Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
Carl skrev:
-------------------------------------------------------

> Men har du särskrivit på ramen??? Var glad att
> du inte åker skidor, då kan stavfel få värre
> följder.

Moahaha humorn e på top!

Våra hojar!!!
Haha okej något jag inte besätter i alla tillfällen då mene kan det bero på något mer specifikt tror du ;D

Våra hojar!!!
Fan, det visade sig vara en sjukt permanent färg jag hade kladdat med. Nåja, nu ser hojen ut sådär för överskådlig framtid. :S

Våra hojar!!!
Scott2.JPG ht=644

Scott High Octane -06
Lite färggladare än standard.

Våra hojar!!!
Transiton Preston FR 2007 transparent green stl M
Fox 36 Talas RC2
Fox DHX 5,0 Coil
Juicy 7 bromsar
SRAM X9 drivlina
Truvativ Styre, sadelstolpe & vevparti
Hope DH-styrstam
Transitonhjul & sadel
Shimano PD-M647 plattform/spd-pedal
FSA styrlager
Maxxis Minion-DH Slow reezaay däck
Nokia racerslang på kedjestaget
Ny vikt : 18,5kg~
Tack Jens & Phil :-) T

Bilagor

• 2007_10180053.JPG
    2007_10180053.JPG
    59.7 KB · Besök: 49
Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
Little Stereo skrev:
> Transiton Preston FR 2007 transparent green stl M

Den där har jag sett förut... Ser snabb ut, är du måntro snabbast på happy nu??

Våra hojar!!!
Mmmmmm... Preston FR.. min drömhoj just nu. Får man fråga vad kalaset kostar (så jag vet hur mycket jag ska stoppa i spargrisen under vinter..)

Våra hojar!!!
Nice. Lagom. Berätta hur den är att köra på? Vilken sorts åkning? Tell me! Tell me!

Våra hojar!!!
Hittils har jag bara rullat hem från Dr Spoke där vi byggde ihop den (2-3km~)
I morrn ska den nog provåkas i toaborgsbacken... den är tänkt att köras i allt från stökigt Hellas till full fart i Gesunda och ska hålla för både det och en hel del till enligt Transition :-)
Dom har massor med promofilmer på http://www.transitionbikes.com/2007/index.cfm och crashreplacement om man har oturen att stå på öronen ordetligt :-)

Våra hojar!!!
Little Stereo skrev:
> Transiton Preston FR 2007 transparent green stl M

Fan för dig :)
Min drömhoj också (tror jag)

/Johan

Våra hojar!!!
JojjeM skrev:
> Little Stereo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Transiton Preston FR 2007 transparent green stl
> M
>
> Fan för dig :)
> Min drömhoj också (tror jag)

Håll oss uppdaterade om hur fet den är när du kört den lite mer!
Den har har ju fått helt galet bra recensioner på MTBR.

Våra hojar!!!
kentkreitler skrev:
> mein liebe

ghghaaah ... *homer simpson-dreglande*

Våra hojar!!!
har skärmar som täcker ännu mer, o det går att få ut, men det ä ju klart bökigare än utan skärmar. o det ä svårare att få i än ur :D

Våra hojar!!!
Det är lite mek att få ur bakhjulet, helt klart. Men om man råkar skvätta ner gubbarna här hemma blir det ännu besvärligare kan jag lova(; Sadel är på gång...

Våra hojar!!!
Günter: Seriöst, du fick inte sålt ramen eller? Den rostar ju garanterat inte iaf som många andra vintercyklar kan göra. (:

Våra hojar!!!
Cerro: Joo, det hade nog inte varit några problem. Men så kom jag och tänka på att det vore ju kul att ha en slaskmoppe som var någolunda lik xc-hojjen. Dessutom hade den lite skavanker sen en ordentlig vurpa tidigare i år...

Det står f.ö. en Revolution till under uppbyggnad hemma i garaget med prioritet "snorlätt". Ni kan ju få några teasers så här på fredagskvällen...
Styre och dylikt.
styre-paaint.JPG ht=482

Broms.
merastyre.JPG ht=482

Och hela skepnaden.
Helbildpaint.JPG ht=482

Som ni ser saknas det ju en del fortfarande. Klurar på vevparti och dämpare mest för tillfället. Den som sitter på just nu går bort (1532gram liksom, herregud...). Bromsvajrarna ska klippas ner, lite lull-lull från poshbikes till bromsarna ska trixas på. Ett par mumsiga hjul ska byggas osv.

Våra hojar!!!
Günter: Ok, kul. Inte nya R7an som ska väga 1250g på den då? Vevparti vet jag inte riktigt, FRM matchar inte så bra men vet att Nino på mtbr säljer ett som jag inte kommer på namnet på, snyggt och lätt är det iaf, borde matcha.

Våra hojar!!!
Ser smaskigt ut günter :)
Är inte de där handtagen tyngre än ett par i skumgummi?

Bra i ryggen nu då så du kan cykla igen?

/Andreas som köpte din racer

Våra hojar!!!
10-19-07_0808.jpg ht=480

10-19-07_0809.jpg ht=640

det där är versionen utan SPV. men spv väger den 1350 eller nått tror ja.
finns även i kolfiber, dock inte lättare, men sägs vara styvare.

annars tycker ja maguras nya verkar tokfin:
pbpic1333663.jpg ht=483

den väger ju lite mer, 1450 gram med låsning på styret, men sägs vara riktigt bra och jäkligt styv.verkar även ha en fin låsning. står lite om den här: http://www.pinkbike.com/news/magura-2008-brakes-forks.html

http://www.singletrackworld.com/article.php?sid=2521

Nya SID verkar ju fin den me.

riktigt fin hojj komemr det bli, va inte nå dåligt styre du hade :D:D o ramen gick inte av för hackor heller.

va gäller vevparti, så blir ju problemet ganska ofta att går man lite lättare får man utstå ett lite mer flexigt vevparti, me undantag för cannondales vevparti, emn det funkar ju inte på en vanlig ram. man kan bygga rätt lätt med Tune fastfoot o deras sixpack vevlager.

vevpartiet cerro snackar om är nog ATIK:
ATIK-753.jpg ht=525

crankbroters med ett lätt vevlager kan nog bli hyffsat lätt me. de ska ju komma me ett me integrerad axel oxå.

sen finns ju stronglight osv. men då snackar vi riktigt dyra saker :D

Våra hojar!!!
Cerro: Jo, R7:an är helt klart intressant. Hittills har jag dock inte sett den i vitt eller med lockout på styret någonstans bara. Men det kanske kommer. Jag ska kika upp det där vevpartiet. Hur går det med ditt egna bygge? Några nyheter?

Olsson: Jo, det är helt rätt. Har ett par såna som ligger redo men som inte kommit på än bara. Mycket kvar att göra fortfarande som sagt...
Det går fortfarande trögt med ryggen men med tålamod så hoppas jag att det blir rätsida på dom bekymrena också så småningom. Allt har tagit längre tid än vad jag har trott men jag hoppas kunna rejsa nästa år i någon form, även om jag blir tvungen att skruva ner målsättningen lite som det verkar nu. Hoppas du är nöjd med racern och har hunnit få ihop lite mil innan hösten/halkan kommer på allvar!

Jensen: Tack för tipset på Magura:n. Aldrig sett den tidigare men den var ju riktigt läcker. Ska helt klart undersöka den nogrannare.

Våra hojar!!!
Günter skrev:

>
> Jensen: Tack för tipset på Magura:n. Aldrig sett
> den tidigare men den var ju riktigt läcker. Ska
> helt klart undersöka den nogrannare.

ja den är ju klart intressant, den är inte snorbillig direkt, men inte SÅ mycket dyrare än de finaste manitou gafflarna. o känns ändå som om man får lite högre kvalitet med magura. deras tidigare gafflar har ju fått bra kritik o även deras bromsar brukar hålla hög kvalitet.
har inte fått vikten bekräftad me bild på gaffel på våg, men magura brukar inte ljuga allt för mycket om vikterna. intressant me låsningen att den har kvar sagen, så att den fortfarande kan svälja lite småhål, men inte gunga när man står upp (då sagen är nertryckt när man sitter på hojjen, så fjädrar den ju bara ut nrä hål kommer, o då bara den centimeterns om är sag)

SID:en har ju fått sig en omgång me, första testet me den http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2007/features/rock_shox_sid07 klart intressant, dämpningsmässigt äre ju dock en reba :D

vet att det inte är det styvaste, men ack så fint:
tune-bigfoot.gif ht=544

Våra hojar!!!
Nya hjul på min Merida 880. Det hjälper inte. Hur mycket du än putsar en gris så är det fortfarande en gris.

IMG_0828.JPG ht=544

Våra hojar!!!
Plush skrev:
> Inte mkt att orda om...
>
Grymt härlig färg!

Våra hojar!!!
Jensen skrev:
> vet att det inte är det styvaste, men ack så
> fint:

Grumt användningsområde :oD

Våra hojar!!!
Mitt senaste (panik) bygge som blev riktigt lyckat!

minhoj.jpg ht=493

Ram: GT 7005 Alu trippelreducerad
Dämpare: RS Judy J3 80mm
Växlar: Deore/XT
Bromsar: Shimano Deore mekaniska
Vevparti: Truvative
Hjul: Deorenav med Alexrims DP17 fälgar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp