Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
Själv betalar man cyklingen helt själv. Men får full spons i den dyrare idrotten, känns som en schysst deal. Vill inte ha tvärt om direkt...

Våra hojar!!!
Alla andra får ju moppar o får trimmdelar och får pengarna till bötern för trimmnig och får pengarna för nya trimmdelar och lika dant igen så... =)

Jag får cykelgrejer som är mitt ända intresse förutom bilar och motorsport, och motorsport har pappa ingen tid att ge mig stöd i så då siklar jag ist...

Och cykel är rätt "billigt" ändå, nu har jag en grumt grum trial för samma pris som en ny EU-moppe typ, och om jag hade kört gokart hade det varit mkt dyrare, då hade bara karten kostat lika mkt begangnad som min cykel har gjort helt ny....

Våra hojar!!!
Ja för 17, har varit mekaniker åt ett löfte inom karting, fan va dyrt det är..

Blir min knodd cykelintresserad så blir jag den förste att sponsra istället för fylla och tv-spel samt datorer.

Programmerare är överskattade.

Våra hojar!!!
Vi va nära o köpa en ICC kart (6 växlad 125cc med fyrhjulsbroms) men det va nog tur att man inte gjorde det =)

Till hobby körnig skulle man totalrenovera motorn efter 10-15 timmar och en satts däck som höll 2 timmar låg på 2000 kr :Þ

Våra hojar!!!
Det är väl inge konstigt att Oskar_ får sina grejer av morsan och farsan? Han går ju fortfarande i plugget (Hoppas jag :))
Ni som gnäller är bara avis..
När min unge växer upp ska han/hon få den fetaste hojen i stan.
/J

Våra hojar!!!
Och liknelsen som Oskar gör är fanimej helt rimlig. Det är hur många som helst som får sin hockey och/eller eu-moppe pröjsad. Det är billigare med lite hojar.

En kollega köpte EU-moppe till sin 15-åriga grabb, den kostade väl 12 papp. Plus nästan lika mycket om året i försäkring...

Våra hojar!!!
Jo, cyklar är nog rätt mycket billigare än motorsport. Trial är väl dessutom en rätt billig gren. Jag menar, cykeln består ju mest av ett baknav och två bromsar :)

Skulle man bygga en XC eller DH hojj med liknande topp-spec. skulle det lätt gå på det dubbla.

Oskars pappa verkar också väldigt intresserad av hans cykelintresse. Kul!

Våra hojar!!!
Jomper, EU-mopparna 90% av skolan och mina polare har kostar runt 25000kr, sen köper dom trim för minnst 5000kr till dom, sen blir det 1200kr för varje gång man åker fast plus att dom tar trimdelarna på platsen. 12000kr för en moppe får anses billigt. Även om jag inte skulle ge ett öre för skiten.

Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
EDIT: dummt med gnäll i denna fina tråd. ångrar mig

Våra hojar!!!
WTF?!

normal_S3500002.JPG

Den har varit uppe förrut, men här är en annan vinkel.

normal_S3500007.JPG

Titta en pålle! (Ledtråd till dyrare idrott :) )

Våra hojar!!!
Muerto: du får allt ta och göra nått åt den där ytterklingan hörru. :)
Se halvt vansinnit ut jue!

Våra hojar!!!
Muerto är vansinnig han håller på med snelhesthoppning ahahahahahahhahhaahahahahahahahahahah :P

Våra hojar!!!
visst är det lite roligt oskar? :Þ men va e en snelhest igänkligen?

Muerto, nu blir jag avundsjuk på riktigt. Trots att ramstorleken är shaq o'-klass. Fix? (hur lång är du egentligen?)

Våra hojar!!!
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Och liknelsen som Oskar gör är fanimej helt
> rimlig. Det är hur många som helst som får sin
> hockey och/eller eu-moppe pröjsad. Det är
> billigare med lite hojar.
>
> En kollega köpte EU-moppe till sin 15-åriga grabb,
> den kostade väl 12 papp. Plus nästan lika mycket
> om året i försäkring...

Gnller jag för att andra pappor köper EU moppar? näh, EU moppe är jävulens påfund, inte snabbare än en cykel men mycket dyrare att driva, är folk så klena numera?

Jag har en bulle i ugnen just nu, jag hoppas att det blir en cykelintresserad bulle, motorsport är så sjukt dyrt så det inte är sant.
På 3 år har jag lagt ut runt 80k på bilen förutom bilen då!

I jämförelse är hojar mycket billigare och det krävs inga specialfordon för att förflytta sig mellan evenemang heller.

Oskar_ sikäl är bra sport, bättre än EU moppekörning på skolgården.

Våra hojar!!!
Kid1000 skrev:
> Jag har en bulle i ugnen just nu

Heter inte du Mattias? Eller just ja, namnen har ju blivit avkönade.

Våra hojar!!!
the_TnT skrev:
> Kid1000 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har en bulle i ugnen just nu
>
> Heter inte du Mattias? Eller just ja, namnen har
> ju blivit avkönade.

Ehum det där missuppfattades..
Eller hoppades du? :)
Min käring har en bulle i ugnen nu iallafall, bättre så?

Våra hojar!!!
Oj, det är jag som är skyldig till att det började diskuteras mopeder, sorry. Det här är ju en väldigt bra och nästan klassisk tråd om våra "siklar" så vi kan väl fortsätta använda tråden till det? Snart har man ju avverkat den cykel man presenterade först i tråden, det skulle vara kul om tråden blev så gammal att man hann presentera sina nya "siklar":-)

Våra hojar!!!
många av mina kompisar är så bortskämda. visst jag får lite grejer när jag fyller år och så. och ibland får man lite spons. men jag skulle tro att jag lagt ut 10 lök på cykling. och 16 på min motorcykel, och 5 på golf, och ett par lök på bågskytte ur egen ficka. fast då har jag bott på en gård hela livet och alltid varit van vid att jobba alla lov och många helger. det jag försöker säga är att bara för att man är tonåring så måste inte föräldrar betala om man ska göra nått dyrt. man kan jobba och spara ihop till det. men visst mina föräldrar har nog betalat minst lika mycket till på olicka idrotter jag gett mig in på..

Våra hojar!!!
många av mina kompisar är så bortskämda. visst jag får lite grejer när jag fyller år och så. och ibland får man lite spons. men jag skulle tro att jag lagt ut 10 lök på cykling. och 16 på min motorcykel, och 5 på golf, och ett par lök på bågskytte ur egen ficka. fast då har jag bott på en gård hela livet och alltid varit van vid att jobba alla lov och många helger. det jag försöker säga är att bara för att man är tonåring så måste inte föräldrar betala om man ska göra nått dyrt. man kan jobba och spara ihop till det. men visst mina föräldrar har nog betalat minst lika mycket till på olika idrotter jag gett mig in på..

Våra hojar!!!
Eric W: Jo, jag ska väl plocka fram bågfilen igen nån dag framöver och kapa bort den (innerklingan är bultad i den, idotkonstruktion).

Wasabi: Shaq-storlek javisst! Jag är 182 så den är för stor men den är ändå rätt mysig att cykla på. Helt annan fart än på FSn när man trampar mot närmsta café. Och givetvis är den fixad. Dock inte helt färdig än. Tanken är att den ska bli left hand drive men jag drog sönder verktyget när jag skulle lossa vevarmarna så jag måste ta mig till LBS och låna verktyg... (Har haft typ 2 månader på mig nu men vad fanken, finns viktigare saker här i livet.)

edit: En bild till kan väl inte skada...

normal_S3500004.JPG

Edit2: Idotkamera med autofokus...

Våra hojar!!!
Då får jag väll dra mitt strå till stacken och lägga in mina små liv..

1. pubrundan
2. GT'n vid ett litet dropp
3. GT´n på spåret
4. balkongen
5. fulingen och fulingen

Bilagor

• gulan.JPG
    gulan.JPG
    38.5 KB · Besök: 38
  • ruck1.JPG
    ruck1.JPG
    45.4 KB · Besök: 36
  • ruck2.JPG
    ruck2.JPG
    50.3 KB · Besök: 33
  • balkong.JPG
    balkong.JPG
    41.8 KB · Besök: 41
  • fulingen.JPG
    fulingen.JPG
    115.6 KB · Besök: 42
Våra hojar!!!
Så här ser min bild av hur en krosskåntrycykel kan se ut

Stelopererad gaffel á la Ville, 2.35" däck, bombsäkra fälgar, äggvispar, oreducerade ekrar, shimanoprylar, bash och ett riserstyre med lockons.

Våra hojar!!!
Oskar_: Med tanke på färgen på ramen och gaffeln så borde du ha tvärtom med däckfärgerna =)

Våra hojar!!!
Rock, blidde bara liiite snö på 10cm av varje däck :P

fox: urk va fult det hade vatt, plus att DH däck finns typ bara i svart =)

Våra hojar!!!
Oskar_: trodde du gillade bianchi-färgerna ;) men jo, misstänker att den däckkombinationen inte går att hitta..

Våra hojar!!!
Kevlar: Jäkla mutant det där! Kan du artbestämma den?

Oskar_: Sätt igång och cykla på den nu också... :)

Våra hojar!!!
Muerto skrev:

> Oskar_: Sätt igång och cykla på den nu också... :)

öjj idot jag har ingen kedja på den + att jag är inte snel muerto som siklar i snö.

=)

Våra hojar!!!
Muerto skrev:
> Kevlar: Jäkla mutant det där! Kan du artbestämma
> den?

Cyklus happius hale-boppius? :)

Det bara blev så när jag blandade ändamålsenliga saker.

Våra hojar!!!
Här e min pärla med ny bashguard och kona jackshit pedaler.. :P

Bilagor

• sfghsf.JPG
    sfghsf.JPG
    88.1 KB · Besök: 39
Våra hojar!!!
Läckert Roger!

Bara övre länkaget bak kvar då..

Hur har du ytbehandlat den?

Status