Varför blev det inget cykla av idag? - Ursäkternas tråd.

fredrik168 skrev:
-------------------------------------------------------
> GoranS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > fredrik168 skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Har ingen ursäkt men nu blir det arga
> > snickaren
> > > på tv!
> >
> > ??? Är säkert någon dam i Ukraina som målar
> > tånaglarna också, apropå orelaterade fakta
> ...
>
>
> Det är väl inte orelaterat om det är orsaken
> till att jag inte är ute och cyklar???

Genom att du skrev att det inte var en ursäkt och det är "Ursäkternas tråd" så tyckte jag det var orelaterat. Men jag kan hålla med om att det var en så dålig ursäkt att det inte borde kallas ursäkt. ;-)

Svärmor fyller år. Då blir det inget cyklat. Fast det var elakt skrivet, främst är det ju en förkylning som är orsaken men den ursäkten hade jag ju redan använt denna veckan.

Räknas spinning? I vilket fall, är ny på gymet o skulle boka pass idag. Kräver att 3e part cookies tillåts, när jag då försöker med appen som dom gör reklam för så hittar jag inte den i Android market. Kan alltså inte boka, passen brukar vara fulla = no go. Räcker det som ursäkt? plz.

Hade förberett med en schysst film på Netflix och trainern var redo men då upptäckte jag att min sambos hörlurar bara gav ljud i ena örat och mina är borta. Helt omöjligt att cykla alltså då min sambo skulle sova och filmljud ej är uppskattat då! Drog bort cykeln och satte mig framför datorn på en vanlig stol (dock med hjul, räknas det?) istället och beställde nya hörlurar så nästa gång ska jag ha en ny ursäkt :-)

Och jag vet inte ens om trainer räknas som att cykla, men ute var det äckligt väder så det har jag som ursäkt där.

MTBiker skrev:
> Hemma med en sjuk son. Missade pendlingen.
>
> Är det en ok anledning?

Nej, du kunde ha klämt in ett trainerpass!

gandhi skrev:
> En timmes stakning på rullskidor istället idag.
> /K

Jag läste en timmes stalking på rullskidor ... det kändes både lite knasigt och lite skrämmande :-)

Serenyeti skrev:
> För slö och gjord av socker.

Dito +1 och så ...

Har en repa i ändan från förra turen, förstår inte hur det gick till. lvg kräver sin tribut!

RN skrev:
> Ligger på SÖS med blodproppar i lungorna :(

OUCH!!!! :( Beklagar.... Men ursäktsligan vinner du med hästlängder!
Som om DET skulle vara värt ngt just nu?

Krya på dig!

Sen i april har jag haft husutbyggnad som ursäkt. Ser den här säsongen som förlorad vad gäller cykling. Tre korta turer allt som allt...

Målet med min cykling har bla varit att inte köra bil, det har gått så bra att bilens batteri laddar ur hela tiden så denna vecka får ägnas att ladda upp batteriet ordentligt, surt.....

Förkylning och struliga bihålor, tänkte det va bra i går, cyklade och det blev bara sämmre :(
Och i detta fina vädret!

Cykeln knarrar och behöver (nog) få tramplagret smörjt. Bilen saknar vinterdäck och snart blir det snöstorm.

Ett blått och gult finger som knappt klarar av att hålla runt styret får vara min ursäkt.

Jobb fram till NU och ingen vettig lampa för mörkret efter jobbet! :(

(plus för dålig ekonomi för att inhandla en vettig lama...)

Funderade på en sväng på trainern men är jag inte lite förkyld fortfarande? Jo, så är det allt.

Idag tränar frun och jag är hemma själv med lillan. Det får nog bli chips och happy.
Med vänlig hälsning,
Magnus

Musklerna byggs väl under viloperioden? ;) Nä men kände att det var värt att ladda för ev. snö imorrn = skoj.

Pressade hyggligt igår, imorgon är det nytt pass planerat. Idag äts det pepparkakor och dricks mjölk.

42Hz skrev:
> Det blev att bära klick-golv istället, svetten
> lackade.

Jag tror jag spricker! :-)

Räknas spinning som att cykla, och kan man hitta på en ursäkt i förväg? Om ja på båda frågorna:

Är grymt seg, jobbat massor, behöver min skönhetssömn, måste upp 07.30 imorrn om jag skall på spinningpass. Borde vara tillräckligt synd om mig för att jag skall slippa? Please?

EDIT: ej korrekt svenska

Senast ändrad:
Alltså, jag skulle cyklat till Jönköping för att där vara med på La Lepre Stancas arrangemang på go-cartbanan Axamo ring men eftersom min fru, som skulle kört bilen dit med barnen blev sjuk fick jag ta bilen dit istället, så att grabben fick cykla några varv. Men imorgon. Då jäävlar,

Jag sprang inte maraton igår men har ändå feber och frossa. Blir vääääldigt lugn jobbpendling imorgon.

Tillbaka
Topp