Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
Den är helt enkelt grum.

mats412 skrev:
-------------------------------------------------------
> jag tvättar av den om den blir skitig? lagren har
> jag inte rört, det enda som är bökigt är att vända
> på dämparen mellan de två lägen som finns, då är
> det bekvämt att vara 2 pers. Jag kankse ska byta
> lager efter denna säsongen, eller 2007. Och så var
> det det där med truvativ-vevlagret, det är väl
> kankse ingen höjdare.
>
> JAg tycker det är en fantastiskt skön cykel!
> Perfekt komplement till Hecklern i alperna.

Våra hojar!!!
Ja den är helt övergrym. Bara Nicolai kommer nära skönheten i Specializeds Demo. Skönt att höra att det inte är så mycket jobb med den också! :)

Våra hojar!!!
Bridgestone NJS-certifierad keirinram från Japan via en kille i USA som kallar sig "strattond" på ebay. Resten av delarna förutom däck/fälg/ekrar är från Ben's Cycle & Fitness i Milwaukee - toppenmänniskor att göra affärer med.

Nu ska Kalavinkan bara få ett par vevarmar så ska den snart ut på vägarna också.

B9.jpg

B4.jpg

B3.jpg

B2.jpg

B7.jpg

B8.jpg

kalavinka_logo_index.gif
Mer bilder framöver.

Våra hojar!!!
MMMM!!!!!!!! Just nu är det så jelva snyggt med branta topprör! Hoppas krisen håller i sig tills du är klar, Orv. :) Den kommer att bli micket fin.

Våra hojar!!!
olle_edlund skrev:
> Tobe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Heh, XTR vevar bash och rejäla flatties! Det
> var
> > en udda kombo! =)
>
> Hehe, anledningen varför de sitter där är för att
> jag flyttade över lite delar från min förra
> xc-hoj. Det känns som vevpartiet är den svaga
> länken nu :)

En kedja är aldrig starkare än den svagaste länken... ;)
Å andra sidan så säljs ju Canyons FR/DH-modeller med XTR-vevar så.

/Adam

Våra hojar!!!
Mycket snygg Kona det där Storklas. SS börjar definiera sig som en egen klass av HT. Coolt med P2:an. Lite synd om Swiften som har en så tråkig stake under sig.

Här en bild på min gamla Explosif som varit uppe förr men som nu har fått nya LX-bakhjul modell budget samt nya reglage och bromshandtag. Hoppas den funkar i Lunsen i år.

2006-03-21018.jpg

Våra hojar!!!
Orv skrev:
> Mycket snygg Kona det där Storklas. SS börjar
> definiera sig som en egen klass av HT. Coolt med
> P2:an. Lite synd om Swiften som har en så tråkig
> stake under sig.
>

Jo hade tidigare en ful stor soffa på så då syntes inte stolpen och inte brydde jag mig heller. Tyvärr var det de första jag såg när jag monterade swiften (i förrgår) så nu jagar jag snygg sadelstolpe på e-bay. Känner inte för att lägga ut alltför mycket pengar nu när jag nyss köpt en swift för dyra pengar men om några dagar är nog allting glömt och det börjar bränna i plånboken igen ;)

Snygg explosif förresten. Sån drömde jag om när jag började cykla som tonåring

Våra hojar!!!
Halloj!
Eftersom den här "jag-skryter-om-min-fina-cykel"-tråden vägrar dö så måste jag också hålla liv i den, eller hur?
Jag hade en gaffel över efter att ha bytt på min gräshoppa så vad göra? Den kan ju inte bara ligga hemma och samla damm!!! Då är det ju MYCKET bättre om den samlar damm utomhus monterad på en cykel =)
Vissa har sett hojen innan men nu har jag bytt till en styrstam med längd 90mm och 0 (noll) graders vinkel så styret hamnar lite längre ner eftersom gaffeln som sitter på nu har 150mm slag och orginalet har 100mm.

Nåväl, såhär blev det i alla fall:
konahoss5yc.jpg

Om ni undrar över reflexerna så skall de vara där. Hossen är min pendlarhoj sommartid, och skogshoj vintertid och den vistas en hel del i trafiken. Bra att synas helt enkelt.
Den har även ringklocka och stöd! Min citybike skulle man kunna säga =)

Våra hojar!!!
OK, även jag...
Jag var igår och hämtade ut min nya pärla från Cykellabbet (tack Georg för en härlig pratstund och en god affär!).

En cyklocross baserad på en ram från Alan och med lite japanska tekniska detaljer och en och annan italiensk dito:
IMG_0150Small.jpg

Den kommer att få gå sin premiärtur på lö eller sö, beroende på vädret. Vi får se om jag kommer att behärska de för mig ovana växelreglagen. Tidigare har jag endast hanterat MTB:s...

Våra hojar!!!
Min NRS har fått sig en uppfräschning till årets säsong. Den invigs ordentligt på Mjölbybiken.

DSC00066.JPG

Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
Fick ett bra pris på på 2005 års ram så jag gick inget back på att byta upp ett år från 2004 års =)

Våra hojar!!!
Här är ett av mina åk. Giant dh comp från 03. Skönaste hojjen ja ägt!:D (var tydligen nå skit på linsen när ja tog bilden så den blev hmmm... ja ni ser väl själva...

Bilagor

• PICT0026red.jpg
    PICT0026red.jpg
    99.6 KB · Besök: 39
Våra hojar!!!
Min blir i år en Turner Nitrous med Bontrager Race X-Lite, SRAM XO, Controltech Carbon, San Marco Magma, RS SID WC, Hayes El Camino, Eggbeater 4Ti och Truative Stylo Carbon.

Våra hojar!!!
Aha .Det är du som ska ha Turnern som Daner väntar på.Hoppas du kör SIR i år så att man får se den

Våra hojar!!!
Steve Romaniuks Demo... Riktigt läcker "lack" på den! Mycket bättre än den vanliga trista grå-anodiseringen.

Våra hojar!!!
hehe, klart som tusan att man använder stav! är man desperat så fungerar allt;) Stavar is the shit!;p

Våra hojar!!!
Här är min strax färdigbyggda STS.
Förra ägaren har lackat den mattsvart vilket jag tycker ser för jävligt ut, men har STS dekaler hemma som jag skall klistra på och hoppas det förhöjer utseendet.

Saint bakväxel på Hone baknav, Hone fram med Mavic 238 fälgar fram och bak som jag tänkt köra sönder.
Egenbyggda hjul med sjyst rakhet (disc bryr sig inte om rakhet öht).
Framdämparn funkar tills jag köper något bättre.
Louise bak, Gustav M med nedsvarvad Avid 185mm skiva fram.
Däcken är vintage Smoke och Dart SC 2.2.

Har inte riktigt löst bromsokfästet bak, hoppas på eccentric adapters från NAF.

Styre är PlanetX med 5mm gods, styrstammen Planet X modell Ebay-billig.
Kassett bak 9 del XT, XTR kedja, SRAM triggers.
AC vevar med tillhörande 46T oanvänd från Ebay.de
Ny bakdämpare, sjysta bussningar.

GT titan vevlager 4 kant med biltemapedaler.
Hela bygget är budget rakt igenom, mer tänkt som prova-på på Åre och Gesunda, är DH trist så säljer jag hojen eller hänger den på väggen.

Byggd mest för skojs skull i kontrast mot de XC hojar jag byggt åt mig själv, tror det hunnit bli ca 6-7 stycken hittills.

Bör väl tilläggas att hojen är inte riktigt klar :)

Bilagor

• STSDH100.jpg
    STSDH100.jpg
    99.1 KB · Besök: 47
Våra hojar!!!
Henrik VXT skrev:
> Steve Romaniuks Demo... Riktigt läcker "lack" på
> den! Mycket bättre än den vanliga trista
> grå-anodiseringen.

*Mmm* Fast Romaniuks Demo har något speciellt över sig..
Tror det kallas Åre-lera. :)
visaFullImage.asp

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp