppade jag ett par blocknycklar och fixade ihop den.
Har dock några frågor:
1. Jag har ju mest tänkt att cykla i Hellas, kommer Specializeds Roller 12x2.125 funka eller ska man leta efter ett par Fat Albert i 12"?
2. Jag har ju inga växlar på den men ska man satsa på XTR eller räcker XT? Vinner jag något förutom vikten på att köra XTR?
3. Kan någon rekommendera en bra sadel om jag inte gillar den där? Vad ska man tänka på?
4. Om jag skaffar trampor tror jag att ett par 175mm blir lite långa, kan man hitta ett par 100mm i XTR så dom är styva?
5. Gaffeln känns ganska stum, ska man uppgradera den eller?
6. Vad tycker ni om trampor? Ska man ha några alls? Om man ska det är det plattisar, SPD eller så kallade äggvispar man ska ha?
7. Tror ni att ett par 180mm skivor räcker eller bör jag gå på 203mm om och när jag köper bromsar?
8. Kommer den att hålla i Gesunda eller ska man skaffa en Boxxer till den redan från start? Kommer den kanske att pajja geometrin? Ser lite längre ut än originalgaffeln tycker jag.
Många frågor, jag vet men jag är ju ganska ny på det här med att cykla tvåhjuligt.
Några bilder i min egna osunkiga soffa.
RR kommer nog i morgon tror jag!