värdera budgetmountainbike

Adamnorr

Medlem
Hej
Undrar om ni kan hjälpa mig värdera en beg cykel och berätta vad den har för komponenter?
Denna cykel är uthämtad från Polisens Hittegods

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    131.6 KB · Besök: 98
Senast ändrad:

Bilderna visar inte komponenterna så tydligt. Ta nya närbilder från sidan av t.ex. bakväxel, framväxel, bromsar, bromshandtag, vevparti.

Enklaste möjliga komponenterna från ett budgetmärke. Sämre spec än motsvarande cykel från Biltema eller XXL. Funkar säkert fint till affären eller jobbet om du sätter på en kedja, men något större värde har den inte.

Nu svarade ju jag i den andra tråden du ställde samma fråga i, men jag förstår inte riktigt syftet med frågan. Ska du sälja den eller behålla den? Det står ju på precis varje sak vad de heter, men som jag skrev i den andra tråden så finns det ingen mening med att veta vad grejerna heter då de är på lägsta möjliga nivå, i princip.

Nu svarade ju jag i den andra tråden du ställde samma fråga i, men jag förstår inte riktigt syftet med frågan. Ska du sälja den eller behålla den? Det står ju på precis varje sak vad de heter, men som jag skrev i den andra tråden så finns det ingen mening med att veta vad grejerna heter då de är på lägsta möjliga nivå, i princip.
Han vill väl skriva buzzwords i annonsen så att får 10kSEK för skrotet. .

Den ser ju ut att vara i ok skick. 1000 kr eller lite mer kanske. Men Happyride har ju haft fel förut när det gäller värdering. Kanske får du 2000 för den?

Tillbaka
Topp