Värdering cykelfråga

Jimin

Aktiv medlem
Värdering cykelfråga
Hej,

En kompis vill sälja sin Scott Speedster Gravel 10 Disc 2017 till mig för 5500.
Är det överpris eller någorlunda överkomligt? :)

Ser att de ligger på över 10k, dock är 2020 årsmodellen. Han nämnde för mig att skivbromsen måste bytas samt att det är aluminium ram (tänker, är inte alla det?)

Värdering cykelfråga
Vilken del av skivbromsen är det som behöver bytas? Om det är något fel i reglaget drar det snabbt iväg till tusenlappar.

Viktigt är också att det är rätt storlek, en billig cykel i fel storlek är inget kap.

Värdering cykelfråga
Vilken del av skivbromsen är det som behöver bytas? Om det är något fel i reglaget drar det snabbt iväg till tusenlappar.

Viktigt är också att det är rätt storlek, en billig cykel i fel storlek är inget kap.

Han nämnde inte det, tyvärr. Oj? Tusenlappar för reglaget? Så pass?

Tack för att du påpekade det! Jag är också osäker för det för att jag har just nu en 52 white gx lite där säljaren nämnde för mig att 54 för olika märken har olika längde så man måste pröva sig fram. Enligt storleksguiden bör jag ha en 54 i vilket cykeln som han säljer är men är fortfarande osäker. Tack återigen! :)

Värdering cykelfråga
Om du har en cykel du är nöjd med, storleksmässigt, så kan du väl jämföra geometrin med den du funderar på att köpa? (Med förbehållet att korrekt geo ibland är svår att få ta fart i för White-cyklar av ngn anledning.

Värdering cykelfråga
Om du har en cykel du är nöjd med, storleksmässigt, så kan du väl jämföra geometrin med den du funderar på att köpa? (Med förbehållet att korrekt geo ibland är svår att få ta fart i för White-cyklar av ngn anledning.
Smart! Tänkte faktiskt inte på det!
Jag har nog läst om denna meningen ett par gånger men förstår fortfarande inte riktigt vad du menar? :)
"Med förbehållet att korrekt geo ibland är svår att få ta fart i för White-cyklar av ngn anledning."

Värdering cykelfråga
Smart! Tänkte faktiskt inte på det!
Jag har nog läst om denna meningen ett par gånger men förstår fortfarande inte riktigt vad du menar? :)
"Med förbehållet att korrekt geo ibland är svår att få ta fart i för White-cyklar av ngn anledning."

Cykeltillverkare brukar ha geometritabeller på sina websidor, men vad jag har sett här på forumet så är just White:s tabeller ibland knasiga. Det är kanske enklast att mäta upp rören och mata in dem i någon form av formulär på internet så att du får korrekt geo för just din cykel. Tänk på att stack och reach är de primära måtten.

Värdering cykelfråga
Cykeltillverkare brukar ha geometritabeller på sina websidor, men vad jag har sett här på forumet så är just White:s tabeller ibland knasiga. Det är kanske enklast att mäta upp rören och mata in dem i någon form av formulär på internet så att du får korrekt geo för just din cykel. Tänk på att stack och reach är de primära måtten.
Jaha du menar så! Tack! :)

Tillbaka
Topp