Varför blev det inget cykla av idag? - Ursäkternas tråd.

idahspark

Medlem
Troligt att det redan finns en liknande tråd men om det inte gör det så känner i alla fall jag som har sjuka barn hemma och själv är i slutklämmen (förhoppningsvis) av en förkylning att jag måste ursäkta mig.

Jag har uppgraderat gaffel till Reba och igår sken solen och en tur var inplanerad med annan happyit på en för mig ny mtb-slinga i Tenhult. Jag fick helt enkelt ställa in på grund av slemmiga hostningar. Suck! Kanske kan cykla en sväng framåt onsdag, torsdag. Suck igen.

excuses_nike.jpg

Kung_Gustaf skrev:
-------------------------------------------------------
> Efter nio timmars cykling på tre dagar så
> vågade jag inte fråga om lov från chefen här
> hemma :)

Det där blev ju knappt ens en ursäkt utan mer skryt. Typ:-) Du kan hålla dig hemma med gott samvete.

För att jag är 900 mil från mina cyklar... Men däremot i en av världens centrum för cykeltillverkning. Taichung, Taiwan.

Även här lurar den slemmiga elaka hatade förkylningen. Svidande röda ögon och tryckande öron dessutom... Om jag bara hinner ut en gång till innan snön kommer så ska jag vara snäll jättelänge....

Förkylning, riktigt slemmig och eländig sådan. Har en gaffel i hallen, en cykel i förrådet och en MJ816 i lådan som väntar på att kombineras till en mörkertur.

EDIT skrifvel

Senast ändrad:
Vernersson skrev:
> Samma ursäkt som TS har....
> Förkylning med världens sugigaste hosta som
> vägrar ge sig :-(

Jo,det var ju du som var skulle vara min dejt:-) Den ger inte med sig alltså?

Tur man kan sysselsätta sig med andra viktiga saker som att ladda batterier och... Ladda batterier.

idahspark skrev:
> Den ger inte med sig alltså?

Hostan bara vägrar ge sig... Inatt gick sambon & la sig på soffan när jag tokhostade :-/

Jag skulle pröva parkourkullerbytta nerför en slänt. Funkade fint, fick upp god fart o rullade många varv o missade alla stenar o träd. Men nu efteråt har jag ont i ryggen o bröstet o det gör ont att vrida huvet o att andas.
Nu skulle jag nog inte fått nått cyklat idag iaf, men jag har en ursäkt:)

Cyklade en 10-milare igår och det blev alldeles för kallt på slutet, fick riktigt ont i ett knä som följd.
Undvek till och med pendlingen idag, gör ett försök imorrn.

En måndag i Novembermånad behöver man inte ursäkta sig för att man inte cyklat ute.
Arbetar man så faller mörkret innan man kommit hem, däremot tog jag en löprunda i elljusspåret.

Jävla förkylning... Har tagit snart två veckor och sänkt cykelkontot rejält. Fan vad mycket nya prylar man behöver när man inte kan cykla.
Med vänlig hälsning,
Magnus

En timmes stakning på rullskidor istället idag.
Igår hade både jag och sambon tänkt ta en crosstur runt Flaten, men så gick jycken och blev risig i magen halva söndagsnatten så det blev en massa rastning istället...
/K

Lade upp pendelstassen igårkväll efter knappt en veckas hosta, men nej, halsen och lungorna ville inte imorse. Fick bli bilen.

happymtb.fr skrev:
> bad karma i denna tråd... uschhh!

Som trådskapare och därmed ansvarig för eländet är jag nog beredd att hålla med:) Tanken var väl att få se lite kontraster till alla superfina turer med tillhörande proffsfoton i höstgult motljus och vet du vad? Det blev som jag tänkte. Med råge.

Tycker det är en perfekt tråd att läsa, man kan riktigt gotta sig åt dom som inte tar sig i kragen, och därmed upprätthålla illusionen om att man är lite förmer än andra.

Det regnade så jag satte mig på Monarken istället. Det är plågeri och inte cykling ifall ni undrar...

me.I.am skrev:
> Tycker det är en perfekt tråd att läsa, man kan
> riktigt gotta sig åt dom som inte tar sig i
> kragen, och därmed upprätthålla illusionen om
> att man är lite förmer än andra.

+1. Det jobbiga uppkommer när andra genomskådar mitt förmer-värde. Jag vill vara förmer men inte stroppig,

Ska ut och resa. Kabinväskan ryms inte på pakethållaren och hjulen skär så snabbt om man bogserar den...

Igår hade jag inte tänkt cykla utan snarare springa, men ett sakta tilltagande halsont sätter stopp för det. Blir väl inget idag heller.

Mathias B skrev:
> Jag jobbade över... Men imorgon har jag en lucka
> så då blir det CYKLA!!!

Du säger väl till om du fikatrampar stig i Falun va? :)

fredrik168 skrev:
> Har ingen ursäkt men nu blir det arga snickaren
> på tv!

??? Är säkert någon dam i Ukraina som målar tånaglarna också, apropå orelaterade fakta ...

Jävla skitsår på sittknölen! Dagens pass blev uppvärmning och en minut på tröskel. Sen gjorde det för ont. Under uppvärmningen satt jag annorlunda och tryckte inte på knölen/såret. När jag höjde effekten sved det till och blev snabbt outhärdligt. Då hade jag ändå smörjt på vaselin för första gången, för att se om det skulle hjälpa.

Jävlar, jävlar, jävlar! Och benen som var så pigga. Jag var supertaggad inför kvällens pass! :(

I morgon gör jag ett nytt försök. På med kortisonsalva i kväll, och sen Alvedon en trekvart före passet. Det tricket funkade förrförra veckan.

Blev styrketräning idag, vågar inte riktigt cykla mer än pendlingen efter söndagens knäsmärtor ännu.

GoranS skrev:
> fredrik168 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har ingen ursäkt men nu blir det arga
> snickaren
> > på tv!
>
> ??? Är säkert någon dam i Ukraina som målar
> tånaglarna också, apropå orelaterade fakta ...

Det är väl inte orelaterat om det är orsaken till att jag inte är ute och cyklar???

Jag har ett fysiskt rätt ansträngande jobb och känner mig allmänt sliten just nu. Dessutom hade jag en kontrovers med en surmök till arbetskamrat idag. Fan vad jobbigt det är med dessa energitjuvar...

Regn o mörker (a.k.a skånsk vinter), en stående lvgursäkt fram till mars april nån gång... :(

Blev "bara" jobbpendling på 2,5 mil men bangade att cykla 4 reelz så att säga. Detta på grund av mörkret som var så påtagligt. Behöver verkligen köpa en bra lampa!

Tillbaka
Topp