Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
Slog till på CRCs ramrea och satte ihop en ny lekhoj. Hoppas hon får en lite mer ändamålsenlig gaffel nån gång.

Bilagor

• P1050359.JPG
    P1050359.JPG
    103.5 KB · Besök: 44
Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
42Hz skrev:
> Ställt Azonic:en på hyllan?

Ja, den ligger instuvad i garderoben och samlar damm. Den är fullt fungerande men den kändes inte alls nå rolig att cykla längre, vi lite robustare karlar gör nog bäst i att åka lite robustare hojar. Synd att inte använda den nästan sprojtans nya romicen (utan produktionsfel den här gången) som sitter på den bara. Du får ramen billigt!

Våra hojar!!!
andreaso skrev:
-------------------------------------------------------
> Slog till på CRCs ramrea och satte ihop en ny
> lekhoj. Hoppas hon får en lite mer
> ändamålsenlig gaffel nån gång.

En till i aluminium - vad var det för fel på den förra Hard-tailen?

Våra hojar!!!
Så här såg min cykel ut senast jag såg den med egna ögon...
IMG_7046modd.jpg ht=483

Lackeraren visade mig några bilder i dag på basfärgen, kommer ha
happy's blankaste hojj...
3 lager klarlack med mellanslipning och sista lagret nermattat
för motivlacken... =D

Våra hojar!!!
Orv skrev:

> En till i aluminium - vad var det för fel på den
> förra Hard-tailen?

Ville ha en lite mindre och kompaktare ram bara. Nåt måste man ju roa sig med i vinterrusket.

Våra hojar!!!
Helhojj.JPG ht=542

Corratec Revolution World Cup

Zzyzxvevar.JPG ht=542

Schyssta vevar

Sadelkombo.JPG ht=542

Lätt sadelkombo

Bakhjul.JPG ht=542

Crossmax SLR hjulset, Magura Marta SL sköter bromsandet.

Annat kul; Scored 99 styrtapp, Nokon vajrar, Record styrlager, Alu/Titanbultar...

(Smygreklam: Corratec Revolution går att köpa med flera olika påhäng genom Wallensports i Göteborg)

Våra hojar!!!
Günther: Förutom den fula amerikanska flaggan (som jag har på min cykel också) Så var den väldigt läcker. Är det någonting som är dåligt på den egentligen eller lite mindre bra? Ha så roligt

Våra hojar!!!
Jäsikens Günther det var en riktig kolfibersmäck, helvets vad läcker, till och med invävd kevlar i sadelrälsen mumma för oss som gillar praktisk extravagans :)

Våra hojar!!!
Holy smoke Günter ! Rena rama F1. Aj lajk! Du skulle ha min räserstoplpe på bara istället ör en tung Tune. =D

Våra hojar!!!
Kul att hojjen verkar gå hem:)

Cerro: Har inte salt-badat hojjen speciellt mycket än. Några få mil hittills bara, men de har varit med ett leende på läpparna. Lätt och kvick känns den. Det enda som jag hittills irriterat mig lite på är varför man satt en 180mm skiva i fram. 160 räcker gott och väl på en xc. Tänkte byta ut den men då visade det sig att man lär byta hela bromsen, oket passade tydligen inte med 160 adapter sa de på Magura.

Bigmollo: Tack!

Cerberos: Tack!

Skogling: Kul att få cred av happys värste weightweenie:) Kikade på många olika stolpar men tyckte nog ändå att tune var bland de lättaste i 31,6?

Frisk: Ingen aning. Skolans naturkunskapslärare vägrar envist att låna ut sin fiskevåg till mig.

Våra hojar!!!
Eftersom jag inte har nån bild på årets cykel, som jag inte har än, så lägger jag upp min förra. 7,6 kg har jag för mig den vägde som den såg ut på bilden. kolfiberstam/stolpe, och så lite i baktriangeln.... och så flaskstället o bakväxeln.

Bilagor

• IMG_6468.JPG
    IMG_6468.JPG
    108.8 KB · Besök: 44
Våra hojar!!!
Jag har också en Tune-sadel. Jag har inte testat den så mycket direkt. Vissa säger det är den skönaste sadel de suttit på, men jag har haft lite svårt med formen, så jag har inte kört några längre rundor på den än.

Bilagor

• tillsalufelt.JPG
    tillsalufelt.JPG
    62.5 KB · Besök: 43
Våra hojar!!!
Köpte en leksakscykel i Berlin dan för (h)julafton , ska till min gudson i vår...
Felt Sector-24 bmx med 39/17 utväxling ger skön cruisefart :-)

Bilagor

• felt sector 24.jpg
    felt sector 24.jpg
    52.7 KB · Besök: 43
Våra hojar!!!
Unnade tempocykeln ett nytt framhjul & dessutom en bild på min älskade cykelcross i vinterskrud...

Bilagor

• eddy merckx elite cronoteam.jpg
    eddy merckx elite cronoteam.jpg
    50.4 KB · Besök: 49
  • ridley crosswind.jpg
    ridley crosswind.jpg
    55.5 KB · Besök: 43
Våra hojar!!!
Günter skrev:
> > Corratec Revolution World Cup
>
>
> Schyssta vevar
>
>
> Lätt sadelkombo
>
>
> Crossmax SLR hjulset, Magura Marta SL sköter
> bromsandet.
>
>
> Annat kul; Scored 99 styrtapp, Nokon vajrar,
> Record styrlager, Alu/Titanbultar...
>
>
> (Smygreklam: Corratec Revolution går att köpa
> med flera olika påhäng genom Wallensports i
> Göteborg)

fan va kul, äntligen nån fler som kört/kört corratec. hade en gång en superbow. ruskigt fin hojj du skaffat

Våra hojar!!!
Jensen: Inte en Superbow World Cup med låångt sadelrör eller? En sådan med en Marzocchi Marathon Race på måste vara läckraste man kan ha, läckrare än Cannondale t o m. (:

Våra hojar!!!
cerro skrev:
> Jensen: Inte en Superbow World Cup med låångt
> sadelrör eller? En sådan med en Marzocchi
> Marathon Race på måste vara läckraste man kan
> ha, läckrare än Cannondale t o m. (:

det var en superbow wold cup, men då hade den inte sadelsrör önda upp till sadeln, så som de har på värsta nu, tyvärr :D skitfult :D

sen ligger ju till salu här på happy, han som köpte den 2001 av mig, säljer den nu :D, men jag hade corratec 215 grams pedaler på den, måste säga att det där va den skönaste sadeln ja någonsin använt, saknar den, o ramen, styv som fan, o den klättra som en bergsget, fanns alltid grepp, oavsett däck man hade :D här är den:

http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&id=7881

462ca49e276692146ced96cb91cf7b95_large.jpg

Våra hojar!!!
ser ju så jäkla konstigt ut :D såg en på finnmarksturen förra året föresten.

deras finaste ram ä ändå deras titanversion av superbow som de hade :D

Våra hojar!!!
Superbow.jpg ht=336

Jensen: Hade en Superbow ifjol. Vansinnigt styv ram med schysst färgsättning. Gillade den speciellt på långloppen, gick som ett lok på grusvägarna:-) Ramlade faktiskt in som trea på Finnmarken med den, så det var kanske mig du såg?

Våra hojar!!!
Günter skrev:
> > Jensen: Hade en Superbow ifjol. Vansinnigt styv
> ram med schysst färgsättning. Gillade den
> speciellt på långloppen, gick som ett lok på
> grusvägarna:-) Ramlade faktiskt in som trea på
> Finnmarken med den, så det var kanske mig du
> såg?

ehe, njaa, vetefan om det va dig jag såg, då jag såg denna hojj när ja bröt efter 8 mil, o om det var du, så stod du på bra sista milen :D flr ja låg på kanske 60 plats eller nått där, i elitklassen då. men du kanske menar motionsklassen?

får man fråga varför du bytte, när du redan hade en så fin hojj? :D:D

Våra hojar!!!
Jensen skrev:
> ehe, njaa, vetefan om det va dig jag såg, då jag
> såg denna hojj när ja bröt efter 8 mil, o om
> det var du, så stod du på bra sista milen :D flr
> ja låg på kanske 60 plats eller nått där, i
> elitklassen då. men du kanske menar
> motionsklassen?

http://www.finnmarksturen.com/index.asp?siteid=res2006

Våra hojar!!!
hehe, sorry, tänkte inte på det :D:D men det betyder då att det finns två sånna superbows i sverige? :D är tämligen säker på att jag såg en innan sista lagningen, där ja klev av. men kan ju minnas fel. jäkligt fin är den i alla fall. riktigt fint märke me bra service.

vilka äre som har dem i sverige nu?

Våra hojar!!!
Jensen: Wallen Sports är det som har de. Står som lite smygreklam i Günthers inlägg med sin Revolution.

Våra hojar!!!
Det började med hårt sliparbete på en ram jag fått från en snäll kamrat.4
Före
1nov-06108.jpg ht=544

Efter, med lite klar lack
1nov-06106.jpg ht=544

Klar blev den till sist, mycket tack vare den förträffliga yardsalen. Byggde den med mycket tajt budget.

Bild093.jpg ht=544

Fina fibrer
Bild100.jpg ht=544

Stryktålig gaffel, ramen ryker, jag kroknar garanterat innan gaffeln viker ner sig

Bild101.jpg ht=725

Edit: Lagat en bild / jomper

Våra hojar!!!
Kunde inte låte bli, har inte så mycke att visa men alla gillar ju bilder :-). Såhär ser min CSN-cyklar ut :-).

Våra hojar!!!
Henrik skrev:
> Fick dem billigt, så vad gör man...

Tack för någon med vett.

Våra hojar!!!
I väntan på att nya åket blir klart får man kanske slänga in en bild på förra trotjänaren (RIP). Steel is King, eller hur brukar det heta?

KHSlu.jpg ht=599

Våra hojar!!!
Detta är min pendlarhoj, snabbfästen för lysen och skärmar. SS och skitbromsar. Bananabrown och svart med självlysande dekaler..ujuj.
BARBAREN.jpg ht=587

Detta är mitt nya projekt men då jag inte har råd att köpa delar till den så ska jag sälja den. (smygreklam)
Mountain Cycle San Andreas DNA. Superduperram som går att använda till ALLT. Klättrar bra, dh'ar bra och är lätt.
SANAN.jpg ht=470

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp