Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
9,995 kg...

pbpic1161341.jpg

9,960 kg...

pbpic1103112.jpg

Våra hojar!!!
OJ! Då och då dyker det upp cyklar i den här tråden som man blir tårögd av att se på. Ibland för att det gör så ont för det är nåt hemskt pendlar-ök *MY EYES! MY EYES!*
Men den där guldiga hoppetossen var VACKER Gillis! *snuft*

Våra hojar!!!
Alfsomfan skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu har jag fått ihop min nya SS.
>
Det ser ut som om du använder Rohloff:s kedjespännare!?

Våra hojar!!!
Dålig bild, men min nya racer som ska utvärderas, men först så hänger den på trainern tills snön är borta... hoppas den försvinner snabbt!

Bilagor

• 21-0107 014.jpg
    21-0107 014.jpg
    47.8 KB · Besök: 33
Våra hojar!!!
Det finns många fina cyklar att beundra och ägare att avundas i den här tråden. Min cykelbudget är begränsad så jag har hållit mig till samma trotjänare sedan 1999, en Scott Comp Racing, som har fungerat bra och bara har krävt underhåll av det vanliga slitaget.
scotten.jpg ht=545

Efter en del vurpor nu i vinter har jag för första gången utrustat den med dubbdäck, Nokian Extreme 294, och det var mer användbart än jag trodde även om de kostar en slant.
dubbdÃck.jpg ht=611

Utöver Scotten äger jag även en gammal Peugot stålracer och en gammal Hermes järnhingst.

Våra hojar!!!
Gianten lite högre upp måste nog va en av de snyggare cyklarna jag sett på mycket länge! Är det någon som vet vart man får tag på vita ekrar?

Våra hojar!!!
Mjo, det var lite med glimten i ögat, men ägaren skrev i en annan tråd att han faktiskt lackat cykeln själv (undantaget klarlackeringen) och jag tvivlar inte på att det kan bli bra med lackning för hand.

Våra hojar!!!
gillis skrev:
> Min nya hoj!
> Ska smiskas svårt i Whistler till sommaren...
>
>
>
>
Look in to my eyes, look in to my eyes, not around the eyes, not around the eyes, look in to my eyes
Ge mig den
Ge mig den
Ge mig den
Ge mig den
Ge mig den
And...you awake

Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
Affes SS var riktigt busball tycker jag. Haron var kul ocksa. Totempolen ser ball ut, nat att skramma urbefolkningen i skogen med. Har i brazil ar det inte sa mycket prylhets va. Mer fixies som blivit fixies pga rost och sa. Sag en hoj med bromsar igar, men dom funkade inte sa klart.

Våra hojar!!!
Mitt senaste tillskott! Inte så sunkig soffa, men däremot sunkig kamera (man skulle kunna tro att jag fick den i ett cornflakespaket, men det är faktiskt en Sony Ericsson mobil).

Bilagor

• DSC00268.JPG
    DSC00268.JPG
    72 KB · Besök: 39
Våra hojar!!!
Åh, en cyclocross med Mavichjul och Shimanovevar. (: Byt ut stora klingan emot en lite mindre, 48 eller något sådant så skulle jag fallit totalat. Snyggaste komponenterna på en cyclocross. Snygg för övrigt också även om bilden inte var den bästa och lite sne.

Våra hojar!!!
cerro skrev:
> Byt ut stora klingan emot en lite mindre, 48
> eller något sådant så skulle jag fallit
> totalat.

Ja, utväxlingen är lite småsvullen :-I

Tips på hur göra?

Våra hojar!!!
tips på hur du ska göra? gå till en bra återförsäljare som Cykelcity eller annan affär som säljer cyclocross med lite sortiment och köpa en. Skruva av den du har och skruva på den nya. Slutligen sänka framväxeln lite om man är petig annars är det bara att köra så det ryker.

Våra hojar!!!
Nu med bättre kamera... Min Cicli B cross i alla sin prakt...

Bilagor

• PICT0227.JPG
    PICT0227.JPG
    124.1 KB · Besök: 35
  • PICT0228.JPG
    PICT0228.JPG
    132.4 KB · Besök: 34
  • PICT0231.JPG
    PICT0231.JPG
    121.9 KB · Besök: 32
  • PICT0230.JPG
    PICT0230.JPG
    106.9 KB · Besök: 34
  • PICT0234.JPG
    PICT0234.JPG
    61.2 KB · Besök: 32
Våra hojar!!!
JTH skrev:
> Nu med bättre kamera... Min Cicli B cross i alla
> sin prakt...

Jag skulle få sånt jävla mycket spö om jag kom hem och berättade att jag beställt en sån där... Tycker de är läckra som 17.

Våra hojar!!!
Kupa skrev:
> Jag skulle få sånt jävla mycket spö om jag kom
> hem och berättade att jag beställt en sån
> där... Tycker de är läckra som 17.

Jag har en väldigt go gumma? Dessutom med separat ekonomi... Hon börjar sura över att en av de två balkongerna börjar bli smått belamrad... Står i kö för en mindre lokal (verkstad + förvaring!).

Våra hojar!!!
Det där är ett jäkla bra tips faktiskt. Måste kolla om det finns nån lokal i föreningen man kan hyra. Min fru är dessutom sekreterare så jag har ju nära till beslutsgången. Om jag får bort verktyg och elände från balkongen så kanske en cykel till kan accepteras. :)

Våra hojar!!!
Va kan de vara?
IMG_0010.JPG ht=544

de va de ja hoppades på(duh:P) en coiler! packad efter konstens regler:)
IMG_0011.JPG ht=544

och jag fick ihop den
IMG_0018.JPG ht=544

tog den på en kort provtur i nåt mellanting mellan duggregn,regn,och snöfall. Efter att bara begagnat mig av HT's med DÅLIGA gafflar(RST och suntour),fälgbromsar och annat junk, måste ja säga att de var en upplyftande erfarenhet att skumpa omkring på en FS me skivor.

Våra hojar!!!
Grattis! :)

Ser kapabel ut, skall du ha refelx i hjulet skall du nog välja bakhjulet! ;)

Våra hojar!!!
Fy faan va snygg Tigermale, grattis. Hoppas du får kul !!

Våra hojar!!!
42Hz skrev:
> Grattis! :)
>
> Ser kapabel ut, skall du ha refelx i hjulet skall
> du nog välja bakhjulet! ;)

Tackar:)
Hahaha, joppz,de e ju lite vettigare bak kanske, men den åker helt väck,såklart,man vill väl va HK:D

Våra hojar!!!
Grymt Tigermale.

Drämmer in en bild på min fix också.
The skidmaskin. (försedd med klips numera)

DSCF0005.JPG ht=725

Våra hojar!!!
synd bara att ja fick en så plastig gaffelpump med(men den va gratis:P)
dock hade ja väntat mig mer av SKS suspensioneer, men ICKE,dålig manometer,dålig kompression, värdelös "lösning" på problemet me att slangen inte e ledad,munstycket är ledat, men det räcker inte långt eftersom det inte räcker till att gänga ner ordentligt på ventilen.vid nästa tur till LBS'n blir det en BBB-pump, o därmed BBBasta

EDIT: SKS-pumpen växer(om än lite) med uppgiften.Den hade oxå(väl dold) utsläppsknapp.

Våra hojar!!!
tackar, aaaaaa,den e sexy som fan. har klippt till chainstayprotector av en musmatta(ghetto solution)o slitit mig halvt fördärvad för att pumpa gaffeln, men nu verkar de som de ska funka. Men de blir en sverker på den pumpen, diiiiiiiirekt i soptunnan.

Våra hojar!!!
Grattis, då har du äntligen fått hem skönheten. Du kommer att ha mycket skoj i skogen med henne åsså ses vi till sommaren. Det är bara att säga till om du vill ha ny fjäder bak, men prova den du har ett tag så du är säker.

Våra hojar!!!
Öviksmicke skrev:
> Grattis, då har du äntligen fått hem
> skönheten. Du kommer att ha mycket skoj i skogen
> med henne åsså ses vi till sommaren. Det är
> bara att säga till om du vill ha ny fjäder bak,
> men prova den du har ett tag så du är säker.

jappz;)tror de där me fjädern kan komma att bli aktuellt, o i sommar blir de hoja på bergena i kuststan;)

Våra hojar!!!
Här har vi min Norco. Sitter fortfarande och håller tummarna för att Sivert på Häggs ska kunna ta hem delen till baksvingen så den blir körklar nån gång.

Ska köpa ny bash, lacka om vevarna och lite annat småpill. Det mesta är ändå etestiskt så det är inte så farligt:=)

Bilagor

• DSC00018.JPG
    DSC00018.JPG
    60.5 KB · Besök: 35
Våra hojar!!!
O Canada!
Our home and native land!
True patriot love in all thy sons command.

With glowing hearts we see thee rise,
The True North strong and free!

From far and wide,
O Canada, we stand on guard for thee.

God keep our land glorious and free!

Norco är smutta hojjar

den där ser ut att vara rejält stridsduglig. (Thumbs up)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp