Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Fikasvettot skrev:
-------------------------------------------------------
> http://www.traditionalshaving.co.uk/mall/tradition
> alshaving/customerimages/products/STA-CRE-NOR.jpg
>
> se till att ha rätt utrustning så blir allt
> roligare.
För övrigt är det väl meningslöst att raka benen innan kortabyxorsäsongen, det blir inte snyggare under långa vintertights med rakade ben. För utseende är väl anledningen?
Oscar skrev:
> geologen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tänker iofs inte raka benen, men regnskogen
> på
> > ryggen skulle behöva sig en skövling. Nåt
> bra
> > tips på vax som är lätthanterligt och inte
> > alltför dyrt?
>
>
> Prova Veet for men, har hört den skall vara
> riktigt bra!
skulle gissa på att det på mig resulterar i slätt o fint i 2-3 dagar max :D
Appel skrev:
> Om man skulle raka benen, hur långsam kan man då
> vara utan att det blir pinsamt??? Måste man upp
> och snitta 37 på långrundorna, eller???
Klarar du inte av att cykla över 30 så kan du alltid skylla på att du är ute på en återhämtningsrunda... Det handlar i sådant fall mer om kroppsvikt (eller rättare sagt fettprocent) än om snabbhet, dvs om det ser konstigt ut (eller upplevs som konstigt) med rakade ben.
Ja just nu när det är minus 15-25 isande grader utanför dörren känns det inte helt nödvändigt att raka benen. Väntar till snön börjar tina undan lite och vårkänslorna kommer igång.
MTBiker skrev:
> Siktar på 1/3. Känns som att våren kommer då.
Kanske 21/3 passar bättre ? http://sv.wikipedia.org/wiki/Vårdagjämningen :-) T
Jag planerar att raka benen i slutet av maj/början av juni (och jag tävlar inte - i sådant fall skulle nog detta ske i april). Som bekant ska man inte cykla med bara ben förrän kvicksilvret passerar +20 grader. Och man ska svettas in våren...
fredrikw skrev:
> Har lite ångest inför första ordentliga
> epliator-sessionen efter vintern...
cerro skrev:
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> > Har lite ångest inför första ordentliga
> > epliator-sessionen efter vintern...
>
> Kan jag förstå, byt sätt
Smärtan kommer från när man inte har kört med den på ett långt tag, senare epileringar gör inte alls speciellt ont. Skönt att slippa stickigt stubb och behöva raka sig så ofta.
Supersonic skrev:
> Hur långt är det mellan gångerna när man
> epilerar?
Man kan utan problem vänta två veckor mellan varje gång utan att det stör. Håren som kommer upp är tunnare och mjukare så det blir inte lika stubbigt och syns inte lika mycket som om man bara har skurit av hårstråna.
4-6 veckor efter epilering hade jag lite fjun, tunt, glest o kort. en 1-2 efter rakning hade jag kraftig stubb på några mm. epilering gör ont, men det äre värt. finns ju bedövade kräm om man inte inte pallar det :D
Blir ni inte som prickig korv av epelering, det blev jag. Tog rätt lång tid innan det la sig, framför allt på lårens framsida. Epilera skinkorna är okul...
Mr Orange skrev:
> Armarna då? Det måste ju se skitskumt ut om man
> har babylena lår och sen värsta
> gorillaarmarna...
Nopp, se på en italiensk cyklist eller annan sydeuropé som är cyklist ;)
Så var epilatorn invigd. Första gången någonsin och jag måste säga att det gör rätt ordentligt ont. Åtminstone de första gångerna man drar epilatorn över varje ny yta. Därefter minskar smärtan allt eftersom det blir färre hårstrån att dra ut. Gör det så här ont i fortsättningen blir det inget mer. Men jag hoppas att den första gången är värst.
Stod och lyssnade på Radiohead samtidigt och plötsligt löd den välpassande låten "Just" i spellistan med textraden "You do it to yourself you do, and thats what really hurts"
Eller varför inte Johnny Cash cover av Nine Inch Nails låt "Hurt"
> Gör det så här ont i
> fortsättningen blir det inget mer. Men jag hoppas
> att den första gången är värst.
Jag kan trösta dig med att det känns mindre och mindre för var gång du gör det :)
Ser man till att ha det lite varmt om huden, exempelvis genom att spola varmvatten över dem, öppnar sig porer och hårsäckar lättare.
Jag droppar hellre styret ytterligare någon cm med ont i nacken som följd än att raka benen för att spara den där minuten (har inte vita sockor heller)
#rebell
Oavsett, är man cyklist, så skall benen vara rakade/helst epilerade. Annars hedrar man inte sporten. Tänk på Velominati kodexen. Utseendet är det viktigaste! I ur och skur, i yrvädret också, fast då syns man inte för att man blir snögubbe.