Värdering av Crescent

Kaviatar

Ny medlem
Värdering av Crescent
Hej! Har tänkt sälja min cykel som jag haft ett par år nu. Ingen aning om vad den egentligen är värd. Någon som har någon idé om vad man kan förvänta sig för pengar för den?

Den är i helt ok skick (har bytt däcken efter jag tog bilden).
http://i.imgur.com/lJWuXjC.jpg

Edit: Trodde det var en 92320, men verkar vara tokigt så tog bort det ur ämnesnamnet.

Senast ändrad:
Värdering av Crescent
Hej,
Mig veterligen byggdes den tidens 92320 med Nervex-muffar, dubbelreducerade 531-rör och Campagnolo Nuovo. Det där ser ut som en betydligt enklare variant?

Värdering av Crescent
Det är mycket möjligt! Jag har bara fått det berättat för mig från annat håll. Vad tror du den kan heta? Inget speciellt modellnamn alls kanske?

Värdering av Crescent
Med tanke på vev och svetsad ram så är det en innan 62 (200-serien) om det är en racer.
Med tanke på bromsar, gaffel, styrlager och skärmfästen så vete tusan om det är en fullblodsräcer.

Värdering av Crescent
Svetsad ram, smidd vev, ej tubdäck utan vanliga fälgar med antagligen däck dimension 27x1 1/4", den är antagligen nära släkt med 92327, dvs ingen fullblodsracer.

Antagligen så är den inte så mycket värd för en samlare men om växlarna är ok så är resten av cykeln typ outslitligt så ett visst värde bör den ändå ha för någon som söker en brukshoj.

Tillbaka
Topp