Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
soulbrorsan skrev:
-------------------------------------------------------
> nästan klar! =D
>

satan va feta rör det va på den :D såg inte så feta ut när man bara såg ramen. utan resen. riktigt trevligt. blev ju en riktig dräpare :D va väger hojjen nu? du måste vara nere på rätt lätt nu :D

o hur känns sadeln? har varit lite halvsugen på att testa en sådan då de inte är överdrivet dyra, men man blir ju lite tveksam till det där me ingen stoppning på mitten :D:D

o va äre för däck? o har du kört me dem förut?

Våra hojar!!!
thompa: riktigt snygg cykel, jag funderade själv på en sådan men trodde det skulle bli lite för mycket slaglängd så blev en annan.

Våra hojar!!!
Nästan färdig... :=)
Fler bilder snart.

Bilagor

• DSC00052.JPG
    DSC00052.JPG
    94.4 KB · Besök: 40
Våra hojar!!!
just ja, var från S-Tec va? du som hade fått vänta så jäkla länge. vadå passande. perfekt för sommaren o åre :D gillar komponentvalet, både i funktion o hur de passar tillsammans stilmässigt

Våra hojar!!!
Måste ju lägga in två bilder på nybygget i den här tråden också...

Peugeotbygge, klart på ca. 20 dagar från rostiga smådelar till fin gammracer!

2006060022.JPG

Photo01822.JPG

Våra hojar!!!
Baltazar skrev:
>
> satan va feta rör det va på den :D såg inte så
> feta ut när man bara såg ramen. utan resen.
> riktigt trevligt. blev ju en riktig dräpare :D
tack tack! =D

> va väger hojjen nu? du måste vara nere på rätt
> lätt nu :D
har inte vägt den ännu, förhoppningsvis ner mot 9kg (kanske under!?) =D

>
> o hur känns sadeln? har varit lite halvsugen på
> att testa en sådan då de inte är överdrivet
> dyra, men man blir ju lite tveksam till det där
> me ingen stoppning på mitten :D:D
jag har inte testat att cykla med den sadeln, jag har bara provsuttit lite. den var förvånansvärt skön då i alla fall! =D jag har nog inte läst/hört om någon som tyckt den varit oskön!

>
> o va äre för däck? o har du kört me dem
> förut?
crossmark, precis som kaijan skrev. jag har kört med dem sedan i april, mkt bra allrounddäck.

Kaijan skrev:
> Brossan<Vad har du för sadelstolpe?
en titanstolpe från hilset http://www.hilset.be

Våra hojar!!!
Får väl bjuda på en "färdigbild" också.
Ska ta bättre bilder med en annan kamera nån dag.

Bilagor

• DSC00062.JPG
    DSC00062.JPG
    88 KB · Besök: 56
Våra hojar!!!
Detta är min nya hoj. Jag körde den i ca 3-4 veckor nu och är hittils mycket nöjd. Den bara flyter över rötter och sten. och i långa uppförsbackar går den att låsa både på fram och bakdämpning. Den har skön hög markfrigång men det gör att den blir lite svårare att hoppa med, men det är kanske lite träningssak.

Bilagor

• fx-25liten.jpg
    fx-25liten.jpg
    36.2 KB · Besök: 48
Våra hojar!!!
Coilern var juste(förutom skärmen som är grmymt ful imho) hoppas det blir lika bra RR's från turer på den som den gammle 29'ern! :)

Gammelracern var juste också, gammla racers Med växlar är underskattade tycker jag! :)

Våra hojar!!!
noob skrev:
> Coilern var juste(förutom skärmen som är grmymt
> ful imho) hoppas det blir lika bra RR's från
> turer på den som den gammle 29'ern! :)

Själv tycker jag skärmen passar som handen i handsken... men det är ju tur att vi alla har olika smaker. Hur skoj hade det varit om alla haft samma hoj.
Risken är ju att jag har mindre tid att ta bilder nu till RR ;-) Tänkte jag skulle prova den i helgen men det blev nog inget av med det.

Våra hojar!!!
Så här ser då min hoj ut nu efter alla uppdateringar och jag kan säga att den är riktigt skön nu

Bilagor

• Bajskorv2.jpg
    Bajskorv2.jpg
    82.9 KB · Besök: 54
  • Bajskorv.jpg
    Bajskorv.jpg
    88.6 KB · Besök: 52
Våra hojar!!!
nostalgiahappy.jpg

Den röda hojen är döpt till Nostalgia, okänd aluminiumram men väger hyggligt ca 1.8 kg lackad o klar.
Salig blandning av LX, XT och SRAM komponenter.
1 1/4 tums stam på 1 1/8 lager och gaffel som är en Judy XC utan dekaler, har vunnit nya på Ebay men slarvat bort dom härhemma.

Lyxade till med SRP klingbultar och guldeloxerade alubultar lite varstans.

Det är visserligen sambons hoj men hittills har jag tjuvat den tills min Zaskar som nyligen blev klar.

zaskarhappy.jpg

Zaskar ramen köpte jag av en Happyit här.
Har haft exakt likadan då det begav sig -95, -96 köpte jag en Zaskar LE, en annan historia dock.

Drivlinan består mestadels av XTR men LX framväxel, det var vad jag hade hemma i hyllan, Ritcheys 2x9 reglage utbytta mot XTR triggers som jag köpte häromdan i Cykel o Fjäll, 15% rabatt är mumma!

Kör med full 2x9 setup, Dura Ace ti 12-27 bak, TA specialites 30-44 fram, Hope titanvevlager moddad för 73mm BB.

Styrstammen köpte jag av Skogling, numera utbytt mot en ny + momentnyckel.
Den var FLEXIG! men vanesak..

Ti sadelstolpe USE, carbon flite, hjulen är AC och XTR med campa och Sun fälgar.

SRP klingbultar här oxo, på bilden är hojen inte klar men det är den nu (CC paketet skall komma idag, kunde inte hålla mig, köpte SIS vajrar o kedja på Classe O, byts mot XTR idag eller så..)

Judy SL:n är OK men behöver reservdelar, någon som har innerben till en Judy skräpandes?

Däcken är provisoriska, funderar på Ritchey Z-Min.

En del saker hade jag hemma sen länge.

stshappy.jpg

Avsedd för Åre även om jag aldrig cyklat seriöst nerför ett berg o åkt lift upp med cykel.
Fundrar på att sälja den, annons finns här på happy.
Saint bakväxel, XT 9 sp kassett, XTR kedja.
AC vevparti med ny klinga, man kan hitta allt på ebay!

Magura Gustav M fram, Louise bak.
Dock med bytta handtag, kan vara det som knasar.

Får inte fason på bromsarna, kanske därför jag börjar tröttna på den, väger också alldeles för mycket. 16 kilo!
Eller så är det att jag är klen och att bromsarna ligger i?

Köper gärna Deore skivbromsar, de som börjat tröttna på sina , hör av er!

Har en Univega racelite stålhoj, en GT Ruckus hemma också.
GT addict någon :)

Våra hojar!!!
Nu har jag fixat lite trevligare bilder på coilern och hojat lite på den iallafall. Det känns som att det kommer att bli en rolig hoj i Åre i år, om man nu lär sig behärska den tills dess ;-)

coiler2.JPG

coiler31.JPG

coiler4.JPG

Våra hojar!!!
Skogling skrev:
> Snygg GT kid1000, men vad är det för trampedaler
> på ?!?! ;o)

Väntade bara på den kommentaren.. det är nån antikt skrot jag fick slängt på mig..
Men givetvis skall SPD pedalerna på Zaskarn snart.

Kör med gamla SPD just nu, tills sambon har glömt mitt spontanköp av XTR triggers för 1526:-....
D.v.s om några timmar :)

Våra hojar!!!
Hur lyckas ni hålla era hojar i nyskick? Min hoj är repig och ser allmänt skamfilad ut trots att det är en 05'a =/

Våra hojar!!!
Giller verkligen färgsättningen på 04:ans Stinky, den sen "underbar" ut :-)

Repor å såmt är inga problem att få, undrar bara hur min kommer att se ut innan vintern infinner sig, men det jag förundras över mer är hur tusan folk kan ha sån ordning i hemmet, se bara på tex Mikaelas bild :-) (ja, jag är avis...)

Våra hojar!!!
Tänkte presentera en av mina cyklar för er andra ! :-)

Bilagor

• colnago10.jpg
    colnago10.jpg
    65 KB · Besök: 57
  • colnago4.jpg
    colnago4.jpg
    42 KB · Besök: 48
Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
Får väl lägga upp min repiga hoj här då. Varnar känsliga tittare för att den är lite styckad:

wtf.jpg

(Förbannade skitkamera rent ut sagt, den gillar visst inte att fota inomhus)

Stay tuned för fortsättning, om det blir någon. Kanske låter skiten stå sådär och mögla...

Våra hojar!!!
pfffffffffffhahahHAHAHAHAHA!!

ursäkta, men den ser lite ... vingklippt ut när den står där.

: )

hoppas du hinner fixa den innan v.30.

Våra hojar!!!
Bra försök, men jag passar nog. :)

Du kan få köpa PD-M520orna som ligger på bokhyllan närmast den bortre väggen för 100 spänn.

Våra hojar!!!
Min Pistacykel är kittad med : Colnago ScandiumPistaram , full Shimano Dura Ace-pistagrupp , Mavic cxp33 hjul , Deda corsa RS däck , Deda Pistastyre , Deda UltraCarbon styrstam , FSA SLK sadelstolpe , SLR 135g sadel... jag har bara tävlingsmässiga cyklar ;-)

Våra hojar!!!
Efter mycke strul och tjaffs med Shenker så kom till slut mitt paket...
Bild36.jpg

Giant Trance...
Bild43.jpg

Nu flyger jag fram bland stock&sten med ett stort leende på läpparna... fast bakdämparen var väl in riktigt 100, Fox Float RP3. Så nu gungar jag runt på en Cane Creek Cloud Nine... feels like cloud nine!!!.
Uppstättning; Mavic Crossland, Michelin XC dry UST, LX bak och XT fram, TruVative FireEx vevparti, Magura Julie,Cane Creek Cloud 9, Marzocchi MX Comp ETA 120mm....

Våra hojar!!!
Öviksmicke skrev:
> Giller verkligen färgsättningen på 04:ans
> Stinky, den sen "underbar" ut :-)
>
> Repor å såmt är inga problem att få, undrar
> bara hur min kommer att se ut innan vintern
> infinner sig, men det jag förundras över mer är
> hur tusan folk kan ha sån ordning i hemmet, se
> bara på tex Mikaelas bild :-) (ja, jag är
> avis...)

Hallå!!!! Ser du inte leksaksbilen under bordet.....

Mikaela borde städa lite innan fotograferingen..... =)

Nej jag är inte avis!

;~}

Våra hojar!!!
Hahaha....inte plockat undan leksaksbilen vid bordet. Jag ska säga dig något din....Jag hade just köpt cykeln så inte FAN tänkte jag på att städa när man är så glad över sin (leksak) när man annars får plocka undan barnens leksaker hela tiden. Skäms på dig din MES....
--------------------------------------------------------------------------------------------

Å visst är färgsättningen grym på -04:an, de är många som tycker den är snygg, färgen gör mycket.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Tack så mycket Roger för att du tycker min bike ser ok ut :) Synd att jag inte kunde komma till Vånga å träna lite, har lite problem med att frakta cykeln ner bara, men hoppas jag kan komma till nästa söndag, vi får väl se om Robert orkar efter 2 cyklingsveckor i Frankrike, hoppas de har rolit i bergen :)

Våra hojar!!!
42hz: Ah, så den är här nu!

Skogling: Du får ta och måla om väggen hörrö, cykeln syns ju sämre och sämre mot den...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp