Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
iMats Skrev:
-------------------------------------------------------
> Boytoy:

Titta vad flådigt! Ninjamats! Kul att du har röda ventilhattar också :)

Jag njöt i flera timmar med min idag, hoppas du får minst lika kul med din!

Grattis!

Våra hojar!!!
Skogsmaskinen:
IMAG0211.jpg

Asfaltsraket:
101-0135_IMG.jpg

Våra hojar!!!
Lillbrorsan: jäkligt fin F1000, men ta bort plast skyddet mellan kassett och ekrarna
så blir den ännu snyggare...

Våra hojar!!!
lillebror, riktigt fina cyklar det där, klart snygga för att vara cannondale :). Däcksloggorna satt rätt på mtb:n.

Våra hojar!!!
swerider Skrev:
> Lillbrorsan: jäkligt fin F1000, men ta bort plast skyddet mellan kassett och ekrarna

Och den där hälsorisken i framhjulet som kan ställa sig på tvären och slänga dig över styret med utslagna tänder som följd. Pratar givetvis om reflexen. :)

Våra hojar!!!
Den risken är ju naturligtvis mindre med bara ett gaffelben. Men bak blir det ju värre. ;)

Våra hojar!!!
the_TnT Skrev:

> Titta vad flådigt! Ninjamats! Kul att du har röda
> ventilhattar också :)

Det var inte dåligt att se det. Måste ju matcha fjädern och det röda reglaget på gaffeln. Blå Chris King nav för att matcha de blå reglagen på gaffeln skulle bli pricken över i:et. Det är ju det allt går ut på ;)

> Jag njöt i flera timmar med min idag, hoppas du
> får minst lika kul med din!

Det är jag övertygad om. Hade tänkt ge mig ut idag också men det var nån jävel som lyckades klippa ett vajerhölje för kort. Om jag får tag på honom, grr.... Klantskalle!

Våra hojar!!!
Franke! Skrev:
> Du Baltazar, det där var Sexigt värre!!
>
> Återkom om gaffeln, det är en platinum va?
>
> /Franz

jepp, stämmer angående gaffeln, ett av fynden :D under 3000 kr för en ny gaffel från butik :D

va som är kvar är att byta fälgar till 317, byta däcken till Schwalbe Rapcing Ralph, eclipse fälgband o stans gegga :D

Våra hojar!!!
Passade på att knäppa några bilder på min gamla Kona AA -94 när den var inne för byte till dubbdäck:
AA.jpg

Denna inköptes 94 och var då min andra mtb. Har haft mycket kul på den men nuförtiden används den mest för pendling till jobbet. Ibland får den även tjänstgöra som gästcykel och under vintern nu har den fått sträcka ut lite som vintercykel. Planer finns dock på att göra i ordning den men det är inte så högt prioriterat just nu. Det mesta behöver bytas...

Våra hojar!!!
Rätt otroligt, men den här tråden är snart uppe i 30 000 visningar!!! :-) Är det rekord eller är REKORD? :-D

/Leo

Våra hojar!!!
Specialized har verkligen lyckats med den där modellen. Absolut en kandidat till listan över heldämpade cyklar man vill äga. Jag följer inte cykelpressen numera, någon som läst några recensioner på ovanstående ram/cykel?

Våra hojar!!!
Det är en urtrevlig köra-allt-med hojj. Du kanske missade bildtråden som jag postade
strax efter att jag hade byggt ihop den i julas? http://happymtb.org/forum/read.php/1/126583/126583

Du är välkommen att fråga om det är något särskilt du undrar över. Något tyskt rad-test mot
likvärdiga ramar kan jag tyvärr inte bistå med, men nog borde det ha dykt upp lite tester på
Enduro 2005. SX:en skiljer sig väl dock en del mot vanliga enduron iom. coil-bakdämp, annan vikt osv.

Senast ändrad:
Våra hojar!!!
cal Skrev:
> Postar väl en bild på min SX Trail i den här
> tråden så att man vet var man har den i
> fortsättningen. ;)

Sluta posta bilder på din cykel cal, jobbigt att tömma tangentbordet från dräggel. ;)

Var tar vire:arna vägen under underröret? De ser lite utsatta ut...

Våra hojar!!!
Även på gamla enduron går växelvajrar och bakbromsslang under vevlagret.

Det låter utsatt men det har aldrig ställt till några problem för mig. De sticker ju inte ut särskilt långt direkt.

Våra hojar!!!
På de här två bilderna ser du var wire'arna tar vägen. Jag har inte upplevt några problem med placeringen. De är ju instyckna i en kraftig hylsa med rätt vinkel mot växeln och med Jagwire's tjocka höljen sitter det tight och blir tätt och fint. :)

Våra hojar!!!
De har snyggat till vajerdragningen en hel del på de nya ser jag. Behovet av att ha en stor böj under vevpartiet för att undvika spökväxlningar bak finns inte längre eftersom vajern till bakväxeln tar en annan väg.

Våra hojar!!!
cal Skrev:
> På de här två bilderna ser du var wire'arna tar
> vägen.

Ahh, det är ett hölje som går ner där, på de andra bilderna tyckte jag att det såg ut som två tunna vire:ar fast det var ju sidorna på det blanka höljet jag såg. Då var det bara en synvilla och inte alls så 'farligt' som det såg ut. :)

Våra hojar!!!
Leo Skrev:
> Rätt otroligt, men den här tråden är snart uppe i
> 30 000 visningar!!! :-) Är det rekord eller är
> REKORD? :-D
>
> /Leo
>
>
> -----------------------------------
> ...man lever bara en gång...

Vilken tur jag startade den här tråden då!=)

/Fredde

Våra hojar!!!
hehe aaa kanske de, jag gillar oxå den tråden med så ser vi ut=)
den e oxå kulig att kolla på
vi har visst 2 tävlingar
1, snyggast hoj på happy
2, snyggast på happy
=)

Våra hojar!!!
J-r va snygg den var! Å me' 8" skivpr på ... dräggel.
/Jerry

cal Skrev:
> Postar väl en bild på min SX Trail i den här
> tråden så att man vet var man har den i
> fortsättningen. ;)
> Och jo, 6" skivorna är utbytta mot 8" dito
> numera... (fler bilder )
>
>
>
>
>
> Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2005-02-14
> 08:27 av cal.

Våra hojar!!!
jomper Skrev:
> Även på gamla enduron går växelvajrar och
> bakbromsslang under vevlagret.
>
> Det låter utsatt men det har aldrig ställt till
> några problem för mig. De sticker ju inte ut
> särskilt långt direkt.
> life is for living

är lika på min s-works HT, visst är det utsatt, MEN det är bara vajerhölje på 2 ställen, från reglage till ram, o sen en liten snutt från ram till bakväxel, det vill säga, det kan komma hur mycket skit som helst på vajrarna, finns ändå inget ställe där skiten kan tränga in o skapa friktion :D

Våra hojar!!!
Har sagt det förr men det tål att sägas igen: Cal, din hoj är förbannat snygg.

Om jag var du skulle jag vara rädd för att jag skulle se den, då skulle den nämligen försvinna ganska omgående. Upp på min balkong alltså. Där skulle vi leva lyckliga i alla våra dagar. Jag skulle putsa och fetta och olja och meka hela veckorna. Och på helgerna skulle vi göra små utflykter med matsäck i skogen. Oh, vad lyckliga vi skulle vara! (Hojen och jag alltså) ;)

Våra hojar!!!
Mattias: Den var då mistänkt lik min!!
-Har du haft den länge? ;)

*springer ner i källarn och kollar om den står kvar*

Edit: Förbaskat vad det var svårt med stavning idag.

//Tobias

Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
Så här ser min xc maskin ut!
1qn4ox

Skulle tro att jag är ensam om den i Sverige! Om någon har eller har sett en annan så let me know! Vore kul att veta.
Färgsättningen är jag iaf ensam om ;)

Våra hojar!!!
Arbetshäst: Gissa modell och år ;)
1qn4zq

Med idel heta detaljer:
1qn58j

1qn59h

1qn5aq

Precis inkörd... V-brommsar skulle inte sitta fel... Fördelen är väl att man slipper risken att låsa upp hjulen nu när det är halt ute ;) *vurp*

//Tobias

Våra hojar!!!
nix inte rätt ännu :)
Men här kommer min räser... *längtar rill våren, snyft*

1qn75u

Likadan som din Mattias men lite frussnare.

Edit: Spelling

//Tobias

Våra hojar!!!
Boippi: Snygg racer du har ! Men ta bort ventilhattarna :-) Min står fastkedjad i trainern till våren.
Jag vill också ha vår NU !

/ M

Våra hojar!!!
En fråga: varför trycker du ner alla cyklarna i snön? verkar onödigt... Fina cyklar annars!

Våra hojar!!!
R är närmast hitils. Rätt år och rätt prisklas! Den underhållsfria och billiga varianten...

Crossmax äger! Skrev:
> En fråga: varför trycker du ner alla cyklarna i
> snön? verkar onödigt... Fina cyklar annars!

:D

Det e så j-a mörkt i källarn så jag var tvungen att lyfta ut dem för att de skulle synas på bilderna och framförallt får jag med mitt fina renoveringsobjekt i bakgrunden ;)

Tack!
Här kommer en till cykel nedtrykt i snön!
1qnb08

1qnb4w

1qnb6f

//Tobias

Våra hojar!!!
jag skulle gissa på en bianchi.. har själv haft en bianchi med den färgen på styre och gaffel samt ungefär samma komponenter..

Våra hojar!!!
Här är jag på en ganska halvdålig bild på mig/cykel från Vintercupen 12/2 -2005 i Linköping.

Sintesi Moab , LX/XT växlar , Sram 9.0 V-broms

pbpic398822.jpg

Våra hojar!!!
Då var Bulliten uppgraderad till 2005 style, lite svartare, lite brutalare, lite tyngre(16.5kg nu):

* nya hjul: Sun Singletrack fälgar, White Industries DJ + Chub 20mm nav, DT Alpine III ekrar. 36 ekrar, 4-kors.
* ny gaffel: Marzocchi Z1 Freeride 1 2005, 150mm, helsvart. :-9
* nyservad 5th Element coil bakdämpare + uppgradering till 2005 specifikation
* nya pedaler: Shimano 647 DX
* ny sadel: Titec Berserkr
* nya grepp: Lizardskins Northshore

Lite bilder:

photostyle.jpg

Photostyle setup... ;-)

trailstyle.jpg

Trailstyle setup, sadeln på rätt höjd och framskärmen på plats.

front.jpg

Frontbild, kommer nog att rulla fint över de flesta hinder.

rear.jpg

Denna baken kommer ni att se en hel del av i sommar... ;-)

3.jpg

En bild från första provturen efter uppgraderingen. Brudaremasten i Delsjön i bakgrunden.

/Leo

ps. Rätt stor skillnad på sulorna, här Nokian Extreme 296 på vintercykeln vs. Conti Diesel 2.5":
diff.jpg

Våra hojar!!!
Leo Skrev:
> Då var Bulliten uppgraderad till 2005 style, lite
> svartare, lite brutalare, lite tyngre(16.5kg nu):

Alltid lika snygg som vanligt!*dräggel*

/Fredde

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka